۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۶, سه‌شنبه

صفحه خبری


در استقبال از اول ماه مه در سقز
شماری از فعالین کارگری در شهرستان سقز با طرح مطالبات کارگران از جمله آزادی زندانیان سیاسی و کارگران زندانی و... که در پارچه نوشته آنها آمده است، به استقبال از اول ماه مه روز جهانی طبقه کارگر رفتند.




عفو بین‌الملل: ایران و عربستان سعودی،‌ رکورددار اجرای حکم اعدام در خاورمیانه در سال ۲۰۱۹
سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد میزان اجرای حکم اعدام در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ افزایش بی‌سابقه‌ای یافته و به ۱۸۴ نفر رسیده است.

توضیح  نقاشی از: مریم (رونیا) رمضانی گیوی

بیانیه جمعی از فرهنگیان اصفهان در رابطه با اخراج معلم آزاده محمد حبیبی
بیش از۴۰ سال است که بر خلاف خواسته ملت در انقلاب سال ۵۷ هر فریادحق طلبانه سر کوب وحق طلبان به بند کشیده میشوند و مورد شنیع ترین و شدید ترین ازارها قرار میگیرند. چه انسان های پاک و جان های شیفته ای که به ناحق در این سال ها قربانی بیداد و ستم تگشتند. این بار تیغ جهل وستم بر جان و پیکر معلم ازاده و حق طلب محمد حبیبی نشست و پس از صدور حکم زتدان و شلاق رای به اخراج ایشان داده اند ، اعتراض اقای حبیبی به روند پولی شدن تحصیل وکالایی شدن اموزش حرف همه معلمان ازاده و دلسوز این سر زمین است بنابراین ما معلمان ضمن حمایت کامل از اعتراض اقای حبیبی همه احکام صادره علیه این انسان ازاده را محکوم وخواهان ازادی بی قید و شرط وباز گشت وی به کار می باشیم .



اشکان، جوانی که به تنهایی برای مقابله با کرونا برخواسته است
 ساکن ‌شهر کانی دینار ‌شهرک جوجه سازی به مقابله با کرونا برخواسته و تنهایی اقدام به ضدعفونی و گندزدایی محلات و درب منازل نموده،
لذا از همه هم محلی و هم شهری های اشکان خواهشمندیم که کمیته مردمی محلات در شهر کانی دینار را تشکیل بدهند و به یاری

او بشتابند.
یادداشت ماریا محمدی، محکوم به زندان و شلاق: ما همچنان ایستاده‌ایم!
ماری محمدی که به سه ماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم شده در توئینر نوشته است: «در این پرونده پس از تحمل انواع شکنجه‌ها و ۴۶ روز حبس در شرایط بسیار اسفناک وزرا و قرچک، به سه ماه و یک روز حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شدم.
▪️بخاطر اعتراض علیه کشتار
▪️بخاطر همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی
▪️بخاطر دفاع از حقوق همه انسانها
در پرونده هیچگونه مدرکی در خصوص کیفرخواست صادره (اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی (ویژه تجمع دی ماه ۱۳۹۸ هواپیما) وجود نداشت. حتی از منظر قوانین جمهوری اسلامی باید تبرئه میشدم اما نه تنها به حبس بلکه به شلاق هم محکوم شده‌ام. البته ناگفته نماند که با توجه به اینکه پیش از صدور حکم، انواع و اقسام شکنجه‌ها را- که در هیچ یک از قوانین ذکر نشده و اتفاقا خود آن اعمال جرم تلقی میشوند - را خود و خانواده‌ام متحمل شدیم، در صورتیکه حتی اگر تبرئه هم میشدم، این تبرئه یک تبرئه واقعی نبود. نظر به اینکه دادگاه‌های تجدید نظر به دادگاه‌های تایید نظر تبدیل شده، از اعتراض به حکم خودداری کردیم.
افتخار میکنم به همراهی و همدردی با انسانها در فضای حقیقی و خشن خیابان. حبس و شلاق به مدت یک سال تعلیق شده است.
ما همچنان ایستاده‌ایم! 

    

ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و یک 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر