۱۳۹۴ خرداد ۲۵, دوشنبه

ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها



حضور زنان ایرانی ورزشگاههای ایران در سالهای بعد ازانقلاب ۵۷ و در راستای سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامیمبنی بر جداسازی زن و مرد و دیدگاه های مراجع تقلید شیعه در این باره محدود شد. در سال های دهه هفتاد و هشتاد این موضوع با درخواست زنان برای دیدن بازی های ورزشی خصوصا فوتبال (که محبوبترین ورزش ایران است) جدی تر شد و فشار کنفدراسیونهای ورزشی آسیایی و جهانی برای پایان دادن به این ممنوعیت ابعاد تازه تری به این موضوع داد.
روزنامه شرق در روز دوشنبه ۱۱ خرداد به نقل ازمعاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری شهیندخت مولاوردی، اعلام کرد: «صورت‌جلسه ورود زنان به سالن‌های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضا شده و در انتظار ابلاغ وزیر ورزش و جوانان است»‌ این خبر در اخبار ساعت ۲۲ همان‌ روز نیز تأیید شد. با این حال به گفته معاون امور اجتماعی ناجا، به نقل از ایسنا تا یکشنبه ۱۷ خرداد هنوز هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای در خصوص چگونگی حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشده‌ است.
زنان در ایران تنها می‌توانند در ورزشگاه‌هایی به‌عنوان تماشاگر حضور داشته باشند که مسابقات و ورزش‌های مربوط به زنان در آن‌ها برگزار شود.
مولاوردی وعده داده که زنان برای تماشای دور برگشت مسابقات لیگ جهانی والیبال که از ۲۹ خرداد در تهران برگزار می‌شود، «نباید مشکلی داشته باشند
مولاوردی سال گذشته هم گفته بود که حضور زنان برای تماشای مسابقات والیبال مشکلی ندارد اما زنانی که خرداد ۱۳۹۳ برای تماشای مسابقه والیبال تیم ایران مقابل ایتالیا به ورزشگاه آزادی رفته بودند، بازداشت شدند.
از میان بازداشت‌شدگان، غنچه قوامی، شهروند بریتانیایی – ایرانی‌تبار یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ برای تماشای بازی والیبال بود که به اتهام “تبلیغ علیه نظام” یک سال حبس محکوم شد.
نشریه «یالثارات‌الحسین» با انتشار فراخوانی تهدید به ریختن خون تماشاگران کرده است . این نشریه بنیادگرا که بازتاب دهنده افکار داعشی های نظام جمهوری اسلامی میباشد در شبکه های اجتماعی با انتشار این متن شدیداللحن و توهین آمیز زنانی را که در ورزشگاه ها حضور می یابند فاحشه و هرزه نامیده است.
در اين فراخوان آمده «ما فرزندان روح الله قبل از علنی و مجاز شدن فحشای زنان هرزه در جامعه به ويژه در ورزشگاه ها به پا خواهيم خواست".
این نشریه تندرو افزوده است که دولت روحانی تمام اهتمام خود را در زیر پا گذاشتن شرع مقدس بکار گرفته است و رسانه هایی را که از این امر حمایت می کنند فاسد نامیده است
آنها اعلام کرده‌اند که حضور زنان در ورزشگاه‌ها «بی‌حرمتی» به حکم علی خامنه‌ای و فتاوای مراجع تقلید در این زمینه است .
اردیبهشت ماه امسال نیز ارگان رسمی انصار حزب‌الله اعلام کرده بود در ۲۹ خرداد امسال در ورزشگاه آزادی«زلزله» به پا خواهد کرد
متاسفانه باز هم شاهد زن ستیزی حکومت دیکتاتور حاکم بر ایران و وعدهای دروغین دولتمردان فاسد جموری اسلامی هستیم 

غلامرضا مصیری منجی 


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و ششم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر