۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

صفحه خبری


خودکشی دختر ۱۲ ساله به‌ دلیل ترس از تنبیه 

دختر ۱۲ ساله‌ای که از سوی مسئولان مدرسه یک هفته اخراج شده بود، به خاطر ترس از تنبیه پدر، دست به خودکشی زد. او در راه مدرسه به خانه در برگه کوچکی نوشت وسایلم را بین دوستانم تقسیم کنید.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از آنا، او در راه مدرسه به خانه در برگه کوچکی نوشت وسایلم را بین دوستانم تقسیم کنید. ٢روز پیش، سقوط مرگبار دختری ١٢ساله به بازپرس جنایی مشهد اعلام و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.
با حضور در محل، آنها با جسد دختر نوجوان درحالی مواجه شدند که از طبقه چهارم ساختمان سقوط کرده بود.
در بازرسی از جیب‌های دختر ١٢ساله، دست‌نوشته‌اش پیدا شد با این مضمون: «وسایلم را بین دوستانم تقسیم کنید. پدر و مادر عزیزم من شما را دوست دارم، اگر خودم را می‌کشم، به خاطر شما نیست، به خاطر خودم است
در ادامه تحقیقات، پدر دختر نوجوان به بازپرس جنایی گفت: «چند هفته پیش دخترم نمره پایین گرفت و مدرسه مرا خواست. زمانی که از ماجرا باخبر شدم، به شدت با دخترم برخورد کردم. امروز دخترم وسیله‌ای را که نباید به مدرسه ببرد، برده بود.
مسئولان مدرسه از این موضوع باخبر می‌شوند و با من تماس می‌گیرند. به مدرسه رفتم و آنها یک هفته دخترم را از مدرسه اخراج کردند
او ادامه داد: «دخترم در راه خانه، دست‌نوشته را می‌نویسد. او به خاطر ترس از من و این‌که مبادا دوباره تنبیهش کنم، دست به خودکشی زده است




مرگ کودک ۲ ساله بعد از ختنه 
خبرگزاری هرانا ـ کودک دو ساله یزدی پس از یک عمل ختنه ساده جان باخت. بسیاری از فعالان حقوق بشر ختنه را ناقص ساری جنسی می دانند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، یونس قائمی کودک دو ساله‌ای که روز پنج‌شنبه گذشته برای انجام یک عمل ساده ختنه به یکی از بیمارستان‌های یزد مراجعه کرده بود، پس از پذیرش و انجام عمل جراحی، با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و به همراه خانواده عازم منزل ‌شد.
اما بنابر اعلام مسئولان بیمارستان، این کودک پس از حدود یک ساعت و در حالی که علائم حیاتی نداشت، مجدداً به اورژانس بیمارستان بازگردانده می‌شود و با وجود تلاش تیم احیا و اقدامات انجام شده برای نجات جان بیمار، جان می‌بازد.
به گفته‌ی مسئولان بیمارستان و مدیریت درمان تأمین اجتماعی یزد، با توجه به مشخص نبودن علت این حادثه، موضوع از طریق پزشکی قانونی در دست بررسی است و به‌زودی علت این مرگ مشکوک اعلام می‌شود.
مسئولان مربوطه پاسخگویی صحیح را منوط به اعلام نتایج بررسی‌های پزشکی قانونی دانستند.




روز اعتصاب غذای خشک جعفرعظیم زاده کارگر زندانی 
جعفر عظیم زاده در پی وخامت حال خود از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل
شد.
جعفر عظیم زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران که از دهم اردیبهشت ماه
به اعتصاب غذا بسر میبرد. روز شنبه یک خرداد ماه ٠099 در پی وخامت حال خود
به بیمارستان طالقانی منتقل شد.
این فعال کارگری به علت ضعیف ناشی از بیست و سه روز اعتصاب غذایی در
وضعیت هشدار دهنده و نا مساعدی قرار دارد. با این حال مسئولین قضایی همچنان از
آزادی و رسیدگی به خواسته های وی خوداری میکنند.






ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و ششم 





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر