۱۳۹۶ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

یک حمله دیگر در لندن! - بختیار پیرخزری




دولت انگلیس باید جوابگو باشد! 
الان ساعت 33 بامداد دوشنبه است و ساعتها ست صدای هلیکوپتر در آسمان شمال لندن قطع نمی شود و آژیر پلیس و آمبولانس هم هر چند دقیقه یکبار روشن میشود. 
 اینبار و امشب یک نژادپرست مسلمان و فوبیا، قبل از سحری با ماشین ون به پیاده رو مسجد فینزبری پارک که معمولا شلوغ است حمله کرده و چندین نفر را زیر گرفته است که چندین کشته و زخمی داده است اما بنا به سیاست جدید پلیس تا چند روز آمار دقیق کشته و زخمی شدگان را اعلام نمیکنند و هنوز مشخص نیست چند نفر کشته و زخمی شده اند. این مسجد یکی از بزرگترین مسجدهای لندن است و معمولا در ماه رمضان از غروب تا اذان صبح جلو و داخل آن شلوغ است. 
پارسال در همین هفته بود که جو کاکس نماینده سوسیالیست حزب کارگر را همین نژادپرستها با چاقو کشتند و شعار " بریتانیا اول" را نعره می زدند. 
تروریسم باندهای مذهبی و ناسیونالیستی با حمایت خود  بورژوازی غرب به مرکز متمدن ترین شهرهای اروپایی هم رسوخ کرده اند د و دارند تاریخ و آینده تاریکی را برای این مردم رقم میزنند. در طی این مدت در بریتانیا و کشورهای دیگر، از یک طرف داعش ترور و کشتار میکند و از طرف دیگر فاشیست ها هم نه در آن ابعاد اما کم و بیش حمله های فاشیستی را دوباره شروع کرده اند. هر دوی اینها هم محصول و ساخته دست خود بورژوازی انگلیس و غرب هستند.

سه هفته پیش نوشته ای را بعد از حمله منچستر در باب نژادپرستی و عروج فاشیسم، مسلمان فوبیا و البته تروریسم اسلامی و غربی منتشر کردم که الان و بعد از این حمله امشب کاملا موضوعیت دارد و به همین دلیل دوباره اینجا شر میکنم.


این موج نژادپرستانه را باید عقب زد!

ترور و کشتار هر کجا اتفاق بیفتد قلب انسان را به درد می آورد و بدون چون و چرا باید محکوم شود، حال چه در منچستر و پاریس و چه در موصل و حلب و یا در هر نطقه این کره زمین. اگر نیرو و توانش را هم داشت باید جلو آن سد بست و از روی کره زمین محوش کرد. 


 مردم متمدن اروپا بخصوص طبقه کارگرش فکر شده و یکبار برای همیشه باید از خودشان بپرسند که ریشه و عامل اصلی این ناامنی ها چه کسانی هستند. آیا این مردم مدرک بیشتر میخواهند که پی ببرند یا باور کنند دولتهای سرمایه داری شان، گروههای اسلامی را در تقابل با شوروی تاسیس و تقویت کردند و اسلام سیاسی را دوباره به عرصه سیاست آوردند. مگر خود هیلاری کلینتون علنا و بدون اما و اگر این موضوع را بیان کرد. 
 آیا مدرک از این واضحتر که به بهانه دمکراسی اما در واقع برای بقای سیستم سرمایه و دولتهایشان در سال هزاران تن بمب روی سر کودکان عراق و سوریه و ....توسط دولتهای غربی ریخته می شود. در گندابی که آقای بوش و بلر و سارکوزی و ....در خاورمیانه درست کرده اند دهها گروه و جک و جانور رشد کرده و سر بر آورده اند. همین داعش مگر از گروههای مخالف بشار اسد نبود و مگر امریکا آنها را پیکار جو خطاب نمیکرد و کمک مالی و نظامی و ....میکرد بهشان. 
اسلام و مسیحیت سر و ته یک کرباسند و هر دو دین خشونت و قتل و کشتار هستند.  تفاوتی که هست در این است که مردم متمدن اروپا بر علیه صنعت کلیسا و مسیحیت جنگیدند و آن را به زیر کشیدند و نتیجه اش را هم میبینیم که پاپ علنا میگوید بهشت و جهنمی وجود ندارد و آدم و حوا و کشتی نوح و ... داستان بچگانه است. اسلام هم به این روز افتاده بود. مگر ایران و عراق چهل سال پیش از لحاظ ظاهری و پوشش بخشی از مردم شبیه همین اروپا نبود. مگر مردم ایران و عراق به اصطلاح " مسلمان" نبودند اما میکده و دیسکو روبروی مساجد بر پا شده بود. 
 متاسفانه فضایی بر علیه مهاجران کشورهای اسلام زده از جانب احزاب و گروههای نژادپرست و اولترا مسیحی اروپایی به راه افتاده است که تاسف بار است. تاسف بار تر اما اینکه، این فضا در بین بخشی از ایرانیان بخصوص بخشی از به اصطلاح چپها هم به راه افتاده است که مستقیما تحت تاثیر تبلیغات مذهبیون مسیحی و نژادپرستان اروپایی است. نه فقط نباید در فضایی که نژادپرستان و اولترا مسیحی های اروپایی فراهم کرده اند افتاد بلکه باید آن را عقب زد. این فضا ترور و حمله به "مسلمانان" و آتش زدن کمپ پناهجویان را به دنبال دارد و باید در کنار مبارزه با تروریسم اسلامی با این موج ناسیونالیستی- فاشیستی هم مبارزه کرد. 
 قبل از اینکه یقه " مردم مسلمان" را گرفت باید یقه دولتهای غربی را گرفت که این گنداب را بوجود آورده اند. اسلام سیاسی و احزاب و گروههایش با پدر و مادر میلیونها نفر که اسلام را به ارث برده اند و " مسلمان" هستند، آسمان تا زمین فرق دارد. اسلام سیاسی را باید به زیر کشید و از ریشه نابودش کرد اما این مردم مسلمان را باید روشن کرد. اگر گروههای اسلامی از بین بروند لازم نیست شما با مردم بجنگید همین مردم به جای مراسم عاشورا و تاسوعا و عزا برای علی و حسن و باقر و .... ، جشن و کارنوال و عرق خوری و رقص و شادی بر پا میکنند. 
 تنها راه نجات از این منجلابی که در دنیا راه افتاده است، بر براندازی سیستم سرمایه داری و مذهبی است که به خاطر بقای خود دست به هر جنایتی میزند. تا سود و سرمایه و استثمار کارگر وجود داشته باشد ترور و کشتار هم برقرار است. برقراری دنیایی بدون استثمار و بدون بمب و اسلحه تنها با انقلاب کارگری و برقراری جمهوری سوسیالیستی ممکن است





Bottom of Form


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر