۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۰, جمعه

خونخواهی از چه کسی؟ - شراره رضایی


ستایش دختر 6 ساله ای که توسط پسر17 ساله ی همسایه ش مورد تجاوز قرار می گیرد و پس از به قتل رسیدن جسدش برای از بین بردن جنایت، با اسید سوزانده می شود. پدر ستایش کارگری ست که همراه خانواده اش از افغانستان کوچ کرده و به امید زندگی بهتر و امنیت! به ایران آمده است. به کشوری پناه آورده که همانند کشور خودش، تجاوز به کودک شرعی و قانونی ست. کشوری که صدها ستایش در همین کوچه و پس کوچه های فقر زده ی خیرآباد ورامین، برای کم شدن شکم گرسنه ای از جمع خانواده، باعنوان ازدواج دختران خردسال به بهای ناچیزی فروخته می شوند و هر شب به آنها تجاوز می شود. پدر ستایش با رویای نجات ستایش ش از خطرمرگ انتحاری طلبان و جنگ، به سرزمین حکومت طالبانی قتل و جنایتکار جمهوری اسلامی پناه آورد جایی که در زندان هایش به دختران برای اعتراف گیری و یا در هنگام اعدام باید باکره از دنیا نروند و به آنها تجاوز می شود.ستایش اولین کودک قربانی تجاوز نیست سال ست که دختران قربانی قوانین ارتجاعی و عقب مانده اسلام و مردسالاری مورد تجاوز قرار میگیرند و یا به جرم ارتباط های نامشروع به قتل می رسند.


به گفته مادر و کسبه های محله وحتی مسولان مدرسه، قاتل، پسری منظم و سربه زیر بوده. قاتل و مقتول هر دو کودکان زیر 18 سال هستند. جامعه ی طاعون زده ای که ویروس خشونت جنسی، تعرض و تجاوز را از دورانکودکیدر ذهنشان کاشته و رشد یافته. از همان روزهایی که وارد جامعه می شوند از مهدکودک تا مدرسه، دیواری از تفکیک جنسیت ها بین آنها کشیده می شود. بدون هیچ آموزشی، قبل از اینکه حتی جنسیت خودش را بشناسد از کسی بنام جنس مخالف باید پرهیز کنند. و از آنها بیماران جنسی ساخته که هر فرصتی برای تعرض و تجاوز را غنیمت می شمارند. و امروز کودکی 17 ساله را در جایگاه قاتلی خطرناک قرار می دهد که به بدترین شکل ممکن ستایش 6 ساله را به قتل رسانده است.

بعد از انعکاس این خبر در رسانه ها یکی از وکلا بنام آقای محمدعلی بهمنی قاجار گفته :" داوطلبانه وکالت این پرونده را به عهده می گیرم و حاضر به انجام هر عملی برای خونخواهی از این عزیز هستم". در سکوت مرگبار رسانه های خبری، کسی پیدا می شود که میخواهد داوطلبانه به داد این خانواده برسد. آقای قاجار حاضر به هرکاری برای خونخواهی ستایش از چه کسی است؟ از حکومتی که سرتاپایش ضد زن است؟ از جامعه ای که خشونت را نهادینه کرده و شرع و قانون دست به دست هم داده تا آدم ها به بدترین شکل ممکن یکدیگر را بدرند؟ آقای قاجاردر این شکی نیست که این پسر 17 ساله مجرم است که خود قربانی چنین جامعه ی معیوب و بیماری ست و باید اصلاح و درمان شود. ولی خونخواهی شما از ستایش آیا چیزی غیراز بردن کودکی دیگر به پای چوبه دار است؟. انسان ها زنده اند اما انسانیتدر سایه ی حکومتی داعشی ایران ، دارد نفس های آخرش را می کشد!. 




ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و پنجم





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر