۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه

گسترش دانشگاههای تک جنسیتی در ایران



بنابر گفته اخیر آیت الله مکارم شیرازی دانشگاه های تک جنسیتی باید گسترش پیدا کند.
این مرجع تقلید همچنین تاکید کرد که مسئولین بایستی روی این اعتقاد و طرح و قانون مبنی بر تک جنسی کردن دانشگاه ها بایستند تا بتوانند این طرح را گسترش دهند.
بنا بر آخرین گزارش آماری موجود،  استان تهران دارای بیشترین دانشگاه تک جنسی است.
با اعلام مدیرکل آموزش های غیردولتی و غیر انتفاعی وزارت علوم تاکنون 22 مرکز استان کشور دارای دانشگاه تک جنسیتی شده و یا در آینده اقدام  به تاسیس آنها میکنند.
هرچند این طرح مدتهاست نیز مورد بحث و بررسی بوده است و سهمیه بندی و تفکیک جنسیتی از سوی انجمن ها ی اسلامی دانشکده ها و برخی مسئولان پیگیری می شود.
هر دم دغدغه  حضور بانوان در اجتماع ایران برای آقایان به شکلی خود را آشکار میکند وهرچند طرح جداسازی تفکیک جنسیتی از همان دوران ابتدایی در جامعه ایران پایه گذاری شده است.
اما آیا براستی روند این طرح در دانشگاهها توهین به تمام افراد نمیباشد؟ علاوه بر دختران و بانوان دانشجو ایران مردان نیز در معرض اهانت قرار دارند .
سالهاست به بهانه پاسداری و حمایت از شئونات اسلامی  زن را بعنوان عامل گناه و فساد پس زده اند. اصولاً کسانی که مدعی دفاع از حقوق دین اسلام هستند باعث رواج روحیه زن ستیزی در جامعه میشوند .و به نوعی به بهانه ارزش گذاری برای جنس زن برای او انواع محدودیت ها را در قالب های مختلف تعریف کرده اند از نوع جمله  در سبک پوشش یا  مخالفت با عدم حضور یافتن  زنان در مکانهای ورزشی و بسیاری موارد دیگر که اصولاً باعث ترویج نگاه نادرست به زنان شده است که آنها موجوداتی هستند که همواره بایستی تحت کنترل قرار بگیرند.
متاسفانه همین نکات ریز و درشت در افزایش روحیه زن ستیزی در جامعه تاثیر بسزایی خواهد داشت.و چون هرگز به معنای درست و واقعی قوانینی  در جهت حمایت حقوق و امنیت زنان وجود ندارد عدم امنیت همچنان در شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد. و هرروزه شاهد اتفاقات ناراحت کننده مختلف برای دختران و زنان هستیم .


آرام آزمون

ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و هشتم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر