۱۴۰۰ فروردین ۲۰, جمعه

مراسم و گزارش های 8 مارس ایران و دیگر کشورها و متن پیام های ندای زنان( ناهید شقاقی،اسرین درکاله، اکرم نصیریان،مریم محمدی)

گرامیداشت روز جهانی زن در سنندج

روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه، شماری از زنان سنندج، به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن مراسمی برگزار کردند. 

این مراسم با تبریک فرارسیدن این روز به همه زنان و مردان آزادیخواه آغاز شد. به دنبال آن یکی از زنان شرکت کننده تاریخچه مختصری از مبارزات زنان که به تعیین ۸ مارس بعنوان روز جهانی زن منجر شد را قرائت کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. در ادامه، یکی دیگر از شرکت کنندگان ضمن تبریک روز جهانی زن به حاضرین ، بیانیه ائی را در دفاع از حقوق برابر زنان و مردان در کلیه شئونات اجتماعی قرائت کرد. این مراسم در فضائی گرم و صمیمانه به پایان رسید.

گردهمایی جمعی از فعالین زنان در #گیلان به مناسبت روز جهانی زن

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹، جمعی از فعالین زنان در گیلان به مناسبت روز جهانی زن گلگشت برگزار کردند. این برنامه با محوریت همبستگی زنان علیه نابرابری، فقر و خشونت انجام شد. در ابتدا شعری توسط یکی از حضار خوانده و نمایشی کوتاه حول محوریت برنامه اجرا شد. 

سپس یکی از برگزار کنندگان یادداشتی را درباره مشکلات و چالش‌های زنان در یکسال گذشته برای جمع خواند. این متن با اشاره به زن کشی، عدم دسترسی زنان به وسایل پیشگیری و سقط جنین آزادانه، وضعیت معیشت زنان و جامعه و خودکشی زنان اشاره داشت.

در انتها با طرح سوالاتی چون تاثیر فقر بر خشونت و راه‌کارهای مقابله و مبارزه با مشکلات زنان، گفتگوی کوتاهی میان جمع صورت گرفت. 

در پایان مراسم شرکت کنندگان در گلگشت سرود زنان را بصورت جمعی اجرا کردند. 

برگزاری گرامیداشت روز جهانی زن در مشهد

امروز ۱۸ اسفند مصادف با هشتم مارس روز جهانی زن جمعی از زنان مشهد با برافراشته کردن پلاکارد، روز جهانی زن را گرامی داشتند.

" آزادی زن معیار آزادی جامعه است" و " به تبعیض علیه زنان پایان دهید" شعارهای نوشته شده بر پلاکاردهای این مراسم بود


طالبان پاکستان، خواهان پیگرد قانونی برای فعالان زنان حاضر در مراسم هشت مارس شده است.

علی‌رغم فضای تهدیدآمیز و سرکوب علیه زنان پاکستان، آنان روز جهانی زن را با اعلام اصلی‌ترین مطالبات خود نظیر: «ضرورت سازمان‌یابی زنان» و «پایان دادن به خشونت‌های دولتی، خانگی و خیابانی» با راهپیمایی در خیابان‌ها برگزار کردند. پس از آن، طالبان با جعل تصاویر و ویدئوها، فعالان زنان را به توهین به مقدسات و کفرگویی متهم و خواستار اشد مجازات آنان شده است.

سازمان‌دهندگان راهپیمایی هشت مارس در واکنش به این تهدیدها با تنظیم بیانیه‌‌ای گفتند: «این ادعاها کاملاً نادرست و بخشی از یک کارزار مخرب برای ساکت کردن زنان برای بیان حقوقشان است.»

جبهه دموکراتیک زنان، یک گروه چپ فمینیستی که در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از اصلی‌ترین سازمان دهندگان راهپیمایی بود، گفت: «پرچم‌های ما- با نوارهای قرمز، سفید و بنفش - هر یک به عنوان نمادی از مطالبات‌مان بود. طالبان برای زمینه‌سازی سرکوب ما اعلام کرده است که این پرچم‌ فرانسه‌ای است که در آن شارلی ابدو منتشر می‌شود».

فعالین زنان پاکستان ضمن رد این اتهامات، کماکان بر ضرورت سازمان‌یابی زنان و پایان دادن به خشونت‌های دولتی، خانگی و خیابانی تاکید کردند. بیدارزنی 


گزارش مراسم ۸ مارس روز جهانی زن در اشتوتگارت – آلمان

امروز دوشنبه 8 مارس 2021 برابر با ۱٧ اسفند ۱۳۹9، طبق فراخوان قبلی تجمعی متشکل از سازمان ها و احزاب جریانات چپ، پیشرو و مترقی از جمله: و سازمان رهایی زن، حزب حکمتیست-خط رسمی و گروه زنان کوراژ (Courage) و دیگر سازمان ها برگزارشد.








گزارش مراسم ۸ مارس روز جهانی زن در هامبورگ– آلمان

امروز در شهر هامبورگ آلمان  تجمع هایی به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن برگزار شد .در این تجمع ها گروه ها و احزاب مختلف وتشکل ها و سازمان های زنان المانی و ایرانی شرکت داشتند





برگزاری مراسم هشت مارس در پاریس 









برگزاری مراسم هشت مارس در الجزایر







پیام ناهید شقاقی به مناسبت #هشت_مارس

سلام.

فرا رسیدن ۸ مارس روز جهانی زن و روز برابری خواهی رو به شما عزیزان تبریک میگم 

سال خونینی رو پشت سر گذاشتیم ، از سرکوب فعالین تا داس و تبر به دست گرفتنها در سایه خشونت آمیزترین عناوین مانند ناموس پرستی 

از سرکوب ورزش زنان، تا بالا رفتن آمار خودکشی زنان و مردان و حتی کودکان بعلت فقر 


کشتار و اعدام فعالین تا صدور حکمها و به حبس و زنجیر کشیدنها و بی شمار ظلم و رفتار غیر انسانی و بی شرمانه

اما با وجود تمام این فشارها و سرکوبها که هر روز رنگ خشونت بیشتری به خود می گیرد، همچنان ایستادیم و تلاش کردیم تا منشاء تغییر باشیم ، تغییر برای زیستن در دنیای برابر

هر بار پس از سرکوبها و خشونتها برخواستیم، قویتر و پرشورتر از قبل.

مادران و خواهران دادخواه شدیم و هر بار بلندتر فریاد زدیم ما خسته گی ناپذیریم.

و اینبار آنچه جهش پیدا کرده بود ژن مبارزه ما برابری خواهان این سرزمین بود.

ما خسته گی ناپذیران بی شمار

گرامی باد ۸ مارس روز جهانی زن

اسفند ۱۳۹۹

ناهید شقاقی

@nedaeziran






پیام اسرین درکاله به مناسبت #هشت_مارس

#هشت_مارس روز جهانی زن را به همه ی انسانهای برابری خواه تبریک می گویم و با خود فکر می کنم اگر یکبار به من و همه ی زنان این مملکت فرصتی یا تریبونی داده شود تا از آنچه که بر قلب و مغز و لحظه لحظه عمر و زندگیمان گذشته و می گذرد صحبتی داشته باشیم ، کیفرخواست و داداخواستمان را بگوییم ، چه خواهیم گفت .


ما زنان بخاطر تمام این بی عدالتی ها، تبعیض ها، ستم ها و سرکوب هایی که در این چهل و دو سال بر سرمان آوار شده حرفها و دردهای مشترکی داریم که هممون ،

بخاطر حجابی که به ما زنان تحمیل کردید و انتخابمان نبوده و از این حجاب استفاده شده تا استارت بزنید همه ی قوانین ضد زن را از شما متنفریم!

بخاطر دختران و کودکانی که روزیشان را از این سطل زباله به آن سطل زباله ، از این چهار راه به آن چهار راه ، از این ایستگاه مترو به آن ایستگاه مترو می گذرانند و سهم نوجوانیشان در چهارده سالگی فروش تنشان است که در آخر بچه ای که در شکم دارند را به فروش بگذارند از شما متنفریم!

برای تمام عشق های پرشوری که میله های زندان را سالها در قلبشان زدید و تا پای چوبه دار هم بردید و همچنان بر عهد با خود وفادار ماندند، شهلا جاهدهااا...، از شما متنفریم!

برای تمام عمرها و آرزوهایی که در آتش ازدواج های اجباری و فقر و نبود قوانینی برای طلاق و خلاصی سوختند، زنان دیشموک، از شما متنفریم!

برای تمام سرهای پرسودایی ، رومیناهااا ، فاطمه هااا ، ریحانه هااا و ... که با داس و تبر ناموس بریدید و قطع کردید از شما متنفریم!

برای تمام چشمهایی که در شوق پرواز به سوی آینده ی روشن با اعدام و قتل بستید به جرم دفاع از شرافت خود در مقابل متجاوز ، ریحانه جباری هااا، زهرا نویدپورهااا ... از شما متنفریم!

بخاطر دختران آبی این سرزمین که مجبورشان کردید برای اثبات حقانیت کمترین خواسته شان، " ورود به استادیوم " روی آسفالت داغ خیابان دود شوند یا زنان دوچرخه سواری که حضورشان در خیابان از بمبهای هسته ای هم برایتان خطرناک تر است پس ممنوعشان می کنید از شما متنفریم!

بخاطر لاله ، لاله گل افشان شدن کف خیابانهایی که حق باورهای عمیق به ممکن بودن زندگی انسانی و برابر را نسل به نسل از ندا آقا سلطان تا نیکیتا اسفندانی فریاد زدند و مادران و پدرانی دادخواه برجای گذاشتند از شما متنفریم!

برای ذره ذره بی حقوقی ها و قوانین برده واری که سرب داغ بر زندگی ما زنان هست از شما متنفریم!

بعنوان زنی از هزاران هزار زنی که خشونت این قوانین جسم و روحش را سیاه و کبود کرد اما خاموش نشد فریاد می زنم:



آزادی برابری

ندای زنان


پیام اکرم نصیریان به مناسبت #هشت_مارس

#هشت_مارس، ۱۸ اسفند؛ روزجهانی زن را به همه ی زنان که چهل و دو سال است علیه تبعیض و نابرابری در کف خیابان حضور دارند، تبریک می گویم.

در سالی که به پایانش نزدیک می شود، با همه ی اعتراضاتی که از سوی زنان صورت گرفته، محدودیت ها و فشارها بیشتر شده و به پرونده سازی، بازداشت، بازجویی و صدور احکام ناعادلانه و حبس های درازمدت پایان داده نشده است.

زنان، امسال نیز همچون سال های گذشته؛ بر لغو حجاب اجباری، برخورداری از حقوق اجتماعی و قانونی برابر، حق طلاق، حق حضانت، حق ثبت هویت برای فرزندان خود و همچنین بر ممنوع کردن ازدواج کودکان و آزادی دوچرخه سواری و حق آزادانه ی ورود به استادیوم های ورزشی پا فشرده اند.

ما زنان از خواست های برحق مادران داغدیده و دادخواه، حمایت می کنیم.



ما زنان بر این باوریم که این حقوق، جهانی اند، و به همین اعتبار هم انسانی محسوب می شوند و ما انسانیم و هیچکس نباید حقوق انسانی و جهانشمول را از زنان سلب نماید. بر این اساس، ما حقوق برابر خود را مطالبه می کنیم و در این راه مثل سال های گذشته کوشش و تلاش خواهیم کرد.

ما بر این باوریم که زنان از جامعه، حذف شدنی نیستند. 

زنده باد #هشت_مارس

زنده باد تلاش زنان برای یک دنیای برابر

اسفند ۱۳۹۹

اکرم نصیریان



پیام مریم محمدی به مناسبت #هشت_مارس

سلام به همه دوستان

هشت مارس روز جهانی زن را به همه کسانی که قلبشان برای برابری انسانها می تپد، صمیمانه تبریک می گویم .

هشت مارس روزیست که مبارزات زنان علیه تبعیض و نابرابری ابعاد جهانی پیدا کرد و می توان با تکیه بر قدرت چنین روزی مبارزات را پیگیر و متحد به پیش برد.

البته ویژگی مهم ۸ مارس ، جهانی بودن آن است 

و این همان شعاریست که زنان درتظاهرات با شکوه و تاریخی 8 مارس اسفند ۵۷ فریاد زدند:

"حقوق زن جهانیست"

اینکه اجازه نمی دهیم هویت زنان را در قالب های قومی ، محلی ، متطقه ای محدود کنید!

ما انسانیم و برابری حق ماست. 

از تبعیض بیزاریم و ایمان داریم 

انسانها تنها در سایه برابری می توانند زندگی شاد و بانشاط را تجربه کنند.


دنیایی که زنان ، انسان قلمداد نشوند مردان نیز خوشبخت نخواهند بود

و همین موضوع هشت مارس را برای حاکمان سرمایه هولناک می کند.

حاکمانی که بیش از چهار دهه تلاش کردند نیمی از جامعه را به بهانه زن بودن حذف کنند. حجاب را بر سر زنان اجبار کردند و همه عرصه های زندگی زنان ، ممنوع شد.

دفاع از برابری با تاوان سنگینی روبرو شده تا بتوانند مثل زالو خون مردم را بمکند و سودآوری های نجومی به جیب بزنند.

اما پرچم هشت مارس تا برپایی یک دنیای شاد و برابر برافراشته خواهد بود و به کمتر از برابری رضایت نخواهیم داد.

زنده باد ۸ مارس روز جهانی زن

مریم محمدی





ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره نود و سه منتشر شد

http://rahaizanorg.blogspot.com/2021/03/rahaizan-shomareh-93.html 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر