۱۳۹۴ مهر ۱۸, شنبه

قتل یک فعال زن کُرد توسط اعضای خانواده اش در آلمان



یکی از فعالان و داوطلبان کمک به پناهجویان خاورمیانه توسط اعضای خانواده اش در آلمان به قتل رسید. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی روژ، یک دختر کُرد اهل روژاوا به نام "رکستان ملک" روز پنجشنبه ۱ اکتبر، توسط نزدیکان و اعضای خانواده اش در شهر "دساو" به قتل رسیده است.
نیروهای پلیس پس از مطلع شدن از مفقود شدن رکستان، جستجو برای یافتن وی را آغاز می کنند، که در نهایت ۱۲ ساعت پس گزارش اولیه مفقودی این شهروند، جنازه غرق در خون وی را در آلاچیق باغ خانوادگی آنها می یابند. پلیس اعلام کرده که رکستان با ضربات متعدد چاقوی باغبانی به قتل رسیده است.
رُکستان ملک ۲۰ سال سن داشت و اهل شهر قامیشلو بود. وی دو سال پیش از راه قاچاق خود را به آلمان رسانده بود و همراه خانواده اش در شهر دساو در ایالت زاکسن آنهالت زندگی می کرد.
وی از اعضای یک موسسه کمک به پناهجویان بود و در طی مدت اقامت خود در آلمان به صورت داوطلبانه به بسیاری از پناهجوهایان تازه وارد کمک می کرد. مقامات پلیس شهر دساو چندین تن از اعضای خانواده رُکستان ملک از جمله پدر وی را بازداشت کرده اند و با رفت و آمد دیگر خویشاوندان وی را در هماهنگی با وزارت خارجه تحت نظر گرفته اند.
دادستان کل استان آنهالت در گفتگو با روزنامه بیلد اعلام کرده که انگیزه عاملان این قتل مسائل "خانوادگی و فرهنگی" بوده و با مقتول رابطه خویشاوندی داشته اند. به گفته مقامات شهر دساو جنازه رُکستان ملک برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی شهر هاله منتقل شده است.
بر اساس یافته های NNSROJ این دختر جوان پیش از قتل به دلیل تهدید اطرافیان به یک مرکز حمایت از زنان در شهر بیترفلد پناه برده بود و روز پنجشنبه برای دیدار با خانواده اش به دساو بازشته بود.
رودا ملک در حالی که شکه شده است می گوید "رُکستان چند هفته در مرکز حمایت از زنان زندگی می کرد. اما روز چهارشنبه پیش ما بازگشته بود و همه با هم در باغ بودیم و غذا خوردیم". تحقیقات مقامات قضایی برای یافتن قاتل و یا قاتلان رُکستان ادامه دارد.
قتل رُکستان اولین مورد از قتلهای ناموسی در اروپا نبوده و هرساله گزارش هایی در خصوص قتل و خشونت علیه زنان در میان جوامع مهاجر در اروپا گزارش می شود.

ع.گ.


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و نهم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر