۱۳۹۹ اسفند ۱۴, پنجشنبه

صفحه خبری

درخواست اعاده دادرسی آتنا دائمی در دیوان عالی کشور

خبرگزاری هرانا – دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکلای آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین را رد کرد. خانم دائمی تیرماه امسال از بابت این پرونده که در دوران حبس علیه او گشوده شده توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این فعال مدنی در حالی که از سال ۹۵ دوران محکومیت ۵ ساله خود را در زندان اوین طی می‌کرد تیرماه سال گذشته نیز در پرونده‌ای دیگر به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری که ۲۵ ماه از آن قابل اجراست و اکنون مشغول تحمل آن است، محکوم شد.




به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکلای آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین را رد کرد.

بر اساس این رای که طی روزهای اخیر صادر و به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکلای آتنا دائمی را در خصوص پرونده ای که در آن به ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود رد کرده است.

 

***

رئیس پژوهشکده زن و خانواده: اگر زن اقتدار مرد را بپذیرد خشونت علیه زنان پبش نمی آید

 

حجت‌الاسلام  محمدرضا زیبایی‌نژاد:  اگر در مکانیزم تربیتی زن را آماده کنیم که اقتدار مرد را بپذیرد این اتفاقات پیش نمی‌آمد و به نظر من خشونت‌ها غالبا از عدم کرامت نفس فرد ایجاد می‌شود و باید سیستم تربیتی به سمتی برود که کرامت نفس ایجاد کند.

زیبایی‌نژاد در مورد لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت بیان کرد: در لایحه دولت به این توجه نشده است که آیا زن در خشونت‌دیدگی خودش می‌تواند مقصر باشد یا خیر؟ یا عاملش صرفا بدخلقی مرد است؟"

***

شراره رضائی

 جوابی کوتاه بر اراجیف حجت الاسلام محمدرضا زیبایی نژاد:

دقیقا، اقتدار در هذیان گویی ایشان را اینگونه باید خواند که اگر: زنان قلدری، وحشی‌گری، زورگویی، تعرض و تجاوز  فرمانروایشان را بپذیرند و

بدون هیچ قید و شرطی گردن به بردگی و بندگی و اطاعت‌ نهند مشکل این آلوجنابان به اصطلاح "رییس پژوهشگر زن و خانواده!! حل می‌شود و آنها هم مجبور نمی‌شوند آن روی حیوانی و درنده خویی شان را نشان دهند و خشونت بر زنان اینگونه ریشه کن می‌شود.

اما این رجز خوانان حاکمیت احتمالا در حال سپری کردن خواب‌شان در غار کهف هستند و هنوز ندیدن و یا نمی‌خواهند ببینند که فرمول زنان برای ریشه کن کردن خشونت و زالوصفتان از زندگی‌شان چیست؟

در آستانه ی ۸ مارس، روزی که زنان  برای ذره ذره ی دستاوردها و مطالبات‌شان جنگیده و خواهند جنگید و پی شلاق و زندان و شکنجه و اعدام را در این راه به جان خریداند.

این مردک تراوشات گندیده ذهنی اش و متد عصر حجری و عقب مانده اش را  می خواهد به خورد جامعه‌ای بدهد که توصیه پذیرش بردگی زنان برای در امان ماندن پدیدی منقضی و به تاریخ سپرده شده‌ی ست، ایشان بهتر است برای در امان ماندن از تعرض همه جانبه جنبش زنان و جنبش آزادیخواهی و برابری‌طلبی به فکر چاره‌ای برای خود باشد.

باید به  این  مردک گفت ،شما حتی با تیغ و اسید بر روی صورت زنان نتوانستید زنان را به حاشیه ببرید و آنها را خانه نشین و مطیع کنید.

زنان امروز ِ جامعه ایران، جوابشان به این زباله های تاریخ روشن بوده و هست و آن هم از بیخ و بن ریشه های عقب‌ماندگی و ارتجاع را از زندگی بشریت بخشکانند و برچینند .

و دنیای امن و آزاد و برابر برای تمام انسان بنا نهند.


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره نود و دو 

http://rahaizanorg.blogspot.com/2021/03/rahaizan-shomareh-92.html   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر