۱۴۰۳ خرداد ۱۰, پنجشنبه

بیانیه اقدام مشترک تشکل های مستقل زنان ایرانی برای گفتن "نه به جنگ علیه زنان"، "نه به اعدام و سرکوب"، و "نه به جنگ" !

 


 

در    ۲۵ فروردین  ۱۴۰۳، رژیم اسلامی ایران  جنگی را علیه زنان با عنوان "طرح نور" آغاز نموده است. از همزمانی هیاهوی جنگ با اسرائیل که بگذریم، این طرح برای مقابله با شکست ایدئولوژیک نظامی است که زنان، سنگراجبارِ حجاب را به منزله سمبل سرکوب جنسی جنسیتی و سایر نابرابری های اجتماعی فتح نموده اند. زنان ایران در خیزش انقلابی ژینا و در تمامی دهه‌های گذشته رژیم مردسالار و سرکوبگر را در کلیه سطوح جامعه به چالش کشیده اند وعلیه تمامی اشکال سرکوب‌، اعدام و شکنجه، علیه ستم‌ها و تبعیضات طبقاتی، ملی، ملیتی و اجتماعی ایستاده اند. مبارزه علیه اعدام و بویژه اعدام های گسترده اخیر همچنان یکی از رئوس مبارزات زنان قرار داشته و دارد. اعتصاب سه شنبه های زندانیان و زنان زندانی در اعتراض به اعدام های رژیم یکی دیگر از سویه های مبارزه زنان علیه سرکوب همه جانبه رژیم با مکانیزم مجازات اعدام است. زنان یک بار دیگردر پیکار برای یک زندگی آزاد و برابرمتحمل خشونت و بازداشت‌های گسترده تری می شوند اما برخلاف سال های آغازین قیام بهمن، این پیکار ازحمایت همه جانبه ترمردان و سایرگروه های اجتماعی برخورداراست.

ما براین باوریم که "طرح نور" ، جنگی آشکار علیه زنان و اکثریت مردم ایران است که با خشونت همه جانبه و‌ سرکوب  حداکثری همراه است. رژیم با صرف هزینه های کلان و ارسال مزدورهای رنگارنگ ناجا، لباس شخصی ها وغیره به ایجاد رعب و وحشت و ایجاد جو امنیتی و پلیسی با ضرب‌وشتم و بازداشت زنان در میادین و معابر پرداخته ‌است. این روزها تصاویر بسیاری از حمله گسترده مزدوران به زنان را  در شبکه های اجتماعی شاهدیم که با صرف هزینه های گسترده از سفره معیشتی مردم تامین می شود. البته دلائل جنگ گسترده علیه زنان را باید در شکست ایدئولوژیک نظام دینی ایران جست وجو کر که زنان با شکستن سد حجاب اجباری و دیوارهای تفکیک و آپارتاید جنسیتی در خیابان و مدرسه و دانشگاه و روسری سوزان های گسترده سرانجام در قیام ژینا آن را  متحقق ساختند.  جشن های گسترده نوروز امسال، روزه خواری های علنی، رقص و پایکوبی در سیزده بدر که مصادف با آئین های دینی بود حکایت از این واقعیت دارد. براستی که حجابِ، پاشنه‌‌ آشیلِ ارتجاع حاکم است.

سوال اساسی این است که آیا رژیمی که با سرکوب زنان و استقرار آپارتاید جنسیتی و با سرکوب همزمان فرودستان و ملل تحت ستم ساکن جغرافیای ایران و با مکانیزم اعدام های گسترده شکل گرفته است قادر خواهد شد که دستاوردهای مبارزاتی جنبش های اجتماعی و مدنی ایران را که هدف این جنگ هستند شکست دهد؟ آیا میتواند مقاومت های روزمره زنان، دانشجویان،کارگران، مقاومت ملل تحت ستم  ایران و جامعه کوئیر، معلمان، بازنشستگان را علیه نابرابری، فساد ساختاری و تبعیض سیستماتیک نابود کرده ورویای بازگشت به خدای دهه  ۶۰ (اشاره به اعدام های گسترده و سرکوب جامعه در دهه ۶۰ ) را متحقق سازد؟ پاسخ را بی شک باید در تاریخ جمهوری اسلامی که تاریخ #جنگ_علیه_زنان و مقاومت روزمره مبارزه علیه ستم های چندگانه ملی،ملیتی، طبقاتی و فرهنگی است، جستجو نمود. مبارزات مردم ایران در دهه های اخیر نشان می دهد که سیاست انقیاد جامعه همواره برای رژیم ارتجاعی ایران با حجاب اجباری آغاز شده است. وبه همان نسبت نشان می دهد که رهائی جامعه در گرو رهائی زنان است.

در پایان باید تاکید کنیم که که شعار #زن_زندگی_آزادی مغایر با هر گونه جنگی است. ما شدیدا با جنگ ارتجاعی دو دولت ایران واسرائیل مخالف بوده و براین باوریم که هردو دولت سرکوبگرو اشغالگربرای برون رفت از بحران درونی شان به "دشمن بیرونی" احتیاج دارند. هر گونه جنگی به معنای سرکوب بیشتر وبه حاشیه رفتن منافع مردم ایران و به قیمت فراموش شدن  قتل عام مردم فلسطین و شعله ورشدن جنگ های نهان و پنهان درمنطقه می شود.

ما به عنوان اقدام مشترک تشکل های مستقل زنان ایرانی با همدلی وبا شعار #زن_زندگی_آزادی با تمامی توان خویش ازمبارزات جنبش های اجتماعی و مدنی ایران برای یک زندگی آزاد و برابر، بدون سرکوب، اعدام وشکنجه وعلیه برآمدن هر نظام سلطه گری برلاشه نظام انسان ستیز حاکم و دریک کلام برای تحقق شعار رهائی زن، رهائی جامعه ایستاده ایم.

 ۲۷  آوریل  ۲۰۲۴


انجمن زنان ایرانی دالاس ‎

انجمن زنان ایرانی-آلمانی کلن

انجمن زنان پرتو

انجمن زنان مونترال

انجمن زنان ایرانی ایتالیا

انجمن با ھم برای سلامتی زنان

 W.I.S.E  -  استقلال و برابری پایدار زنان

  ICAVI  -  ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران

  IKWRO  -  ایكرو- سازمان حقوق زنان

 جنبش می تو ایران

ICWIN - دایره زنان ایرانی برای ھمکاری جھان

  زنان برای آزادی و برابری پایدار

سازمان رھایی زن

کمپین توقف قتل ھای ناموسی

کمیته برابری جنسیتی ھمبستگی جمھوری خواھان ایران

گروه اتحاد زنان چپ

گروه آیوین از شمال کالیفرنیا

گروه زنان در شمال کالیفرنیا ‎

گروه مطالعات زنان اورنج کانتی ‎

زنان کنشگر ایرانی در تبعید- برلین

نھاد دگرباشان ماناو

فمینیسم روزمره ‎

ھمایش زنان ایرانی - ھانوفر

page2image29456page2image30040page2image30464page2image31048

 

ماهنامه شماره یکصد و بیست و دوم رهائی زن 

 همه چشم ها به رفح 

 All Eyes On Rafah



 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر