۱۳۹۳ بهمن ۱۰, جمعه

درباره‌ی ما




ما معتقدیم بی‌حقوقی زن، نابرابری و ستم بر زن مشخصه جهان معاصر است. مذهب، فرهنگ، مردسالاری و سودی که از کار ارزان‌تر، بی‌تامین‌تر و کم‌ارج و قرب‌تر زن در مقایسه با مرد تولید می شود، زن را همه جا و در تمام شئول زندگی فرودست و کم حقوق می کند. "رهایی زن" خود را متعلق به جنبش آزادی و برابری می‌داند که برای رهایی زن از تمام اشکال ستم و بی‌حقوقی در هرکجا و هرزمان، فعالیت می کند.
این مشاهده همگان است که فرودستی زن مشخصه همه جوامع امروزی  است. اما موقعیت فرودست زن در محیط‌ها و جوامع مذهب زده و اسلام‌زده، ابعاد هولناک و دهشتناک‌تری دارد. بطوری که خشونت و سلب ابتدایی‌ترین حقوق انسانی زن در چنین محیط‌هایی جز لایتجزایی از زندگی آن‌ها از کودکی تا مرگ است.
"رهایی زن" کسب و مبارزه برای برابری و آزادی را از وظیفه خود می داند. رهایی زن اما دفاع از حقوق زنان در ایران و محیط های اسلام زده را بخصوص در صدر وظایف خود قرار می دهد.

به اعتقاد ما حقوق زن جهانشمول است و مقید و مشروط به هیچ تفاوتی چون سن، طبقه، زبان و فرهنگ، یا مذهب و عقیده و ملیت،  نژاد و رنگ، و میزان توانایی و ناتوانایی نیست. هر قانون و تئوری، از جمله تئوری "نسبیت فرهنگی" که حقوق زن را به عواملی چون فرهنگ و مذهب و .. مشروط و محدود می کند، قانون و نظر و تفکری در خدمت حفظ فرودستی زنان است. سازمان رهایی زن در دفاعش از حقوق همه زنان مبارزه با تلقیاتی چون تئوری نسبیت فرهنگی را وظیفه خود می داند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر