۱۴۰۱ آبان ۸, یکشنبه

تظاهرات صدهزار نفره در برلین

 گزارش از: شراره رضایی


روز ۲۲ اکتبر شهر برلین آلمان شاهد تظاهرات عظیمی در حمایت از اعتراضات انقلابی مردم ایران بود، تظاهراتی که در نیم قرن گذشته در خصوص مسئله ایران بی سابقه بوده است. طبق برآورد های تخمینی بیش از صد هزار نفر از کشورهای اروپایی در این مراسم شرکت داشته اند.

خیابانهای منتهی به  Großer Stern محل برگزاری مراسم، ساعاتی قبل از شروع مملو از جمعیت هزاران نفره شرکت کنندگان ایرانیانی و خارجی شده بود.

شرکت کنندگان متشکل از احزاب، سازمانها، جریانات، گروه ها و شخصیت های سیاسی و اجتماعی و رسانه های خبری از کشورهای مختلف بودند.

مارش هزاران هزار نفره ابتدا در بلوک بندی های متعدد برای کنترل ازدحام جمعیت در سطح خیابانها مرکز شهر برلین شروع شد و شرکت کنندگان با تشکیل صفوف خود در خیابانهای مرکز شهر به حرکت درآمدند.

این تظاهرات از جهاتی در دنیا بی سابقه بود. تجمع از سراسر اروپا در یک شهر با هدف دفاع از مبارزات و خیزش انقلابی مردم ایران بود و  چشم میلیونها انسان آزادی خواه، برابری طلب، جنبش های زنان و مردم ایران و دیگر کشورهای و از سراسر جهان با حساسیت بالایی به این گردهمائی دوخته شده بود.

صف نیروها و سازمان های شرکت کننده همصدا با جوانان تشنه آزادی در ایران و با نبض ایران همصدا شد. این صف صدای جنبش آزادیخوهانه مردم ایران علیه آپارتاید جنسی، علیه تبعیض و نابرابری و علیه کل قوانین قرون وسطایی و کل حاکمیت به صف شده است.

در مارش دهها هزار نفره در برلین همصدا با شعارهای مردم ایران صدای "نه روسر، نه توسری، آزادی و برابری"، " نه شاه میخوایم نه رهبری، مرگ بر ستمگر"، "نان، رفاه، آزادی، اداره شورائی"، "امسال سال خونه، سد علی سرنگونه" ، " فقر و فساد و بیداد، مرگ بر استبداد"، "از کابل تا تهران، مرگ بر طالبان" ، "من زاده ایرانم، بی مدرک و افغانم" ، "رهائی حق ماست، قدرت ما جمع ماست" ، هرچه تبر زدی مرا، زخم نشد جوانه شد" ، "هر یک نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه" ، "نه به ـپارتاید جنسی" ، " نه به آپارتاید" ، "نان، رفاه، آزادی، پوشش اختیاری" ، "حکومت ضد زن مرگت فرا رسیده" ، "حکومت استبداد، میکشیمت زیر خاک" ،  "نه شاه می خوایم، نه ملا، قدرت به دست شورا" ، "کارگر نفت ما، رهبر سر سخت ما" را به زبانهای فارسی، انگلیسی و آلمانی به گوش جهانیان رساندند.

جنبش آزادیخواهانه زنان، جوانان، کارگران، معلمان و همه ی جوانان تشنه ی آزادی و برابری عزم ش را جزم کرده که تا ساقط شدن حکومت پیش برود و سازمان رهایی زن با تمام توان در پیشبرد این اهداف صدای جوانان، زنان و دانشجویان و جوانان است.

زنده باد آزادی- برابری

آزادی زن معیار آزادی جامعه است

۲۲ اکتبر ۲۰۲۲ 












ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و هفت با یاد مهسا، نیکا و مهرشاد هایمان منتشر شد


http://rahaizanorg.blogspot.com/2022/10/rahaizan-shomareh-107-nika.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر