۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

به مناسبت 25 نوامبر روز جهانی محو خشونت علیه زنان!

 محمد آصفی

 

خشونت علیه زنان یک بحران جهانی است و محدوده جغرافیایی خاصی ندارد

این پدیده یک بحران جهانی است و غنی و فقیر نمی‌شناسد: «در کشورهای غنی یا فقیر، زنان و دختران به علت وجود پیشداوری‌های جنسیتی همچنان قربانی خشونت می‌شوند


خشونت هایی که بر سلامت جسمی، روانی، جنسی و باروری زنان تاثیر می‌گذارد و اثرات آن تا آخر عمر باقی می‌ماند

 

 در ایران ابعاد خشونت های دولتی با رواج قتل های ناموسی، تبلیغ کودک همسری و جرم انگاری سقط جنین و غیر قابل دسترس نمودن امکانات جلوگیری از بارداری های ناخواسته افزایش یافته است.

حکومتی اسلام گرا که زنان جامعه را به صورت برده در جامعه جلوه میدهند و از سنین پایین دختران را مورد خشونت ها و محدودیت هایی در جامعه قرار میدهند و تازه این شروع این نابرابری و خشونت هاست. بعد از ازدواج خشونت های فیزیکی و روحی و روانی گریبان گیر این زنان و دختران است و به وضوح و گسترده در سطح جامعه میتوان دید ، همچنین این زنان به دلیل قوانین اسلامی این رژیم در دادگاه ها شانسی خیلی کم و ناچیز برای استحقاق حق خود دارند

رژیم حاکم در ایران قدر به اصلاح اساسی در قوانین زن ستیزانه خود نیست ، قوانینی که اسلام گرایان به آن دامن زدند و باعث خشونت علیه زنان و تاثیر مستقیم در سلامت جسمی روحی و روانی زنان جامعه دارد.

. زنانی که نسل آینده ایران را پرورش میدهند ، نسلی که آینده ی ایران است.

 

رژیم دیکتاتوری ایران به وضوح مقصر و مسبب اصلی گسترش و تداوم خشونت به زنان است

مسئله ای که زنان افغانستان نیز دچار آن هستند زنان افغان از جمله بزرگ‌ترین قربانیان خشونت در جهان هستند

آنها  تحت حکومت اسلامی طالبان و  قوانین اسلامی و مشابه جمهوری اسلامی   بدترین نوع خشونت های دولتی و خانگی را در قرن بیست و یکم تجربه می کنند.

 

سرنگون باد رژیم طالبان از کابل تا تهران 




ماهنامه شماره یکصد و هجده رهائی زن - به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان، منتشر شد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر