۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

گزارشی از برگزاری آکسیون در حمایت از اعتراضات مردم کردستان در مرگ فریناز خسروانی (شتوتگارت- آلمان)





امروز شنبه  16 می 2015 (26 اردیبهشت 94)  طبق اطلاعیه ی قبلی آکسیونی در حمایت از اعتراضات به حق مردم مهاباد و کردستان به مرگ دلخراش فریناز خسروانی در شهر شتوتگارت- آلمان از  ساعت 16 تا 18 برگزار شد.
اطلاعیه حمایتی  از اعتراضات به حق مردم به سه زبان فارسی – آلمانی و کردی قرائت شد. متن اطلاعیه همراه با عکس ها در زیر آمده است.
فیلم ها و عکس های بیشتر از این آکسیون از برنامه  تلویزیون رهایی زن پخش خواهد شد.


دیروز فرخنده، امروز فریناز، فردا نوبت کیست؟

فریناز خسروانی دختر 26 ساله،  از خانواده ی کارگری که در هتل "تارا"ی مهاباد،  مهماندار بود. فریناز ار ترس تجاوز یکی از مهمانان هتل،  که یک مامور دولتی  ست، وقتی با درب های قفل شده روبرو می شود. برای نجاتش، خودش را از طبقه ی چهارم هتل به پایین پرت می کند و جان می بازد.
دنیایی زن ستیزی که زن جزئی از املاک مرد و وسیله ی لذت جویی ست و با حمایت و تقویت  نظام سرمایه داری از مذهب و مردسالاری، هر روز زنان مورد خشونت و استثمار قرار می گیرند و در کشورهای مختلف قربانی می گیرد. فرخنده را در مقابل جشمان ده ها نفر اتش می زنند، بر روی صورت دختران اسید می پاشند و امروز فریناز از ترس تجاوز دست به خودکشی می زند. این بازتولید خشونت، هر روز زندگی هزاران زن را تهدید می کند.
در پاسخ به این فاجعه ی تلخ، صدها نفر پیر و جوان مهابادی جان به لب رسیده از حکومت سرکوبگر و جنایتکار رژیم اسلامی، در یک عکس العمل سریع، به هتل حمله برده و آنجا را به آتش می کشند و سپس به وزارت اطلاعات که لانه ی فساد و سرکوب است حمله برده و قصد تصرف آنجا را داشتند. شکی نیست که مردم با دستان خالی در برابر رژیمی قد علم کردند که با تمام قدرت و توان جنایتکار و وحشی ست و از هر جنایتی، تجاوز، شکنجه، اعدام و اسلحه کشیدن بروی مردم معترض هیچ کوتاهی نمی کند. که اگر چنین نبود جوانان مبارز کردستان در همان روز، کردستان را قبرستان رژیم می کردند تا دیگر شاهد چنین فجایع دردناکی نباشیم.
در پی این حادثه ی دلخراش، دیگر شهرهای کردستان درحمایت از مردم مهاباد، با وجود برقراری حکومت نظامی در شهر، مردم سردشت و سنندج و مریوان دست به اعتصاب و بستن مغازه های شهر زدند و این اعتصاب همچنان ادامه دارد.
تنها عزم و اراده  راسخ مردم مبارز و آزادی خواه است که می تواند به هرگونه توحش  و قوانین ضد انسانی به  تبعیض جنسیتی،  نابرابری ها، اعدام ها، زندان و شلاق پایان دهند.
اگر در اصفهان چهره ی دختران را برای ایجاد وحشت با اسید سوزاندند، فریناز با مرگش آتشی بپا کرد که انزجار و خشم فروخورده ی مردم از رژیم  سرباز کرد و  رژیم را به طلاطم و وحشت از گسترش اعتراضات حق طلبانه به دیگر شهرها انداخته است.
مردم تنها زمانی به آسایش و آرامش و زندگی بهتر دست خواهند یافت که این رژیم توحش و بربریت را با اعتراضات سراسری و اتحاد همه ی اقشار جامعه وخصوصا طبقه ی کارگر و محروم جامعه که اولین قربانیان وضعیت موجود هستند، به زیر بکشند.
- ما امروز اینجا جمع شده ایم تا حمایت خود را ازمبارزات شجاعانه ی جوانان آزادی خواه مهاباد اعلام کنیم و آنها را تنها نگذاریم.
- باید این اعتصابات را  تا محاکمه ی سران رژیم که چنین سیه روزی را برای مردم می سازند و آزادی هرچه سریع تر دستگیرشدگان که حدود 150 نفر اعلام شده است، ادامه دهیم.
- تاسف و تألم خود را به خانواده "فریناز خسروانی" و "آکام تلاج" جوان 25 ساله ای که در درگیرهای اخیر  توسط رژیم وحشی مورد اثابت گلوله قرار گرفت و به علت شدت جراحات،  متاسفانه در بیمارستان جان باخت، ابراز همدردی می کنیم.

زنده باد مقاومت  و مبارزات مردم کردستان
مرگ بر حکومت جنایتکار رژیم اسلامی ایران
زنده باد آزادی و برابری
سازمان رهایی زن
انجمن خلق های آلمانی – ایرانی ”اشتوتگارت"
16 می 2015 - اردیبهشت ماه 1394"


شراره  رضایی

ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و پنجم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر