۱۴۰۲ فروردین ۷, دوشنبه

هشت مارچ؛ تدوام سرکوب زنان و افشای جنایات طالبان

  



 

دیروز، هشتم مارچ و روز جهانی زن بود؛ روزی که در سراسر جهان بزرگداشت شد و از برابری جنسیتی و دستاوردهای زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سخن گفته شد.

 

اما در افغانستان، در این روز نیز سرکوب زنان از سوی گروه تروریستی طالبان ادامه داشت و موارد بیشتری از جنایات این گروه علیه زنان افشا شد.

 

زنان و دختران افغانستان به مناسبت روز جهانی زن در ولایت‌های مختلف کشور، از جمله کابل و غور، به خیابان آمدند و علیه سیاست‌های زن‌ستیزانه گروه طالبان اعتراض کردند.

 

بر اساس گزارش منابع محلی، زنان معترض در ولایت غور با شعارهای «نه به تبعیض»، «زنده باد برابری» و «آموزش، کار و عدالت اجتماعی حق ماست» در مقابل دفتر والی گروه طالبان برای این ولایت، تجمع کرده بودند.

 

این منابع می‌گویند که حبیبه شریفی، از دختران معترض ولایت غور ابتدا به تنهایی در مقابل دفتر والی گروه طالبان برای غور، اعتراض می‌کند و سپس دختران دیگر نیز به او می‌پیوندند و تجمع آن‌ها بزرگتر می‌شود.

 

به گفته‌ی منابع، پس از لحظاتی، جنگجویان گروه طالبان با خشونت اعتراض آن‌ها را سرکوب کردند و حبیبه شریفی را با خود بردند.

 

گفته می‌شود که جنگجویان گروه طالبان حبیبه شریفی را همراه با پدرش گرفتار کرده‌اند و هنوز از سرنوشت آن‌ها معلوماتی در دسترس نیست.

 

افشای تجاوز جنسی جنگجویان طالبان  بر یک زن و دخترانش

 

دیروز و همزمان با فرا رسیدن روز جهانی زن، تجاوز جنسی دو جنگجوی گروه طالبان بر یک زن و دو کودک دختر در ولایت سرپل، افشا شد.

 

منابع محلی به رسانه‌ها گفته‌اند که دو جنگجوی گروه طالبان حوالی ساعت ۱۱ شب نهم حوت، وارد یک خانه در روستای خانقاه ولسوالی سوزمه قلعه‌ی ولایت سرپل شده و بر یک زن و دو دختر ۱۲ و ۱۴ ساله‌اش تجاوز کرده‌اند.



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و یازده منتشر شد

سرکوبگران کوردل بدانند جنبش انقلابی زن زندگی آزادی مرغوب شدنی نیست

https://rahaizanorg.blogspot.com/2023/03/rahaizan-shomareh-111.html


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر