۱۳۹۵ فروردین ۲۰, جمعه

راه پیمایی روز جهانی زن در استکهلم - رعنا کریم زاده



بنا به سنت هر سال در شهر استکهلم روز جهانی زن در 8 مارس از جانب نهادها ی مدافعین حقوق زنان با راه پیمایی در Medborgare platsen گرامی داشته شد.

زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب د ر این مراسم شرکت کرده و مبارزه برای کسب خقوق پایما ل شده زنان را ارج نهادند. در این گرد همایی فمنیست ها سندیکالستها ی حزب کمونیست، در آینا سیون نمایندگانحزب فمنیستها و نمایندگان حامیان پناهجویان و بی خانمان از لوزم ایستادگی در مقابل قوانین ضد انسانی در مورد پناهجویان بخصوص زنان پناهجو که بطور مضاعف مورد ظلم و بهره کشی صاحبشان سرمایه واقع‌ میشوند بر لوگو مقاومت و مبارزه با این نوع بهره کشی تاکید کردند. 

از حزب فمنیستها سمنانی در مورد رابطه مستقیم سرمایه‌داری و بی حقوقی جامعه زنان و لازمه مبارزه با اشکال مخالفان نوع برده داری شدند زنان را یه کسب آگاهی اتحاد بیشتر در رابطه با حقوق زنان تاکید کردند.

از حزب جوانان کمونیست سخنرانی با شعار "ما چیزی جزء زنجیرهایی برای از دست داده نداریم" که با تشویق حاضرین روبر شد .

ایشان هم با اشاره به کاپیتالیسم و استثمار کارگران و پرداخت کمتر به زنان ، محدود کرد ن هرچه بیشتر امکانات مادران و زنان سرپرست خانوار از لزوم مبارزه متشکل کارگران تا رسیدن به احقاق حقشان که همان برابری امکانات و فرصت های کاری و علمی مساوی برای زنان شاغل و مادران بیکار با مرد آن شدند.

در پایان همگی با پلاکاردهایی مختلف د ست به راهپیمایی زدند.

زنده باد 8 مارس روز جهانی زن!
سازمان رهایی زن سوئد - استکهلم 
رعنا کریمزاده



ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره چهل و چهارم





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر