۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

گزارش روز جهانی زن (۸ مارس) سازمان رهائی زن - واحد نروژ





روز سه شنبه ٨ مارس ٢٠١٥ برابر با ۱۷ اسفند ١٣٩٣ مطابق سنت هر سال، مراسم بزرگداشت روز جهانی زن به همراه صدها نفر از مردم آزادی خواه و برابری طلب نروژ در مرکز شهر اسلو روبروی پارلمان برگزار شد.

سازمان رهائی زن- واحد نروژ، به همراه جمع کثیری از احزاب و شخصیتهای سیاسی، سازمان‌ها و ارگان‌های دفاع از حقوق زنان و همچنین مردم آزادیخواه نروژ در این مراسم شرکت داشتند. در این مراسم سخنرانی هایی از طرف فعالین حقوق زنان و فعالین چپ و سوسیالیست ایراد شد که عمدتأ به مسائلی که در سال گذشته توسط گروه‌های تروریستی و مرتجعی چون بوکوحرام در نیجریه و همچنین عروج داعش بعنوان یکی دیگر از گروه‌های تندرو و مرتجع اسلامی که قربانیان اصلی آنها را زنان تشکیل می دهند پرداختند. همچنین سخنرانان به تحولات اخیر در خاورمیانه و مشخصأ مقاومت مردمی در کردستان سوریه که زنان در آن نقش اصلی و پررنگی ایفا کرده اند پرداختند و ضرورت اتحاد و همبستگی جنبشی را برای برقراری جامعه‌ای عاری از تبعیض و ستم جنسی بر زن و رفع نابرابری یاد آور شدند.


سازمان رهائی زن _واحد نروژ ضمن تأکید بر اهمیت حضور فعالانه در مبارزه برای متحقق شدن مطالبات جنبش زنان، با پخش تراکت و اطلاعیه سازمان ، این روز را به همه فعالین در این عرصه شادباش گفت و با سر دادن شعارهایی با مضمون "نه به بردگی و انقیاد زن"، "نه به قوانین زن ستیز شریعت"  و "زنده باد آزادی و برابری" به همراه کل جمعیت حاضر مسیر خیابان پارلمان تا میدان کارگر را راهپیمایی کرد و به کار خود پایان داد.

گزارشی از شادی مطیعی و روپاک مطیعی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر