۱۳۹۳ بهمن ۱۱, شنبه

ترور روزنامه نگاران




مجله هفتگی "شارلی هبدو" یک مجله فکاهی است که از سال ۱۹۶۹ شروع به کار کرده و هر هفته روزهای چهارشنبه اقدام به انتشار کاریکاتورهای مختلف از موضوع‌های و شخصیت‌های مختلف می‌نماید. بعد از دهه‌ها فعالیت، برای اولین بار سال ۲۰۱۱ با انتشار کاریکاتوری از محمد پیامبر مسلمانان به این مجله حمله و دفتر مجله آتش زدند.
این نشریه طنز در آخرین شماره خود ، به مناسبت پیروزی حزب اسلامی در تونس ، در یک حرکت طنز گونه ، حضرت محمد را به سردبیری این شماره ویژه منصوب کرده بود تا از نگاه او پیروزیهای بنیادگرایان را واکاوی کند
این بار افراط گرایان اسلامی در اقدامی وحشیانه دست به کشتار دوازده انسان زدند با فریاد الله اکبر با تعصب خشک خود به خون کشیدند و پاسخ قلم را با گلوله دادند.

این گونه است احکام اسلام در خصوص مخالفانش. یک نفر مانند سهیل عربی به اعدام محکوم میشود و یکی به دستور شریعت مرتد خوانده میشود و عده‌ای روزنامه‌نگار در فرانسه این‌گونه غم‌انگیز کشته می‌شوند به جرم آزادی بیان.



همان‌طور که نخست وزیر فرانسه هم به درستی اشاره کرده است، اگر مسلمانان احساس می‌کنند که کاری غیر قانونی صورت گرفته است، می‌توانند به دادگاه شکایت کنند و کار را به شکل متمدنانه پیش ببرند وگرنه چماق به دست گرفتن و به خیابانها ریختن و آتش زدن دفاتر و یا کشتن مخالفان و منتقدان اسلام عملی مذبوحانه است و با معیارهای انسان نوین ناسازگار.


شهره ملایی کنمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر