۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

صدور و پخش اعلامیه توهین آمیز علیه زنان جهت جلوگیری از حضور بانوان در ورزشگاه آزادی



با وجود اینکه تنها چند روز به موعد میزبانی ایران در بیست و ششمین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال در 29 خرداد ( 19 Jun ) باقی مانده است گروه انصار حزب الله با صدور و پخش اعلامیه توهین آمیز در نشریه خود (یا لثارات الحسین) علیه زنان جهت جلوگیری از حضور بانوان در ورزشگاه ها نموده است مبنی بر اینکه اگر زنان به ورزشگاه آزادی بیایند زلزله بپا میکنیم. پیش از این بنا بر گزارش روزنامه شرق معاون رئیس جمهوری (شهيندخت مولاوردی) گفته بود که صورتجلسه ورود زنان به سالن های والیبال توسط نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان امضا شده ولی هنوز ابلاغ نشده است و نیز روز دوشنبه 12 خرداد ماه از تایید نهایی ورود زنان به سالن های والیبال خبر داده بود. همچنین فدراسیون والیبال ایران اعلام کرده است که زنان اجازه خواهند داشت در تاریخ بیست و نهم خرداد که تاریخ مسابقه تیم های والیبال ایران و آمریکا در چهارچوب مسابقات جهانی دور برگشت لیگ جهانی والیبال است وارد سالن 12 هزار نفری آزادی شوند. در این میان گروهی از مذهبيون افراطی بنام گروه انصار حزب الله با انتشار فراخوانی خواستار "حضور خونین" برای مقابله با حضور زنان در ورزشگاه ها شدند. روزنامه ایران در شماره نوزده خرداد متن این فراخوان را که در جنوب و مرکز تهران پخش شده است را منتشر کرده است. در این فراخوان آمده است که منتظر حضور خونین امت حزب الله در 29 خرداد 94 مصادف با دوم رمضان در ورزشگاه آزادی جهت مقابله و رویارویی با حضور زنان و نهی از منکر مسئولین وزارت ارشاد هستیم. و در ادامه بصورت بسیار توهین آمیز نوشته شده که ما مردم غیور و فرزندان حضرت روح الله قبل از علنی و مجاز شدن فحشای زنان هرزه در جامعه به ویژه ورزشگاه ها با همه وجودمان 29 خرداد بپا می خیزیم. از سویی دیگر سخنگوی نیروی انتظامی سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری در هجدهم خرداد تصریح کرد تاکنون هیچ ابلاغی درباره حضور بانوان در استادیوم های ورزشی اعلام نشده است. این سخن بی پشتوانه خانم معاون از طرف دولت بدون موافقت و همکاری با پلیس و نیروی انتظامی چگونه است؟ شاید تنها دروغی مصلحتی در جهت آرام کردن اعتراضات فدراسیون جهانی والیبال بود! سال گذشته فدراسیون جهانی والیبال پس از باز داشت غنچه قوامی (به دلیل تلاش برای حضور زنان جهت تماشای بازی والیبال و انتقاد شدیدش از مقامات ) خواستار برقراری حقوق زنان با مردان برای تماشای مسابقات ورزشی شده بود که بدلیل عدم این حقوق میزبانی رقابت های نوجوانان جهان در سال 2015 را از ایران گرفت و بعید نیست که در صورت تداوم محرومیت زنان ایرانی و نیز واکنش غیر انسانی عربده کشان انصار عدم میزبانی و نیز محرومیت های سخت تری در انتظار والیبال ایران باشد. مخالفت این گروه مذهبی انصار الله به مخالفت مراجع تقلید به عدم حضور زنان در مسابقات باز میگردد. که در دولت قبلی نیز این موضوع بدلیل مخالف آیات ومراجع اسلامی رد شده بود .در این زمینه آیت الله فاضل لنکرانی گفته است اسلام نگاه کردن زن به بدن مرد را حتی اگر به قصد لذت بردن هم نباشد جایز نميداند، ضمن اینکه اسلام بر عدم اختلاط زن و مرد تاکید دارد. آیت الله صافی گلپایگانی هم فتوا داده بود که حضور بانوان در ورزشگاه و تماشای مسابقات ورزشی مردان خلاف شرع است چرا که همه ففیهان نگاه کردن زن و مرد بیگانه به بدن یکدیگر را حرام میدانند.وی از دولت خواسته بود که تصمیمش را پس بگیرد تا امام زمان راضی و خرسند شود.
سالهاست که فحاشی کردن و بکار بردن کلمات رکیک به بانوان یکی از روشهایی  است که مذهبيون افراطی در قالب های مختلف نیروی انتظامی و گروهک های مختلف جهت تحقیر کردن و به انزوا کشاندن خانم ها استفاده میکنند هر چند این تفکر و طرز بیان آلوده ریشه عمقی دارد .بطور مثال هنگام آزادی حق رای برای بانوان نیز مذهبيون از جمله آیت الله خمینی گفته بود که دولت قصد دارد زنان را ورطه فساد بکشاند و  آنها از وظیفه اصليشان در خانه دور کند.
اما سالها بعد که نیاز به همیاری همه مردم داشت سیاست دوگانه خود را پیش کشید و رای دادن آنها را یک وظیفه انسانی و شرعی دانست.
در مذهب اسلام ذاتاً ویژگی زن ستیزی  نهفته است و با گذشت زمان کسانی که قصد حفاظت از این دین را دارند در قالب اولیا و مراجع اسلامی همچنان با استفاده از حربه های گوناگون از جمله فتواهای تازه و استفاده از خشونت افراد روان پریش و بیفکر سعی در حفظ قدرت خود دارند. همانطور که از صدر اسلام تاکنون   همواره ترساندن مردم چه از خدا و مذهب و چه توسط  جنگ و خشونت  راهی برای رسیدن به قدرت بوده است.


دل آرام آزمون

ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و ششم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر