۱۳۹۹ مهر ۹, چهارشنبه

صفحه خبری

هوشمند علیپور پس از رهایی از اعدام از اتهامات تبرئه شد و به ۳۸ ماه حبس محکوم شد

هوشمند علیپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج پس از محاکمه مجدد توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهر به ۳۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای علیپور پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد. این حکم توسط دیوان عالی کشور نقض و جهت محاکمه مجدد به شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج به عنوان شعبه هم عرض ارجاع داده شد.


هوشمند علیپور، زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج به حبس محکوم شد. بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج صادر و به وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، آقای علیپور از بابت اتهام بغی (اعدام) تبرئه و به ۳۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. از اتهام وارده به آقای علیپور و مصداق آن اطلاعی در دست نیست.



 سه عضو کانون نویسندگان ایران به زندان رفتند

کتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شدند. این سه در دادگاه تجدیدنظر در مجموع به ۱۸۶ ماه زندان محکوم شدهاند.


اتهامات این سه نویسنده "تبلیغ علیه نظام" و "اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور" اعلام شده است. مصداق این اتهامات، عضویت در کانون نویسندگان، انتشار بیانیهها و خبرنامه داخلی کانون، حضور بر مزار جانباختگان قتلهای زنجیرهای و شرکت در مراسم یادبود احمد شاملوست.

کانون نویسندگان ایران پیشتر، احکام این سه را "وهن عدالت" خوانده و گفته است که آنها به دلیل مخالفت با سانسور و دفاع از آزادی بیان مجازات میشوند.


 مرگ حدود ۲۰۰ دانش آموز در اثر ابتلا به کرونا

رایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت گفت: در ۷ ماهه گذشته تعداد مبتلایان به کرونا از دانش آموزان بالای ۱۰ هزار نفر بوده است که حدود ۲۰۰ نفر آنان جانباختهاند.


به گفته وی این آمار در شرایطی است که کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان در کلاس های درس حضور یافتند و اگر میزان مشارکت دانش آموزان در مدارس افزایش پیدا کند، آمار ابتلا و مرگ دانش آموزان نیز افزایش خواهد یافت.

پس از تاکید وزیر آموزش پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس و برگزاری کلاسهای درس حضوری، بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ #نه_به_بازگشایی_مدارس اعتراض خود را نسبت به این اقدام در میانه بحران کرونا نشان دادند.

 

عفو بین الملل خواهان توقف حکم اعدام و محاکمه مجدد عادلانه برای حیدر قربانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام زندان سنندج شد.

#همه_علیه_اعدام

#اعدام_عمل_شنیع_سازمانیافته_دولتی

#نه_به_اعدام



  

ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و پنج 
http://rahaizanorg.blogspot.com/.../rahaizan-shomareh-85...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر