۱۳۹۵ آذر ۱۱, پنجشنبه

برگزاری کارگاه آموزشی ایدز و زنان - ندای زنان ایران


به همت انجمن ندای زنان ایران و به مناسبت اول دسامبر "روز جهانی ایدز " کارگاه آموزشی ایدز و زنان ' برگزار شد. سخنرانان: خانمها الهام عابد عبادی و اسرین درکاله 
برای شروع برنامه خوشامگویی و بازگویی تاریخچه کوتاهی از ۲۵ نوامبر - روز منع خشونت علیه زنان - توسط مجری ( ناهید شقاقی ) و ارتباط آن با موضوع اصلی برنامه 
شروع سخنرانی توسط خانم الهام عابد عبادی 
موضوع سخنرانی : ایدز و ارتباط آن با اعتیاد 
ایشان مقدمه کوتاهی از چگونگی به وجود آمدن بیماری ایدز و چگونگی گسترش آن توسط بیماران آلوده ارائه دادند و در این ارتباط گسترش بیماری را در ایران تشریح کردند و با استناد به آمار رسمی بیان کردند با وجود کاهش ابتلا به بیماری در دنیا ، در ایران به علل مختلف این بیماری در حال گسترش است .
و اینکه مبتلایان به ایدز درست مثل بیماران اعتیاد علاوه بر رنج جسمانی بیماری رنج روحی و انگ خوردن و رنجهایی که از رفتارمردم بر آنان روا می رود را متحمل میشوند.
در ادامه ضمن گزارش آماری از مبتلاین و گروههای پرخطر ، به مشکلات خانواده معتادین و مبتلایان پرداختند و همچنین به موانع ورود ویروس به بدن اشاره کرده و در آخر ضمن بیان اینکه فقر و نابسامانی اجتماعی ' قوانین نابرابر و جنسیت زده ' بیکاری و ... عامل اصلی ظهور و بروز انواع خشونتها در جامعه است به برنامه خود پایان دادند.



سپس خانم اسرین درکاله به رابطه ایدز و روابط جنسی پرخطر پرداختند که چگونه این موضوع عامل اصلی انتقال HIV و بیماری ایدز در جامعه می باشد و چگونه می توان تاثیر این عامل را در ابتلای افراد به این بیماری کاهش داد و همینطور توضیح دادند که زنان بیشترین طیف از افراد مبتلا به ایدز هستند که از طریق این روابط جنسی پرخطر آسیب می بینند و عنوان کردند با توجه به روند افزایش هولناک بیماری ایدز در جامعه و با توجه به نبود زیر ساختهایی جهت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و خدمات رسانی و سهیم بودن سیستم آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در خصوص این بیماری ضرورت یک بسیج اجتماعی وجود دارد برای اینکه همه مان برای مراقبت خود و فرزندان و خانواده هایمان و اطرافیانمان از انتقال ویروس HIV و بیماری ایدز مسئول می باشیم و می توانیم با شناخت از این بیماری و عوامل انتقال و راهکارهای پیشگیری از انتقال آن زندگی سالم و ایمن داشته باشیم
از این رو روز جهانی ایدز باید فرصتی باشد برای اتحاد همه ساکنین زمین در جهت ریشه کنی بیماری ایدز!
پس: دستا بالا برای پیشگیری از انتقال ویروس HIV و بیماری ایدز.
ندای زنان ایران- 19 آذر 1395
@nedaziran 

هشدار درخصوص افزایش آمار ایدز بین زنان

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور:
🔹نسبت ابتلا به ایدز زنان به مردان در ایران یک به 10 است در حالیکه این نسبت در دنیا برابر بوده اما در ایران نیز به سمت یکی شدن و برابری آمار ابتلا در دو جنس می‌رویم به طوریکه بر اساس آمار سه ماهه اخیر، حدودا 40 درصد مبتلایان زن و 60 درصد آنها مرد بوده‌اند اما در آمار تجمعی که از قبل وجود دارد، نسبت ابتلا یک به 10 است.

🔹در حال حاضر به سمت موج سوم ابتلا یعنی ابتلا از طریق رفتار پرخطر جنسی رفته‌ایم که از این طریق هر دو جنس به یک اندازه در معرض خطر هستند به همین دلیل آمار زنان ایرانی مبتلا به ایدز نیز در حال افزایش است.

🔹در حال حاضر نگران افزایش میزان شیوع و انتقال ویروس HIV مثبت از طریق روابط جنسی و به تبع آن افزایش آمار زنان مبتلا به ایدز در کشورهستیم.




ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره پنجاه و یکم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر