۱۳۹۵ فروردین ۲۰, جمعه

گزارش 8مارس همراه با عکس ها در شهر برلین—آلمان گزارش از: مهسا رضائی


"Frauenkampftag" روز دفاع ازحق زن 

8 مارس روز جهانی زن، تظاهراتی در برلین برگزار شد. این تظاهرات گسترده از ساعت یک بعدازظهر در میدان رزالوگزامبورگ، با جمعیت بالغ بر 5 هزار نفر از زنان و مردان آزادی خواه و برابری طلب از هر رنگ و ملیت و نژادی شرکت داشتند. این مراسم توسط گروه ها و احزاب مختلف از جمله فمنیست های برلین، فمنیست های فرانسه، حزب چپ آلمان “Die Link” ، سازمان رهایی زن و صدها زن و مرد آزاده که برعلیه سیستم نظام سرمایه داری، هرنوع خرافه و جهل و مذهبی که زندگی زنان را به نابودی کشانده و آنها را تبدیل به بردگان جنسی و جسمی کرده درسرما و باران شدید و هوای طوفانی برعلیه سیستم زن ستیز با هر رنگ و بویی در ان شرکت کردند و خواهان به رسمیت شناختن حق برابری زنان بودند و همه برای یک هدف "رهایی زن" همصدا شدند و در شعارها فریاد می زدند:
بدن من انتخاب من، فرزند من (بارداری اختیاری)/ بله یعنی بله! نه یعنی نه! / هرگونه پوششی که راحت ترم می پوشم/ تعرض جنسی ممنوع از جمله شعارهای رادیکال در 8 مارس بود.
در راه خانمی مسنی که در کنارخیابان شاهد این مراسم بود نزدیک شد و از من خواست تا در حمل بنر ما را همراهی کند. این واکنش یک نمونه ی کوچکی از واقعیت است که اگر تنها بخشی از مدیا و رسانه ها و امکانات بدست ما کمونیست ها و فعالین و آزادیخواهان مبارز باشد بی هیچ تردیدی هر زن و مردی بدنبال آزادیخواهی و برابری طلبی ست و همراه می شود.! این مراسم 3 ساعت به طول انجامید و در نهایت در ساعت 79 با شور هرچه تمام تر به پایان رسید. زنده باد آزادی و برابری رهایی زن، معیار رهایی جامعه است برلین 6102 

توضیح: " با عرض پوزش از تاخیر ارسال گزارش و عکس ها بدلیل مشکالت فنی در کامپیوتر شخصی ام." 



ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و چهارم




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر