۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

اخبار



نامه ای به آتنا و گلرخ ایرانی زینب جلالیان، زندانی سیاسی کُرد محکوم به حبس ابد در زندان خوی 

درود بر آزاده‌های دربند 

من فریاد آزادی‌ام از پشت دیوارهای قطور و میله‌های سرد و سهمناک زندان. 

بهترین درودهایم را نثار شما آزاده‌های دربند میکنم، 

رفقای عزیزتر از جانم، گلرخ و آتنا و همه کسانی که به یاد من بوده‌اید، من صدای پژواک‌های شما را از پشت این دیوارهای سهمناک زندان بخوبی می‌شنوم و این صداها بهترین سمفونی کائنات‌ها برای من بوده است، صدای پژواک شما برای من یادآور کوه‌های بلند و سرافراز وطنم بوده است و این ارزشمندترین هدیه بود که در طول ده سال زندانم دریافت کرده‌ام. به قول شاعر، فریاد من بی جواب نیست قلب خوب تو جواب فریاد من است. 

دوستان عزیز و رفقای نازنینم، وقتی به من گفتند شما پشت میله‌های زندان هستید، قلبم به درد آمد و بعدا که بعد از مدتی طولانی خبردار شدم که علی‌رغم همه درد و خشونت و سختی‌های که در زندان بر شما روا داشته‌اند من رو از یاد نبرده‌اید و برایم نامه نوشته‌اید، خیلی از شما ممنونم و امیدوارم با مقاومت و تلاش‌هایم این همه عشق و محبت‌های بی‌دریغ شما را جبران بکنم و به شما قول می‌دهم و سوگند می‌خورم تا ‌آخرین قطره خونی که در بدن دارم، مبارزه کنم تا لیاقت، رفاقت شما و همه کسانی که درسخت‌ترین شرایط، به یاد من بوده‌اند، را داشته باشم. 

شما به جرم ناکرده در زندان هستید،اگر فکر کرده‌اند که فریاد آزادی سر دادن جرم است، این جرم چی زیبا و باشکوه است. 

به امید آن روز که هیچ آزادیخواهی دربند نباشد. 

در پایان من از همه نهادهای حقوق بشری تقاضا دارم نهایت تلاش های خود رابرای آزادی کسانی که به خاطر آزادی و برابری در زندانهای جمهوری اسلامی به سرمی برند، به کار ببندند تا این عزیزان هم مثل من تمام جوانی خود را پشت میله‌های زندان سپری نکنند. 

مقاومت زندگیست. 





تجاوز بر کودک 5 ساله افغان در اصفهان ایران 

مقام‌های امنیتی اصفهان ایران روز سه‌شنبه 6 فوریه 2018، از آزار و اذیت یک کودک دیگر افغانستانی خبر داده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری "افق"، محمد رضا عسگریان‌زاده مدیر روابط عمومی بهزیستی اصفهان با اشاره به این موضوع گفت: "این کودک پنج‌شنبه شب توسط شهروندان شناسایی شده و در حالی که در تکیه‌ای ضخیم پیچیده شده بود به یکی از بیمارستان‌های اصفهان منتقل شده است". 


کودک 5 ساله مهاجر افغانستانی پنج‌شنبه‌ شب در یکی از پارک‌های خمینی‌شهر استان اصفهان ایران پیدا شد که آسیب دراندام تحتانی و فوقانی، شکستگی پاو ضرب وجرح در صورت و دست‌های‌ش مشهود است. 

رسانه‌های ایرانی از قول مقام‌های محلی اصفهان گزارش داده اند: کبودی بدن و شکستگی پا در این کودک در هنگام انتقال به بیمارستان مشاهده شده است. 

این مقام افزوده است روز جمعه این کودک از قسمت پا تحت عمل جراحی قرار گرفته و روز شنبه نیز حضور وی به بهزیستی اصفهان اعلام شده است. 

در یک سال اخیر این دومین مورد کودک آزاری مهاجرین افغان در ایران ثبت می‌شود. 

آخرین مورد که رسانه‌ای شد ستایش قریشی کودک 6 ساله افغان مقیم ایران بود که توسط یک جوان ایرانی مورد تجاوز و سپس به قتل رسیده بود. 










هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر