۱۳۹۴ اردیبهشت ۴, جمعه

نوع نگاه دین اسلام به زن از دیروز تا امروز




آیا نگاه دین اسلام و نمایندگان این دین به زن در جوامع اسلامی که برای مردم فتوا صادر می کنند  انسانی است؟
به گزارش العالم -- عبدالعزيز آل شیخ مفتی عربستان گفت :مرد میتواند یکی از اعضای بدن همسر خود را یا تمام آن را در صورت گرسنگی شدید بخورد.
به گزارش العالم روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت:این مفتی سعودی چنین فتوایی را دلیلی بر جانفشانی و اطاعت زن از شوهر دانسته به نحوی که زن حس کند هر دو در نهایت یک جسم واحد میشوند.

براستی این حکم شنیع را میتوان اینگونه توجیه نمودکه زن باید چنین جانفشانی و خودکشی را انجام دهد چون باور دارد که آنها یک جسم واحد هستند. آیا این تصور یگانگی زن و مرد برای مردان هم تعریف میشود؟
خیر اصولا مرد و زن در اسلام هیچگونه برابری ندارند پس این زن است که بایستی چنین  کاری که حتی دور از تصور است برای مرد خود  انجام دهد تا مورد رضایت خدا قرار بگیرد.
بنابر سوره بقره (ماده گوساله) آیه ۲۲۳ گفته شده است: زنانتان کشتزار شما هستند و هر جا که خواهید  به کشتزار خود درآیید.
زن به مثابه یک کشتزار و زمین زراعی و جهت بهره برداری و تامین نیاز مردان آفریده شده است.
و امروز در چنین عصر پیشرفته‌ای با این فتوا ی شیخ الاسلام زن به منزله یک دام پرورشی مثل یک مرغ خانگی یا گوسفند ی که برای روز گرسنگی پرورش داده اند به حساب آمده است.
شیخ نیز مانندسایر روحانیون در به روز رسانی اسلام همت گذاشته اند و مقام زن را از یک کشتزار به یک جاندار پرورشی ارتقا  داده اند.
هر چند تصویر از زن از شکل کشتزار یا یک دام تفاوت زیادی ندارد.
و نوع نگاه همان نگاه مصرفی و سود جویانه از تن و بدن زن است. زن آفریده شده تا به هر شکلی نیازهای مرد را تامین کند و زنان حق هیچگونه نافرمانی را هم ندارند چون مستوجب مجازات و تنبیه میگردند.
مطابق آیه ۳۴ در سوره نسا (آن زنانی که از نافرمانی‌شان بیم دارید  را اندرز دهید واز خوابگاه بیرونشان کنید و انها را کتک بزنید).
وقتی این دستور به عنوان یک حکم الهی پذیرفته شود. در نتیجه نافرمانی از دستور  همسرکه درخواست میکند قسمتی از بدن همسر خود را ببرد و بخورد زن  قبل از کتک خوردن بایستی در نهایت عشق و یگانگی مبادرت به اجرا دستور کند.
با این فتوا جدید زنگ خطر دوباره به صدا درآمده است . هرچند این فتوا و حکم برای مردم ایران
بسیار خنده دار و شنیع است و  کمتر کسی آن را میپذیرد و تصور همگان بر این است که این فتوا ربطی به ما ندارد و مربوط به عربهای جاهل است، اما قضیه به این سادگی نخواهد بود و این حکم حتی برای زنان عربستان سعودی که از کمترین حقوق انسانی برخوردارند نیز خطرناک و بی‌رحمانه است حتی اگر خودشان این فتوا را بعنوان یک دستور الهی تلقی کنند و مانند سایر مسائلی که قبول کرده اند بپذیرند.
زنگ خطر  سالیان سال است که به صدا درآمده است،  در جوامع اسلامی روحانیونی که همیشه اجازه دارند از طرف خدا فتوا صادر کنند خطرناک هستند بدلیل اینکه بدون هیچگونه پشتوانه علمی و اجتماعی و روانشناسی مطالبی را مطرح میکنند که اکثراً بجای تاثیرات مثبت اثرات منفی بر جای میگذارند.
امروز زنان و دختران عربستان   در بزرگسالی زنده بگور میشوند بدون اینکه بدانند .
این خطر زیر گوش تمام زنان مسلمان نواخته شده است و اگر امروز حقیقت را نشناسیم و نپذیریم که هیچ حکم و فتوایی ارزش و اعتبار علمی و انسانی ندارد نجات نخواهیم یافت. و بزودی نیز شبیه این فتوا به شکلهای دیگری صادر خواهد شد همانگونه که سالهاست فتواها و حکم‌های بسیار احمقانه و غیر انسانی زیادی در ایران از سوی مفتی‌ها ایران صادر خواهد شد.


دل آرام آزمون


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر