۱۴۰۲ تیر ۷, چهارشنبه

فریاد مشترک ما: قیام علیه اعدام

 


 


 دایره ی زنان ایرانی برای مشارکت جهانی 

ماشین اعدام جمهوری اسلامی که از اولین روزهای به قدرت رسیدنش به حرکت افتاده بود، بار دیگر سرعت گرفته است. به طوری که در یک ماه گذشته دست کم ۱۴۲ نفر و در سال جاری میلادی ۳۰۷ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

 

موج سرکوب، کشتار و اعدام در گوشه و کنار ایران، بخصوص در مناطقی همچون بلوچستان، کردستان و خوزستان، شدت یافته است. بدیهی است با فروکش کردن نسبی موج اعتراضات در داخل و خارج از کشور، نظام نامشروع جمهوری اسلامی، دامنه ی سرکوب خود را گسترش داده و با خیال آسوده‌تری به بازداشت، ربودن مردم در خیابان، دانشگاه، مدارس و محل کار زده و در زندان‌ها شکنجه و اعدام می‌کند. برماست که با بازگشت به خیابان ها و فریاد زن، زندگی، آزادی و «نه به اعدام و شکنجه»، در برابر ماشین سرکوب جمهوری اسلامی سدی سترگ و نستوه ساخته تا از شکنجه، تعقیب و اعدام جان های عزیز دیگر جلوگیری کنیم.

 

ما، دایره ی زنان ایرانی برای مشارکت جهانی همگام با سایر تشکل ها و فعالین  مبارز علیه هرگونه ستم، هم‌صدا با مردم داخلِ ایران, در کنار مقاومت مردمی و علیه سرکوب و ستم می ایستیم و با فراخوان تظاهراتی سراسری در روز شنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ در همراهی و همبستگی با انقلاب ژینا و قیام علیه اعدام از آزادی‌خواهان، نهادها و تشکل‌های زنان، دانشجویان، کارگران، دادخواهان، فعالین علیه ستم ملی، حقوق‌ بشری، محیط زیستی و جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌آی‌ای‌پلاس برای حضور در این تظاهرات و جلب همبستگی بین‌المللی به قیام علیه اعدام و شکنجه و تحقق آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی دعوت می‌کنیمAC



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد وچهارده، فریاد مشترک ما:  قیام علیه اعدام  منتشر شد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر