۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

نقش زنان در حکومت های اسلامی - دل آرام آزمون



یکی دیگر از گروه های اسلامی که به تشکیل یک حکومت و جامعه اسلامی می اندیشد گروه موسوم به داعش است. 

گروه جهادگر یا جنایتکار داعش بارفتار دوگانه خود نسبت به زنان بازتاب روشنی از نگاه مکتب اسلامی به جنس زن است. 

از یک سو این گروه با زنان رفتاری غیر انسانی داشته و آنها را کالایی برای تجارت میداند و بعنوان پاداش به پیکار جویان هدیه میدهد...بطوریکه بنابر گزارش بی بی سی حداقل2000دختر و زن ایزدی هنوز در اسارت نیروهای داعش هستند.(مطابق آیات قرآن با زنان اسیر رفتار غیر انسانی دارند).

و اما از طرف دیگر داعش برای زنان مسلمانی که به مناطق تحت حکومت آنها وارد میشوند به نوعی برنامه ریزی دارد.

برعکس طالبان والقاعده داعش به بسیاری از زنان غربی که به خدمت گرفته اجازه میدهد که در شبکه های اجتماعی نقش داشته باشند.

زنان مجردی که به داعش پیوسته اند در امنیت نگهداری شده و در حالیکه به آنها تعالیم مذهبی القا میشود تلاش میشود هر چه سریعتر برایشان همسری پیدا شود.

و اما عده ای از آنها به گردان خنسا می پیوندند. این گردان تنها از زنان تشکیل شده ودر شهرهای مثل رقه و موصل گشت زنی کرده و قوانین سختگیرانه را به مردم تحمیل میکنند. افراد این گردان به انجام تنبیهات شدیدی مثل کتک زدن ویا شلاق زدن افرادی که لباس مناسب به تن نمیکنند معروف هستند. 

به گفته کارشناسان بسیاری از زنانی که با عبور از مرز ترکیه به مناطق تحت کنترل داعش میروند خیلی زود هر گونه تفکر و تصوری که از شرکت در میادین جنگ یا حضور در خط مقدم با کلاشینکف داشته اند نقش بر آب میبینند. البته اکثریت آنها بسیار جوان و دارای شور وهیجان احمقانه برای جنگ ونیز دارای انگیزه های جنسی و اسلامی برای جهاد نکاح میباشند.

کسانی که در جامعه مدرن غرب حرفی برای گفتن ندارند و در خانواده های مسلمان و عمری با رویایی با دوگانگي زندگی کرده اند و به تعادل منطقی نرسیده اند.
داعش به زنان بعنوان عامل ضروری برای حفظ این گروه مینگرد بدلیل اینکه خود در پی ساختن یک حکومت و خلافت دایمی در مناطق عراق و شام و حتی خاورمیانه است و از زنان بعنوان نیمی از جامعه استفاده میکند. 

طرز نگاه داعش به زنان مطابق همان نگاه حکومت اسلامی ایران به جنس زن در جامعه است و زنان داعشی که به گروه خنسا میپیوندند ودر جهت تنبیه و تأدیب دیگر زنان برمیایند همانند همان زنانی هستند که به گروه های انتظامات و بسیج وگشت های ارشاد میروند. با همان نگاه و اختیارات که بتوانند با زنان و دختران جامعه خودشان مانند گناهکاران رفتار کنند.

و هستند زنانی که در مجلس یا نهادهای دیگر دولتی تشریف دارند و رسماً بدلیل شخصیت دوگانه ای که دارند بازیچه اهداف مسئولان و حاکمان اسلامی جامعه هستند که البته گاهی در حماقت و زیر پا گذاشتن حقوق زنان پیشی میگیرند و سخنرانی هایی میکنند که متحجرین افراد را هم به تحیر وا میدارند. 

اینان نیز نمونه هایی از زنان خودباخته داعشی هستند که مایلند در یک حکومت ضد انسانی و اسلامی عرض اندام کنند.

اصولاً زن در قرآن و قوانین اسلامی بقدری کم ارزش است که شوهر اجازه دارد (مطابق سوره نسا آیه 34)او را کتک بزند ویا 4زن عقدی داشته باشد و تابینهایت کنیز (صیغه) داشته باشد و در اجتماع هم که اصولاً حقوقی برای زن تعریف نشده است

سیاست دوگانه حکومت اسلامی ایران نیز چنین است برای نمایش ارزش زنان حضور آنها را در جامعه و دانشگاه ها نشان میدهد از طرفی باحضور گشت های ارشاد و سرکوب بسیاری از حقوق اولیه آنها سعی در جهت به انزوا کشاندن زنان و اسلامی کردن هر چه بیشتر جامعه دارد. ..

مکتب جامعه اسلامی واقعی همان تفکر ضد علم و دانش است که تنها به تنبیه و تادیب و کشتار و جنگ می اندیشد همانگونه که کاملاً چهره واقعی خود را در مناطق اسلام زده آشکار و هویدا نموده است. 

با امید به روزی که همه زنان در همه کشورهای اسلامی ارزش حقیقی خود را دریابند و نه تنها برای خود بلکه برای سایر هم نوعان خود احترامی در خور یک انسان ارزشمند قائل شوند.و جذب هیچ مکتب ضد بشری و اسلامی مانند داعش یا گشت ارشاد یا دیگر نهادهای وحشیانه نگردند.



ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و دوم






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر