۱۴۰۲ آذر ۹, پنجشنبه

جنگ بس است! بیانیه ٢١ تشکل مستقل زنان ایرانی

جنگ بس است!

بیانیه ٢١ تشکل مستقل زنان ایرانی

 

اقدام مشترک تشکل ھای مستقل زنان ایرانی، ھمراه و ھمگام با نهادھای انسان دوستانه حقوق بشر، ھواداران صلح ، فعالین زنان و فمینیست ھای مخالف جنگ و میلیتاریسم، ضمن محکوم کردن حمله ھفتم اکتبر حماس، خواھان آتش بس فوری در نوار غزه اشغالی توسط دولت اسراییل، پایان دادن به کشتار غیر نظامیان، زنان وکودکان، تضمین دسترسی مردم غزه به کمکهای عاجل و مبرم، آزادی فوری گروگانها، آزادی زندانیان در اسرائیل و پایان دادن به این فاجعه انسانی بیسابقه میباشد.

غزه که دھه ھاست بعنوان بزرگترین زندان روباز جهان شناخته شده، اکنون به یک اردوگاه مرگ تبدیل شده است. ارتش اسرائیل به بمباران شدید غزه ادامه داده و فلسطینیان در غزه را از منابع حیاتی از جمله آب، غذا، برق، سوخت و کمک ھای پزشکی مبرم و حیاتی، محروم می کند.

بنا به گفته سازمان عفو بین الملل " شاھد وقوع وحشت در مقیاسی غیرقابل تصور در اسرائیل و سرزمینهای اشغالی فلسطین بوده ایم. بیش از٢ میلیون نفر در نوار غزه در حال مبارزه برای زنده ماندن در میان یک بحران فاجعه بار انسانی ھستند و میزان تلفات غیرنظامیان بی سابقه بوده است." بیش از ١٠٠٠٠ نفر از جمله بیش از ٣۴٠٠ کودک در غزه کشته شده اند و حداقل ١۴٠٠ نفر در اسرائیل کشته و ھزاران نفر دیگر زخمی شده اند. حجم عظیم مجازات جمعی ساکنین غزه توسط ارتش اسرائیل مصداق نسل کشی و نقض قوانین بین المللی میباشد. بمباران بیمارستان و مدارس نیز از جمله جنایات جنگی محسوب میشود.

اقدام مشترک تشکل ھای مستقل زنان ایرانی، اشغال نظامی، ظلم، آوارگی و نقض حقوق بشر را که طی دھه ھا بر فلسطینی ھا تحمیل شده است را محکوم کرده و ھمبستگی خود را با مردم فلسطین و اسرائیل به ویژه سازمان ھای زنان آنها که سالها برای صلحی پایدار تلاش کرده اند، اعلام می کند.

ما اقدام مشترک تشکل ھای مستقل زنان ایرانی، سیاست ھای جمهوری اسلامی و دیگر کشورھای منطقه را که سالهاست به تقویت و تجهیز نیروھای واپس گرا و مرتجع از جمله حماس، جهاد اسلامی و حزب الله لبنان پرداخته اند محکوم میکنیم. ما ھمچنین حمایت دولت ھای آمریکا و کشورھای اروپایی از دولت اسرائیل را محکوم میکنیم. ما به آن امید داریم که نیروھای مبارز و مترقی مردم فلسطین و اسراییل با شرکت فعال زنان از دو طرف با برافراشتن پرچم صلح پایدار که تنها با مقابله با نیروھای راست و عاملین آپارتاید از یک سو و واپسگرایان اسلامی از سوی دیگر میتواند تحقق یابد بتوانند در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی کنند.

ژن، ژیان، ئآزادی

١٠ نوامبر ۲۰۲۳

 

انجمن زنان ایرانی دالاس

انجمن زنان ایرانی-آلمانی کلن

انجمن زنان پرتو

انجمن زنان مونترال

انجمن زنان ایرانی ایتالیا

انجمن با هم برای سلامتی

ائتلاف بین المللی علیه خشونت در ایران ( ایکاوی)

ايكرو- سازمان حقوق زنان (IKWRO)

دایره زنان ایرانی برای همکاری جهانی (ICWIN)

زنان برای آزادی و برابری پایدار

سازمان رهایی زن

کارگاه مطالعات زنان

کمیتهٔ زنان و مبارزه با تبعیض-همبستگی جمهوری‌ خواهان ایران

گروه اتحاد زنان چپ

گروه آیوین از شمال کالیفرنیا

گروه زنان در شمال کالیفرنیا

گروه مطالعات زنان ارونج کانتی

زنان کنشگر ایرانی در تبعید- برلین

نهاد دگرباشان ماناو

فمینیسم روزمره

همایش زنان ایرانی – هانوفر


. ماهنامه شماره یکصد و هجده رهائی زن - به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان، منتشر شد

https://rahaizanorg.blogspot.com/2023/11/nov-25-eleminate-violence-against-women.html  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر