۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

روسپی‌گری در ایران



روسپی‌گری، تن‌فروشی یا فحشا، به تجارت یا پیشه آمیزش جنسی طبیعی یا غیرطبیعی در قبال درآمد و یا برخی دیگر منافع گویند، که گاهی اوقات با عنوان سکس تجاری (commercial sex) نیز مطرح می‌شوده کسی که در هر بخش از این پیشه کار می‌کند  کارگر جنسی می‌گویند.
فحشا در ایران نیز مانند همه کشورهای جهان رواج دارد .عوامل روی آوردن زنان به فحشا را اما می توان فقر ،اعتیاد ،ازدواج اجباری،بیکاری،زیاده خواهی و تنوع طلبی مردان،وجود فضای یاس و ناامیدی بین جوانان و عدم وجود امکانات برای ازدواج و تشکیل خانواده ، ازدواج مجدد مردان و طلاق  برشمرد.
دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس ایران در گزارشی اعلام کرد سن روسپیگری در ایران به ۱۵ سال رسیده است. بر پایه گزارش‌های رسمی، تهران و مشهد بیشترین زنان روسپی را نسبت به سایر شهرهای ایران دارند.
به گفته مدیر کل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ایران، «شماری از روسپیان، نه به خاطر فقر مطلق، بلکه برای به دست آوردن درآمد بیشتر به روسپیگری روی می‌آورند و این موضوع بیانگر به صدا درآمدن زنگ خطر برای جامعه ایران است.»
بر اساس آمارهاي مراكز بازپروري سازمان بهزيستي 10 تا 12 درصد زنان خياباني متاهل هستند و اغلب آنان در سنين ابتداي جواني 20 تا 29 سال قرار دارند.
“بسیاری از این زنان ادعا می‌کنند که از بی‌خانمانی بوده است که دست به این کار زده‌اند و اگر تنها جای خوابی برای آنها وجود داشت هیچ‌گاه تهدید جانی این کار را به جان نمی‌خریدند”.
وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود که درباره قاچاق انسان منتشر کرد، در بخش مربوط به ایران نوشت که این کشور مبدا و مقصد قاچاق انسان از جمله برای روسپیگری است.
به گزارش بی بی سی، گزارش وزارت خارجه آمریکا متنی طولانی است که در آن، وضعیت کشورها در زمینه مبارزه با قاچاق انسان به منظور بهره کشی تجاری و جنسی بررسی شده است.
در بخشی از این گزارش که به ایران اختصاص داده شده، نوشته شده که به دست آوردن اطلاعات دقیق از ایران برای نویسندگان گزارش ممکن نبوده است اما بنا به آنچه که به دست آورده اند، ایران مبدا، مسیر و مقصد قاچاق انسان برای روسپیگری و کار کشیدن اجباری است.
در گزارش به بالا رفتن تعداد کودکان متکدی و روسپیان نوجوان در برخی از شهرهای ایران اشاره شده و همین طور به گزارش هایی که هر از چندی درباره فروش دختران ایرانی در کشورهای حوزه خلیج منتشر می شوند.
شاهد این هستیم که جمهوری اسلامی با سیاست های غلط اقتصادی و فرهنگی خود عامل از هم پاشیدن بنیان خانوادگی واخلاقی در کشور ایران است این حکومت فاسد و غیرایرانی با تمام توان کمر به نابودی ایران عزیز بسته ،به امید پیروزی و رهایی مردم ایران.

شهره ملایی کنمی

ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و هشتم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر