۱۳۹۹ مهر ۹, چهارشنبه

صندوقچه‌ی دربسته عقاید ارثى ما!



رحیمه  سروری

چرا اسلام را كنار گذاشتم؟ 

اعتقاد و ایمان دینی و مذهبی، از بت پرستی گرفته تا دین موسی و آیین زرتشت و مسیحیت و چه و چه، معمولا مثل یک صندوقچه در بسته به طور ارثى از والدين به فرزندان منتقل می شود. به احتمال زیاد، شما هم که اکنون این مطلب را می خوانید معتقد به مذهبی


هستید که والدین شما داشته اند؛ این طور نیست؟

حال شما مسلمانید و مسلما اسلام را بر حق می دانید؛ اما من از شما میخواهم که چشمان خود را ببندید و لحظه ای تصور کنید در یک خانواده مسیحی [مثلا] متولد شده بودید. با این حال، اکنون آیا مسیحی بودید یا مسلمان؟ اصلا آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید؟

اگر به جهان اطراف خود دقت کنید، خواهید دید که هزاران مذهب و کیش و آیین و فرقه و... در اطراف شماست که هرکدامشان خود را درست دانسته و غیر از خود را اشتباه می دانند.

در این میان شما در یک خانواده ی مسلمان متولد شدید و والدین شما صندوقچه اسلام را همان هنگام تولد به شما دادند. صندوقچه ای که هنوز هم در ذهن شما جای دارد. اما فکر نمی کنم تا به حال آن صندوقچه را باز کرده باشید و درون اين صندوقچه اسرار آميز را با ديد باز نگاه كرده باشيد، این طور نیست؟

اما این صندوقچه چیزی است که شما آن را عقیده و باور خود می دانید، چیزی است که بخش عمده ای از شخصیت شما را می سازد و چیزی است که بیشترین تاثیر را بر زندگی شما دارد. فکر نمی کنید اكنون، همین امروز، وقت آن رسیده است که سراغ صندوقچه عقاید خود بروید، در آن را باز کنید و درونش را به

خوبی بنگرید، ببینید که آیا واقعا چیزی که درون آن صندوقچه است درست است؟



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره هشتاد و پنج 

http://rahaizanorg.blogspot.com/.../rahaizan-shomareh-85...


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر