۱۳۹۹ آبان ۹, جمعه

خانواده های همجنسگرایان در ایران

شیما مقدم




بنا به گفته شاهرخ رئيسى:

«اصطلاحى هست در علم سکسولوژى که به آنکامينگ اوتمیگويند. کسى که گرايش همجنسخواهانه دارد، درمرحله اول براى خودش آگاه میشود که همجنسگرا است. مرحله دوم اين است که اين را به محيط اطراف نشان میدهد. در بسيارى افراد، بايد اين دو مرحله به صورت عادى و طبيعى اتفاق بيفتد تا سلامت روحى و روانى فرد تضمين شود. در ایران نه تنها مرحله دوم مشکل است، بلکه مرحله اول هم عملى نمیشود. بسيارى حتى با جنس مخالف ازدواج میکنند و صاحب بچه هم میشوند اما هميشه درون خود فانتزیهاى جنسى به همجنس را سرکوب میکنند

در حالى که اعضاى خانواده معمولاً آخر از همه در جريان همجنسخواهى فرد قرار میگيرند، مأموران امنيتى يا پليس براى گرفتار کردن آنها تور پهن میکنند و رفتارهاى بسيار خشن، رسوا و تحقيرآميزى با همجنسخواهان دارند.

گروهى از همجنسخواهان، ايران را به دليل طرد شدن از سوى خانواده يا جامعه يا از بيم رسوايى و زندان و اعدام ترک مى کنند. آنها از کشورهاى اروپايى بعنوان اقليت هاى جنسى تقاضاى پناهندگى مى کنند، اما آنجا نیز با مشکل روبرو میشوند.

متاسفانه اکثر خانواده های همجنسگرایان به دلیل نداشتن آگاهی در این مورد و مسائل فرهنگی فرزندان همجنسگرای خود را نمی پذیرند و به جای حمایت از فرزندانشان آنها را طرد یا تحت فشار قرار می دهند. متاسفانه عده ای از همجنس گرایان به دلیل فشار های زیاد خودکشی می کنند و کسی در مورد آنها چیزی نمی گوید زیرا خانواده هایشان همجنس گرایی را بی آبرویی می دانند و حتی گاهی مرگ فرزندشان را بهتر از زندگی آنها می دانند، عده ای از همجنسگرایان به دام پلیس می افتند و مورد تجاوز قرار می گیرند یا اعدام می شوند اما هرگز جایی از آنها گفته نمی شود. زمانی که افرادی به جرم سیاسی یا جرمی شبیه این دستگیر می شوند و به زندان می روند همه جا از آنها گفته می شود اما زمانی که همجنس گرایی دستگیر می شود خانواده شان از ترس آبرویشان که مبادا به اصطلاح بی آبرو نشوند سکوت اختیار می کنند و حتی گاهی با پلیس همکاری می کنند زیرا فرد همجنس گرا را مایه ننگ خود می دانند. همجنسگرایان در ایران بیشتر از افراد دگر جنین را نیاز به حمایت خانواده های خود دارند و این در حالی است که از طرف خانواده خود بیشتر تحت فشار قرار می گیرند و عده ای از همجنسگرایان به دلیل ترس از عکس العمل و عدم پذیرش هویت جنسی خود را برای همیشه از خانواده شان مخفی می کنند و به همین دلیل بیشتر با خطرهای دیگری از جمله دستگیری و تجاوز مواجه می شوند، عده ای منزوی شده و از اجتماع برای همیشه فاصله می گیرند این در حالی است که تمام این افراد مانند بقیه انسانها می توانند فرد مهم و مفیدی برای جامعه خود باشند.



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و شش
http://rahaizanorg.blogspot.com/2020/10/rahaizan-shomareh-86.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر