۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

کشته شدن فریناز خسروانی و اعتراضات مردم مهاباد




روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، یک دختر جوان مهابادی به نام فریناز خسروانی که از کارکنان هتل تارا بوده است از طبقۀ چهارم هتل خود را به پائین پرت کرد و کشته شد .بعد از این واقعه عصر روز پنجشنبه هفدهم اردیبهشت تعداد زیادی از مردم مهاباد در اعتراض به مرگ مشکوک فریناز وعدم پاسخگوئی مسئولین در خصوص مرگ فریناز خسروانی در مقابل هتل تارا تجمع کرده و به این هتل حمله کردند و آن را به آتش کشیدند.
تجمع کنندگان اعلام کردند که  فریناز خسروانی طبق هرآنچه اعلام شده و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به “اداره‌ی اطلاعات” از طبقە چهارم این هتل خود را به پائین پرت کرده است.طبق گفتۀ معترضان، صاحب هتل تارا، با یک اطلاعاتی بە عنوان بازرس تبانی کرده بود تا در ازای صدور تائیدیه برای ثبت هتل به عنوان هتلی پنج ستاره شرایط را به وجود بیاورد تا بازرس بتواند به کارمند هتل تجاوز کند، و همین باعث می‌شود "فریناز خسروانی"، کارمند هتل وقتی که در اطاق هتل گرفتار نقشه صاحب هتل و بازرس می‌شود، خود را از پنجره به پایین پرتاب کند و در دم جانش را ازدست داد.
این تجمع با حملۀ نیروهای انتظامی و گارد ویژه به خشونت کشیده شد و دهها نقراز شرکت کنندگان زخمی شدند و تعداد زیادی توسط نیروهای رژیم بازداشت شدند. در شهرهای کردنشین  دیگر ایران نیز از جمله سنندج ، سردشت، به منظور اعلام همبستگی با مردم مهاباد و حمایت از آنان و اعتراض به کشته شدن فریناز، دختری که قربانی حاکمیت و استبداد رژیم ایران شد، دست به تجمعاتی زدند که با کنترل شدید نیروهای امنیتی رژیم همراه بود.مقام های جمهوری اسلامی در واکنش به اعتراضات سخنان ضد و نقیضی به رسانه ها گفتند که باز هم نشان دادند که هدفشان فقط دروغ گفتن و فریب دادن مردم است.همانند پروندۀ ریحانه جباری که برای جلوگیری از فاش شدن گند کاریهای ادارۀ اطلاعات ریحانۀ بی گناه را اعدام کردند.  محمد دادفر معاون سیاسی استانداد آذربایجان غربی اعلام کرد طبق تحقیقات پلیس  مدیر هتل به مادر این دختر جوان در مورد رابطۀ ادعایی اطلاع داده و دختر از ترس مادرش می خواسته از طریق بالکن به طبقۀ پایین تر بپرد که مرفق نشده و کشته شده است.و آقای منتظر المهدی معاون اجتماعی پلیس ایران  اعلام کرد که یک مظنون دستگیر شده که مامور اطلاعات نیست.

جمهوری اسلامی در وحشت از خشم و اعتراض مردم ،شهرهای کردستان را بشدت نظامی کرده است و با حربۀ زور و سرکوب مردم بار دیگر می خواهد حاکمیت ظالمانۀ خود را بر مردم تحمیل کند.اما مردم کل حکومت جمهوری اسلامی ایران را پشت کشته شدن فریناز می بینند.همۀ قوانین زن ستیز و مرد سالار جمهوری کثیف اسلامی را پشت کشته شدن فریناز می دانند. حکومتی  که زن را از هر حقی محروم کرده است. زنان که نخستین قربانیان این رژیم اسلامی بوده اند و بیشترین آسیب و سرکوب و تباهی را از این رژیم فاسد و زن ستیز متحمل شده اند و تحمل تحقیر و ستم و تبعیض و نابرابری کار هر روزشان است. فریناز خسروانی اولین و آخرین قربانی این رژیم فاسد اسلامی نیست.
این وضعیت تا زمانی که جمهوری اسلامی حکومت می کند و تا زمانی که احکام وحشیانۀ اسلام در ایران حاکم است ، ادامه خواهد داشت. مردم و جوانان خشمگینی که به خیابانها آمده اند و اعتراض و نا رضایتی خود را اعلام کردند، نشان دادند از این ظلم و نا برابری به ستوده آمده اند و خشم و نفرت خود را از این رژیم ظالم با درگیر شدن با گاردهای ویژۀ جمهوری اسلامی نشان دادند.خشم و نفرت زنان و مردم و جوانان مهاباد نشان می دهد که آنها دیگر نمی خواهند قربانی این رژیم باشند و می خواهند با احکام وحشیانه و مرد سالار و زن ستیز مبارزه می کنند.


روپاک مطیعی


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره سی و پنجم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر