۱۳۹۶ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران - مرضیه آدمی فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زنان



با درودی دیگر حضور شما همنوعانم

 کشتن دگر اندیشان , بزرگترین رذالت تاریخی یک حکومت است .. سند درنده خویی یک نظام است .. نظامی که نمی تواند افکار دیگران را تحمل کند و از طرح افکار جدید و نقد افکار خود وحشت دارد .. این همان روشی است که همه نظام های پوسیده و ارتجاعی تاریخ برای حفاظت از خود بکار گرفته اند .. آنها می ترسند .. می ترسند که شما مردم به چیزی جز آنکه نظام به شما تحمیل می کند بیاندیشید .. از آگاهی شما می ترسند , چون دست شما را از وسایل ارتباط جمعی کوتاه می کنند . از نقد و اعتراض شما می ترسند , چون آزادی بیان را سرکوب می کنند .. از پاسخگو بودن می ترسند , چون مطبوعات شما را سانسور می کنند .. از انتخابات آزاد می ترسند , چون نمی خواهند که حق تعیین سرنوشت خود را , خود در اختیار بگیرید .. علوم دانشگاهی شما را محدود می کنند , چون از بیداری شما می ترسند .. این نظام , از شما مردم می ترسد .. و برای همین است که دست از سرکوب و قساوت و زندان و شکنجه و اعدام نمی کشد .. ایننظام از شما مردم .. از آگاهی شما مردم  می ترسد
تشكل هاى مستقل و آزاد مدنى عمارت هاى امن ما هستند .
 بازدارنده هاى پيشروى جهل و تاريكى اند .
. مكانيزم هاى دستيابى به حقوق فردى و اجتماعى ما هستند . كالبد وحدت يافته ما هستند . تشكل هاى مستقل و آزاد مدنى ، حامى حقوق مدنى ما هستند .حامى حقوق بنيادين ما هستند ، حامى حقوق صنفى و سياسى ما هستند .
و به ما اين امكان را مى دهند كه زندگى بدون ترس را در سايه اتحاد و همبستگى خود تجربه كنيم .
 اما آیا می توانیم تا پیش از تغییر بنیادی قانون اساسی که سدی در مقابل تشکل های آزاد و مستقل مدنی است از چنین امکانی بهره مند باشیم ؟   
اینبار به شرایط دو بزرگ بانوی ایران که بخاطر افکار و عقایدشان که مقدس است در زندان بسر میبرند، میپردازم


گزارشی از آخرین وضعیت پزشکی آتنا دائمی پس از پایان اعتصاب غذا

 فاطمه (آتنا) دائمی،  محبوس در زندان اوین که مدت ۵۴ روز در اعتراض به صدور قرار محکومیت برای اعضای خانواده خود دست به اعتصاب غذا زده بود،۱۰ خردادماه ۱۳۹۶، با ابلاغ حکم دادگاه تجدید نظر و تبرئه خواهرانش از اتهامات مطروحه به این اعتراض پایان داد. این زندانی که دوره درمانی خود پس از اعتصاب را طی می کند پنج شنبه هفته گذشته، جهت انجام آزمایش نوار عصب بینایی چشم از این زندان به بیمارستان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه (آتنا) دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین پس از ۵۴ روز در ۱۰ خردادماه ۱۳۹۶ به اعتصاب غذای خود در حالی که دست کم ۱۹ کیلو کاهش وزن و افت شدید فشار خون داشت و حتی معده او امکان جذب کامل آب را از دست داده بود، پایان داد.



این زندانی که اکنون دوره درمان خود را طی می کند پنج شنبه، ۱۸خردادماه ۱۳۹۶، جهت انجام آزمایش نوار عصب بینایی چشم به بیمارستان اعزام شد. همچنین تعیین وقت جهت انجام ام آر آی برای این زندانی از سوی مسئولین زندان صورت گرفته است.

یک منبع نزدیک به آتنا دائمی ضمن تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت:” آتنا خوشبختانه در وضعیت نسبتا بهتر جسمی به سر می برد و در حال حاضر از غذاهای پخته و مایعات همچون سوپ تغذیه می کند. وی پنچ شنبه گذشته جهت انجام آزمایش نوار عصب بینایی چشم به بیمارستان اعزام شد و همچنین مسولین زندان جهت انجام ام آر آی برای وی وقت رزرو کردند.”

این منبع در ادامه گفت:” با توجه به شرایط جسمی آتنا، باید جهت انجام آزمایشات تیرویید، کلیه و کبد نیز در آینده نزدیک به بیمارستان اعزام شود.”

آتنا دائمی کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین در زمان دستگیری برای اجرای حکم از بابت پرونده قبلی، به همراه خواهران خود به توهین به ماموران متهم شده بود و بر این اساس در شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس تهران در مرحله بدوی هر سه به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بودند. در اعتراص به این محکومیت خانم دائمی اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

نهایتا روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶، دادگاه تجدید نظر خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) در شعبه ۴۸ تجدیدنظر استان به ریاست قاضی میراحمدی برگزار شد و حکم تبرئه آتنا به مثابه تحقق شرط پایان اعتصاب ۱۰ خردادماه ۱۳۹۶ به روئیت وی و اعضای خانواده اش رسید و این فعال مدنی پس از ۵۴ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

خانم دائمی در مدت اعتصاب حدود ۱۹ کیلوگرم کاهش وزن و افت شدید فشار خون را تجربه کرد، معده او امکان جذب کامل آب را از دست داده بود و در این مدت با واسطه داروهای بی حس کننده امکان نوشیدن برای او فراهم بود با اینحال هیچگاه وضعیت او مورد رسیدگی پزشکی جدی قرار نگرفت.

آتنا دائمی ۲۹ ساله، پیش تر بیست‌ و‌ نهم مهرماه سال ۱۳۹۳، بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این زندانی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٣، در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نام‌های امید علی شناس، ئاسو رستمی و علی نوری مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٧ سال حبس تقلیل یافت.

https://www.hra-news.org/2017/hranews/a-10989/




ارجاع پرونده مرجان داوری، زندانی محکوم به اعدام به دیوان عالی کشور

 پرونده مرجان داوری محقق و مترجم محبوس در ندامتگاه ری (زندان زنان قرچک) که با اتهاماتی از جمله عضویت در جنبش نوپدید عرفانی “اکنکار” به اعدام محکوم شده، پس از اعتراض در هفته های اخیر به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع شده است


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرونده مرجان داوری محقق و مترجم محکوم به اعدام به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع شده است و در انتظار تعیین وقت است. یکی از وکلای این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا ضمن تایید این موضوع بابت نتیجه تجدیدنظر در دیوان عالی کشور ابراز خوش بینی کرد.

همچنین گفته میشود با درخواست این زندانی مبنی بر بازگشت به بند نسوان زندان اوین از ندامتگاه ری (زندان زنان قرچک) موافقت شده است و بزودی این انتقال محقق می شود.

مادر مرجان داوری پیشتر در گفتگو با خبرگزاری هرانا که فایل صدای آن منتشر شد، گفته بود:”دخترم قرار بود تبرئه شود اما نمی‌دانم در این میان چه اتفاقی افتاد. برایم علامت تعجب است. چرا؟ مرجان یک نابغه است. نویسنده و مترجم است. می توانند از وجودش بسیار استفاده کنند. به آقای صلواتی گفتم نگذارید هرز برود. اما از زندان اوین به زندان قرچک فرستاده شد. به عنوان یک مادر می سوزم. امیدوارم دیوان عالی کشور در این حکم تجدیدنظر کند. نه فقط بچه من، بچه های دیگر هم روی چهارپایه اعدام نروند.”

مرجان داوری (۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ – تهران) تحصیلات ابتدایی را در انگلستان و در بازگشت به ایران، در مدرسه بین المللی تیزهوشان پارتیان به اتمام رساند. در سیزده سالگی موفق به اخذ دیپلم ترجمه زبان انگلیسی شد. تحصیلات دانشگاهی را با رتبه دو رقمی وارد دانشگاه هنر الزهرا در رشته گرافیک و نقاشی و همچنین تحقیق و ترجمه در زمینه علوم باطنی و هستی شناسی مشرق و مغرب زمین ادامه داد.

وی که فارغ التحصیل رشته گرافیک دانشکده هنر- دانشگاه الزهرا تهران، مترجم کتب علوم باطنی و الهی و اشراقیون و یکی از محققان موسسه مطالعات و تحقیقات متافیزیک راه معرفت است در مهرماه ۱۳۹۴با تعطیلی و بازداشت مسئولان موسسه راه معرفت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام افساد فی الارض، رابطه نامشروع، اجتماع و تبانی علیه نظام، عضویت در فرقه عرفانی اکنکار، به همراه کریم زرگر، دیگر متهم پرونده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد.

مرجان داوری درسال ۱۳۸۹ اقدام به ترجمه آثار نویسندگان مکاتب فکری اشراقیون در سرتاسر جهان، گردآوری و تدوین مجموعه ای در این زمینه نمود. از جمله آثار ترجمه شده توسط وی می توان به «پنجه زمان اثر پال توئیچل، جوینده اثر فیل موریمیتسو، تمرینات معنوی اک اثر هارولد کلمپ» اشاره کرد.

اکنکار (به انگلیسی: eckankar) جنبش معنوی جدیدی است که در سال ۱۹۶۵ میلادی در ایالات متحده آمریکا بنیان گذاشته شد. این جنبش ادعا می کند که ممارست کنندگان را با ممارست معنوی به تجربه آنچه پیروانش “نور و صوت الهی” می‌نامند، قادر می‌سازد.

https://www.hra-news.org/2017/hranews/a-10950/
Skickat från min Samsung-enhet

همنوعان آگاه و آزادیخواه عزیزم با توجه به اینهمه ظلم و زور و فشاری که بر روشنفکران و دگراندیشان و فرهیختگان وطنمان ایران که تا 40 سال پیش مهد تمدن نامیده میشد و در سطح جهانی حرف اول را میزد .باز هم میتوانیم دست روی دست بگذاریم و بی تفاوت از کنار این دستگیریها و زندانی شدنها و اعدام عزیزانمان بدست حاکمان و مسئولین جلاد و خونخوار غاصب و چپاولگر که روز به روز بر خفقان و اعدامها میافزایند "بگذریم .همه خوب میدانیم که سکوت  و بی خیالی ما عین مشارکت در جنایات آخوندهاست .بارها از شما خواهش کرده ام که بیایید علیه این دیکتاتوران قهار متحد شویم و تا نابودیشان از پای ننشینیم .
نه تنها وقت اتحاد رسیده .بلکه خیلی هم دیر شده .
بامید آگاهی انسانها در ممالک اسلامی و نابودی دیکتانوران که کمر به قتل هموطنانمان بسته اند .
تابود باد رژیم غاصب و دیکتاتور آخوندی قرون وسطایی اسلامی
آزاد باد ایران و ایرانی عزیز و آزادیخواه


یونی 2017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر