۱۴۰۱ آبان ۸, یکشنبه

کمپین افغانستانی های حامی خیزش زنان در ایران


 


ما جمعی از زنان و مردان افغانستانی سراسر جهان هستیم؛ از کابل و هرات و هزاره‌جات تا مشهد و تهران و زاهدان، از پاکستان و استانبول و یونان تا جای جای اروپا و امریکا. ما در این کمپین میخواهیم از خیزش زنان و مردان در ایران علیه حجاب اجباری و علیه جمهوری جنایتکار اسلامی ایران حمایت کنیم. ما خود را بخشی از این خیزش میدانیم و قلبهای ما با عصیانگران ایران و صدای ما با صدای شان همسو است.

ما از خیزش زنان در ایران به دلایل زیر دفاع میکنیم:

مبارزات مردم در هر جای جهان علیه ستمگران و دشمنان آزادی را مبارزه خود میدانیم و بر این باور هستیم که مرزها و سرحدات جعلی هستند و انسانها از یک نژاد و تبار مشترک و همسرنوشتند. بنائاً جهان به قسمی است که هر کجا درختی از آزادی برآید، شاخه و ثمرش در قلب مردمان دیگر جا خواهد رویید.

خیزش زنان ایران بخش مهمی از مبارزات زنان جهان علیه سیستم جهانی پدر/مردسالاری است. زنان امروزه پیشگامان و رهبران مبارزات سیاسی و اجتماعی در برابر دولتهای استبدادی، فاشیست‌ها و اسلامگرایان هستند. از افغانستان و ایران و کردستان تا ترکیه و شیلی و آمریکا زنان در جبهه اول مقاومت و مبارزه ایستاد شده‌اند و در هر جا که پیروز شوند، تعادل مبارزه را در دیگر جا به نفع آزادی‌خواهان و برابری جویان تغییر خواهند داد. پیروزی زنان در ایران بر رژیم اسلامی، تاثیرات کلان و الهام بخشی بر مبارزه زنان شجاع افغانستان بر علیه طالبانِ تباهی خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران، پدرکلان تمام اسلامگرایان زن‌ستیز و ضد بشر از احزاب جهادی افغان و طالبانِ آدمخوار تا داعش و دیگر کتله های بنیادگرای اسلامی است. کنسر (سرطان) بنیادگرایی اسلامی در منطقه ما با تشکیل جمهوری اسلامی ایران جهش کرد و مروج شد. بریدن سر این جرثومه و برآمدن جامعه‌ای بر اساس آزادی، عدالت اجتماعی، برابری زن و مرد، برابری کل باشندگان آن جغرافیا و جدایی دین از دولت، به ضعیف شدن بنیادگرایان اسلامی در کل منطقه منجر خواهد شد. ما از یاد نمیبریم که رژیم ایران به سهم خود چه حمایتها از طالبان و دیگر دسته‌جات بنیادگرای اسلامی در این چهل سال جنگ و جگرخونی در افغانستان کرده است.

ما میلیون‌ها زن و مرد افغانستانی چهار دهه است که در ایران زندگی و بود و باش داریم و تا به امروز بر اساس فیصله‌های قانون جمهوری اسلامی از حقوق اولیه شهروندی و وطن‌داری محروم بوده‌ایم و در تبعیض و بی‌حقوقی گذران کرده‌ایم. سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و برآمدن جامعه‌ای بر اساس برابری حقوقی همه شهروندان به شمول افغانستانی-ایرانی ها خواست ما است و آن را طلیعه یک جهان مقبول‌تر می‌دانیم.

زنان عصیانگر شهرهای ایران! خواهران و برادران شورشگر و مردم قهرمان کردستان! صدای بلند خشم و خروش شما علیه جمهوری جهل و جنایت اسلامی را به گوش جان شنیدیم. تصاویر شورانگیزتان وقتی حجاب اجباری اسلامی را زیر پا لت کرده و در آتش سوختاندید، عزم و شکوه‌تان وقتی در مقابل از لشگر تاریکی ایستاد شدید، عکسهای تان از مهسا و حنا و غزاله و مینو تا بهنام و فواد و جواد و زکریا وقتی مرمی‌های مرگ‌آفرینان بر جان های پاک‌تان نشست، و امید لایزال چشم‌های‌تان که خود سرود و روشنی و فتح فرداها است.

افغانستانی-ایرانی های ساکن ایران! شما سالها است در آن جغرافیا زیر سرکوب و جگرخونی و تبعیض جمهوری اسلامی زندگی می‌کنید. شما نه «مهاجر» که بر اساس تمام قوانین انسانی و بین المللی «شهروندان» آن مُلک هستید. شما همسرنوشت با میلیونها زن و مرد شجاعی هستید که همین لحظه در سرک‌ها و شهرهای سراسر ایران مصروف جنگیدن با جمهوری اسلامی هستند. به این خیزش بپوندید! رژیم چهل سال رنج و تبعیض علیه خودتان، جمهوری شکنجه‌های اردوگاه و پاسگاه و رد مرز، نظام اقامتهای موقت و بی حقوقی که مکتب و تذکره و تیکت و کارت بانک را هم از شما دریغ کرد را دفن کنید.

ما جمعی از فعالین جنبش زنان افغانستان، احزاب و سازمان‌ها و کنشگران سیاسی و مدنی، هنرمندان و نویسندگان افغانستانی هستیم با مفکورات و نظرات متنوع و گوناگون و حتی متضاد با یکدیگر، اما در این کمپین به سر چند محور زیر توافق داریم:

ما از مبازرات زنان و مردان ایران علیه حجاب اجباری، قوانین زن‌ستیز در قانون اساسی ایران و جمهوری اسلامی دفاع میکنیم.

ما همچون قیام آفرینان شهرهای ایران خود را مخالف کلیت جمهوری اسلامی و تمامی جناح‌های مختلف آن به شمول اصلاح‌طلبان میدانیم و خواهان سرنگونی این نظام هستیم.

ما مخالف تمامی دولت‌ها، احزاب، سازمان‌ها، گروه‌ها و دسته‌جات بنیادگرای اسلامی در افغانستان، ایران و کل منطقه و جهان هستیم. هر گروه و سازمان و جنبش و حرکتی که بخواهد با تکیه بر قوانین مذاهب مختلف شریعت اسلامی و آموزه‌های دینی، جامعه را اداره کند را به درجات و سطوح مختلف، همدست و همذات جمهوری اسلامی ایران میدانیم.

ما مخالف کلیه قدرت‌های جهانی (به شمول آمریکا، روسیه، چین، اتحادیه اروپا و اسرائیل و هند) و دولتهای مرتجع منطقه‌ای (به شمول پاکستان، ایران، ترکیه، سعودی، قطر و…) که بنائاً موجودیت و عملکردشان جز جگرخونی و جنگ و فلاکت برای مردم ما در سراسر دنیا نداشته است، هستیم. هرگونه مداخله قدرتهای جهانی و منطقه ای در خیزش مردم ایران، جز به بی‌راهه بردن این جنبش و پتانسیل آن نیست. تجربه شکست خورده بیست سال جمهوری اسلامی افغانستان و پس آمدن طالبان پیش چشم همه ما است و نباید بمانیم که خیزش زنان در ایران هم به چنین سرنوشت دردناکی دچار شود. تجربه شکست انقلاب ۵۷ ایران و برآمدن ضدانقلاب اسلامگرا را هم باید پیش چشم داشت و کوشش کرد اجازه نداد تا یک بار دیگر امید و شور و آرزوی مردم برای آزادی و برابری بر باد برود و نیروهای ضدمردمی و پدرسالار و ستمگر نویی جایگزین جمهوری نکبت اسلامی شوند.

ما با هرگونه سکسیسم، مردسالاری، ال.جی.بی.تی.کیو ستیزی، نژادپرستی، شوینیسم و خودبزرگ‌بینی و سلطه ملی و نژادی و تباری در افغانستان، ایران و هر جای دیگر جهان مخالف هستیم و آن را مغایر و در ضدیت با پتانسیل های جنبش جاری می دانیم.

بر اساس اصول فوق در هر جای جهان که مظاهره، مبارزه، تجمع و خیزشی در دفاع از خیزش زنان ایران در جریان باشد، اشتراک خواهیم کرد و از اهداف مترقی و پتانسیل‌های این خیزش، خاصتاً خواست و شعار ضدیت با حجاب اجباری و زن ستیزی، حمایت میکنیم. لینک امضاء:

https://www.daadkhast.org/

 

زنده باد مبارزات زنان عصیانگر و مردان شورشی در ایران علیه جمهوری اسلامی و در افغانستان علیه امارت اسلامی!

مرده باد جمهوری اسلامی ایران و امارت اسلامی افغانستان!

زنده باد آزادی و برابری و رهایی!

کمپین افغانستانی‌های حامی خیزش زنان در ایران.   میزان ۱۴۰۱، سپتمبر ۲۰۲۲

 

 


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و هفت با یاد مهسا، نیکا و مهرشاد هایمان منتشر شد


http://rahaizanorg.blogspot.com/2022/10/rahaizan-shomareh-107-nika.html

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر