۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

آتنا در زندان


   
                                         
آتنا فرقدانی، نقاش و فعال حقوق کودک،که چندی پیش به خاطر طراحی‌هایش و دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های شهدای سال ۸۸ بازداشت شد بود، روز شنبه بيستم دی ماه به زندان قرچک ورامین فرستاده شد.
به نوشته سایت جرس٬ فرقدانی دو ماه در بند دو الف سپاه نگهداری شد و طی این مدت تحت فشارهای روحی قرار داشت. علی رغم اتمام بازجویی‌های طاقت فرسای یک ماه و نیمه اما از آزادی او ممانعت به عمل آمد. موضوعی که باعث شد آتنا فرقدانی دست به اعتصاب غذا بزند. او بعد از وخامت وضع جسمی‌اش به دستور قاضی صلواتی با قرار وثیقه بسیار سنگین تا برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.
آتنا فرقدانی كه افشاگری های اخيرش درباره اعمال خشونت ها در بند زنان اوين بازتاب گسترده ای در سطح جهان يافت، روز شنبه بيستم دی ماه با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فراخوانده شد تا به اتهامات "تبلیغ علیه نظام"، "اقدام علیه امنیت ملی" و "توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی" پاسخ گوید.


طبق گزارش های دريافتی "جمهوريت" و "پيام دانشجو"، نيروهاي امنيتی آتنا فرقدانی را در جلو چشم پدر و مادرش شديدا مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
طبق آخرين گزارش ها، آتنا فرقدانی به زندان قرچک منتقل شده و با توجه به افشاگری های اخيرش و همچنين انتقاد از علی خامنه ای، جانش در خطر است.
محمد نوریزاد در فیسبوک خو نوشت: "بعد از ضرب و شتم آتنا فرقدانی در دادگاه انقلاب، وی را به زندان قرچک ورامین فرستادند! امروز با پدرش صحبت کردم. صدایش گرفته بود. شاید می‌گریست. پدر است. می‌گفت: جلوی چشم من و مادرش کتکش زدند".

غلام رضا مصیری منجی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر