۱۳۹۶ آبان ۱۴, یکشنبه

روایت تکان دهنده زندگی مریم اکبری منفرد - شادی امین



 روایت سه نسل سرکوب شده، روایت مقاومت سه نسل

مریم که خود کودکی اش را در راهروهای زندان، برای ملاقات خواهران و برادران زندانی‌اش و در گورستان ها بر سر مزار بستگان اعدام شده‌اش گذرانده، امروز، در زندان اوین، چشم به راه ملاقات‌های هفتگی فرزندانش است.
برادران و خواهر مریم اکبری منفرد از قربانیان اعدام های سیاسی گسترده و کشتارهای دهه 60 بودند. مریم اکبری منفرد، خود در پی سرکوب اعتراضات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 دستگیر و پس از چندی به اتهام محاربه به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین محاکمه شد. قاضی صلواتی که به عنوان ناقض حقوق بشر در عرصه بین المللی شناخته شده است، بدون وجود هیچ سندی برای این اتهام، او را به 15 سال حبس متهم کرد.
در سال 1395، مریم اکبری منفرد با ارسال شکواییه‌ای رسمی به دادسرای تهران، خواستار تحقیق پیرامون موضوع اعدام غیرقانونی خواهر و برادر خود و روشن شدن جزییات آن، از جمله مسئولان واقعه مرگ آنان، دریافت کیفرخواست و سایر مدارک پرونده‌های آنان و محاکمه مسئولان آن شد. به جای رسیدگی به این شکایت، مقامات قضایی خانواده مریم را به قطع ملاقات و ایجاد پرونده‌های جدید برای او تهدید کردند و معالجات پزشکی او متوقف شد.
این ویدئو که محصول مشترک عدالت برای ایران و کمپین بین المللی حقوق بشر ایران است، روایت سه نسل از خانواده‌ای است که حقوق‌شان به شکلی بی‌رحمانه نقض شده و عدالتی که هنوز اجرا نشده است.
عدالت برای ایران و کمپین حقوق بشر ایران، خواستار آزادی فوری مریم اکبری منفرد و رسیدگی به پرونده شکایت وی درباره اعدام خواهر و برادرش شده‌اند.
در دفاع از زندگی و آزادی مریم اکبری منفرد، این ویدیو را در فیسبوک و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع:
فیسبوک عدالت برای ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر