۱۴۰۰ خرداد ۱۶, یکشنبه

تراژدی خودسوزی

سحر بابا سلجی استکهلم 

اخیرا طبق شنیده ها در رسانه یک جوان کرد اهل بوکان در اربیل واقع در کردستان عراق دست به خودسوزی زد و جانش را از دست داد طی سالهای نه چندان دور ما همواره از این قبیل اخبار تلخ و دردناک در رابطه با پروسه سخت و طاقت فرسای پناهندگی که اینگونه افراد پناهجو در مقابل بی توجهی سازمان های پناهندگی un دست به خودکشی میزنند، شنیده ایم


حقیقتا در این دنیای سراسر ظلم و بیعدالتی چرا باید ما شاهد شنیدن چنین اخبار تلخ و تکان دهنده ای باشیم که دست اندر کاران کمیساریا پناهندگی در اقلیم کردستان در اربیل در مورد بهزاد محمودی نه تنها طی چهار سال به پرونده پناهجویی او رسیدگی نکرده اند و وضعیت راکد و بلا تکلیف داشته بلکه در زمان وقوع حادثه اطرافیان و خبر نگاران با وقاحت و بیشرمی تنها نظاره گر این اتفاق بوده تا او را سرتیتر خبرهای مهم خود در نظر داشته باشند و چه بسا با اقدام به موقع و ممانعت از آن اتفاق هولناک میتوانستند، به موقع جلو خود سوزی ایشان را بگیرند که باعث رویداد چنین حادثه‌ای وحشتناکی نشود.

افسوس و صد افسوس چه در کشور یونان و ترکیه نیز بسیاری از پناهجویان پشت در های بسته مانده‌اند به سودای رسیدن به کشوری امن با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وحال پس از این اتفاق ناگوار بسیاری از مردم اربیل در مقابل دفتر سازمان ملل دست به تحصن و حرکت اعتراضی زده اند که باید گفت فقط نوش دارو پس از مرگ سهراب است و بس،.

کوتاه سخن اینکه در برابر اینهمه ظلم و بیعدالتی باید ایستاد که اتفاقاتی این چنین تلخ دوباره تکرار نشود، مسؤل ومسبب این حادثه فقط جمهوری خونخوار اسلامی است که کماکان با تدوام جنایتهای خود ظلم و اینچنین نا امنی را برای بسیاری از پناهجویان بلاتکلیف و سرگردان به ارمغان گذاشته است. که با دستگیری و زندان مردم کردستان زندگی آنان را نا امن و پر مخاطره کرده است.


 ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره نود و شش 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر