۱۳۹۵ فروردین ۲۰, جمعه

اعتراض علنی یکی از نمایندگان زن ستیز به حضور زنان در مجلس شورای اسلامی - دل ارام ازمون


بار دیگر تفکر و باور متحجر و اسلامی ضد زن و ضد حقوق زنان در مجلسی که نمیتوان گفت مردمی بلکه مجلسی فرمایشی از زبان نماینده ارومیه صراحتا اعلام شد. 

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اخیرا گفته است که مجلس جای بچه ها، جای کره الاغها و جای زنان نیست بلکه تنها جای مردان است.

تا جایی که باعث شد فراکسیون زنان مجلس که غالبا نسبت به قوانین ناعادلانه و توهین ها واکنشی نشان نمیدهدو حتی گاهادر جهت تصویب قوانین علیه زنان یعنی علیه خودشان پیش تر از مردان قدم برمیدارد اینبار به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نامه اعتراضی بنویسند. 

ادبیات زن ستیزانه نادر قاضی پور بعنوان نماینده مردم نمونه ای کوچک از یک قانون و شریعت و نیز باور تقریبا همه گیر زن ستیزانه در کشور است.

متاسفانه زنان مجلس که بایستی از تدوین و تصویب قوانین ضد انسانی و ضد برابری زنان و مردان جلوگیری کنند پا به پای مردانی که تفکر ضد حقوق زنان در سر دارند سهم بسزایی در وضع این قوانین ضد حقوق زنان داشته اند.

زنان مجلس نهم و دوره های قبلی براحتی از طرح تعدد زوجات ،ازدواج موقت،طرح صیانت از حجاب طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاهها ومخالفت با حضور زنان در ورزشگاههاحمایت کردند.

از جمله میتوان به اظهار نظر خانم فاطمه الیا نماینده مردم تهران اشاره کرد که گفته بود : کار زن بچه دار شدن و تربیت فرزند و شوهر داری است نه دیدن مسابقه والیبال .

و نیز سکینه عمرانی نماینده خمینی شهر نیز. در این در این خصوص گفته بود اصلا هیچ لزومی ندارد که خانم ها به ورزشگاه بروند و اگر هم خیلی مشتاق دیدن مسابقه هستند در. خانه و از تلوزیون مسابقه را تماشا کنند

متاسفانه حضور زنانی همچون فاطمه الیا و یا سکینه عمرانی که با نگاهی سطحی به حقوق شهروندی زنان نگاه میکنند هرگز قادر نخواهند بود نه تنها قدم مثبتی برای احقاق حقوق زنان در جامعه بردارند بلکه حضورشان و اظهار نظرهایشان که همسو با اقایانی همچون نادر قاضی پور است باعث پایمال شدن بیشتر حقوق زنان میشود.

به گزارش سایت معاونت امور زنان و نهاد خانواده و گزارش مجمع جهانی اقتصاد در سال گذشته رتبه شکاف جنسیتی در ایران در بین ۱۴۲کشور جهان رتبه ۱۳۷ بوده است.به این عبارت که ایران با اخرین کشور جهان فقط ۵رقم فاصله داشته و مشارکت سیاسی زنان در ایران در مقیاس جهانی تقریبا به صفر نزدیک است،رتبه ای که در برخی کشورهای توسعه یافته در شمال اروپا به بیش از ۴۵درصد میرسد.

هم اکنون نزدیک به نیمی از نمایندگان مجلس سوعد را زنان تشکیل میدهند .

در ایران زنان در پروسه رای گیری شرکت میکنند و در مجلس دهم نیز حدود ۲۰درصد کاندیداهای ثبت نام شده زنان بوده اند.اما غالبا زنانی به مجلس راه می یابند که هیچ تفکر و تمایلی برای رفع تبعیض و موانع جنسیتی از خودشان نشان نمیدهند.

تا زمانیکه چنین مردان و زنان کوته فکر و سطحی نگر برای مردم نماینده باشند و نیز وجود قوانین اسلامی و ضد زن ، مجلس هیچ تاثیری بر احقاق حقوق زنان و برسمیت شمردن انها بعنوان نیمی از اجتماع نخواهد داشت.


ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و چهارم




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر