۱۳۹۴ دی ۲, چهارشنبه

ظهور تروریسم - سحر بابا سلجی



تروریسم پدیده جدیدی نیست و حتی از آن در اوایل تاریخ هم استفاده می شده است، نمی توان به راحتی آن را تعریف کرد و یا توضیح داد.
ایجاد جو ترس و وحشت با قتل و غارت های بی دلیل و نامرئی تهدید و ارعاب از طریق گوناگون ترور نامیده می شود.
درتروریسم ترور هدف نیست بلکه وسیله ای است و وسیله بسیار مهم برای تحصیل وصول به هدف می باشد و قبل از هر چیز باید بگوئیم هر عمل خشونت بار ترور نمی باشدیعنی نباید درگیری بین دو نفر و یا دیوارهای خشونت بار فردی را جز این تعریف به حساب آوریم
تروریست ها با استفاده از خشونت در تلاش برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هستند. هدف آنها این است که با ایجاد یک فضای ترس و وحشت در جامعه که با آن ها مخالف هستند تغییرات سیاسی انجام دهند و به  هدف خود برسند.
درعصرجدید،دیکتاتور و تروریسم با هم پیوند دارند وعجین شده و خود دیکتاتورهای با استفاده اقدام تروریستی قصد حکمفرمایی دارند.
تروریسم یک فعالیت برنامه ریزی شده و در نظر گرفته شده برای رسیدن به اهداف خاص انجام می دهد. این منطق به کار، انتخاب تاکتیک است و یک عمل تصادفی نیست.ک
در این میان پدیده های نو ظهور گروههای تروریستی جدید،امثال داعش وگروههای اسلامی یا دینی که درمناطق
که دارای ثروت نفت وغیره می باشند خود زاییدهٔ ،دولتهاست که فقط قصد افزودن قدرت بیشتر برای دیکتاتور و چپاول ثروت اینگونه ممالک را دارند«خاورمیانه»
دولتهایی امثال جمهوری اسلامی ایران با هدف افزودن قدرت شیعه و چپاول ایران، ازهیچ ترفندی فروگذار نمی کنندوخودشان تولیدکنندهٔ تروریست می باشد
یا دولتی مثل عربستان سعودی ، که با بوجود آوردن گروههای تروریستی مثل داعش، هدف افزودن قدرت آل سعود وگسترش وهابیت را دارند که برای رسیدن به هدفشون ازهیچ جنایتی فروگذارنمی کننند دراین عصر جدید
جنایاتی رامرتکب می شوند دقیقأ مثل قرون وسطئ، امثال حادثهٔ پاریس، ویا کشتن مردن وتجاوز به زنان وکودکان دیگر ادیان، نسل کشی وجنایت.
درپایان این ترور؛  ترویسم؛  دیکتاتورحکومتی ودزدان غارتگرا جهانی با هم موافق ورفیقن و به ظاهر دشمن واین دشمنان به ظاهر، باطنن ضد دمکراسی و آزادی بشر هستن و سیاست وتبلیغ  دروغ ذهن عموم را مسموم میکنند.
اینان فقط شکارچیان ثروت هستن که مقداری از این ثروتهای برباد آورده صرف تروریسم میشود.


سحربابا سلجی


ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و یکم




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر