۱۳۹۴ بهمن ۱۰, شنبه

در کشور من جنگ است ولی امن تشخیص داده شده - یوسف(حیات)حسنی



در کشور من جنگ است ولی امن تشخیص داده شده ورئیس جمهور اشرف غنی افغان ها را دعوت به بازگشت یا بهتر بگویم به مردن می کند!

سازمان ملل : در جنگ قندوز ۲۸۹ غیرنظامی کشته شدند

دفتر هیات کمک سازمان ملل در افغانستان (یوناما) گفته است که در درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و مخالفان مسلح در ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان ۲۸۹ غیرنظامی کشته شدند. 

وقتی به اخبار متشره در رسانه های معروف جهان یا به گزارشات سازمان های معتبر مثل سازمان ملل نگاه میکنیم مبینیم افغانستان هم مانند سوریه وعراق در جنگ مستقیم قرار دارد شهر قندوز تصرف می شود و ۲۵ روز طول می کشد تا پس گرفته شود و صد افسوس که با قتل عام مردم و غارت و ناامنی و هزاران مصیبت و بدبختی همراه بود .

وقتی در روز روشن سر میبرند ؛آتش میزنند؛سنگسار می کنند و... بسیاری از معضلات دیگر چطور امن تشخیص داده می شود 

در حالی این مطلب را می نویسم خبر حمله به مهمانخانه اسپانیایی و کشته شدن اتباع آن کشور را در اخبار مشاهده میکنم که می توان گفت که کشور افغانستان برای اروپایی ها یا به نوعی کشور هایی که امنیت را در افغانستان می بینند خود در حال تلفات دادتن هستند و به جای پرداختن به اصل معضل و مقابله با عوامل شرارت و نا امنی که به نوعی در تمام حالات به تفکر مذهبی و سنتی دینی بر می گردد . بله باید قبول کرد که مردم مظلوم افغانستان قربانی

قضاوت ها نا عادلانه در خارج و قربانی گروهای تندرو مذهبی که بخش زیادی به بدنه حکومت نفوذ کرده و سنت و مذهب اصل بوده و به انواع مختلف با چاقوی قوانین اسلامی سر مردم را میبرند.

ما مردم افغانستان باید بیدار بشویم و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم و در حقیقت فریاد تمام زنان کشته شده زیر سنگ ومشت و لگد و کودکان معصوم که قربانی جهل بزرگان مذهبی شدند .



ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و دوم



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر