۱۴۰۲ اردیبهشت ۹, شنبه

مسمومیت زنجیره‌ای در مدارس دخترانه ایران


پ
س از اعتراضات گسترده ای که در ایران اتفاق افتاده 

مسمومیت زنجیره‌ای در مدارس دخترانه ایران  دسته‌ای از رخدادهای عمدی و دنباله‌دار هستند که طی آن دانش‌آموزان تعداد زیادی از مدارس ایران به شیوه‌ای مشکوک مسموم شده‌اند. این رخداد از ۹ آذر ۱۴۰۱ در یک دبیرستان دخترانه در قم آغاز شد. از آن زمان، صدها دانش‌آموز در ۶۰ مدرسه قم که عمدتا مدارس متوسطه اول دوم و  دختران بوده‌اند مسموم شده‌اند. این رخدادها منحصر به قم نبوده و دامنه آن به شهرهای دیگری در اصفهان سرتاسر ایران از جمله بروجرد ، ساری ، اردبیل  ، تهران، فردیس ، خوزستان ، کرمانشاه و نیشابور نیز کشیده شده‌است. 

این حملات شیمیایی رژیم که در حال انجام است نشانه ترس و ضعف نظام است که دست به چنین جنایتی زده و همچنان ادامه دارد .

خامنه ای و مزدورانش فقط برای حفظ بقا و ماندن در تلاش هستند که این اعتراضات از نطفه که جوانان و زنان هستند خاموش کنند.

اکثر این دانش‌آموزان دختر بوده‌اند، و در موارد انگشت‌شماری مسمومیت در مدارس پسرانه نیز گزارش شده‌است.

درگذشت یک دختر قمی به این حملات منتسب شده‌است


به گزارش محمدحسن آصفری، عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی،

تا ۱۵ اسفند بیش از پنج هزار دانش‌آموز در ۲۵ استان و حدود ۲۳۰ مدرسه درگیر این حادثه شده‌اند. پژوهش‌ها دربارهٔ نوع مسمومیت بی‌نتیجه بوده‌است کمیته علمی وزارت بهداشت به‌کارگیری یک «ماده محرک تحریک‌کنندهٔ عمدتاً استنشاقی» را در این مسمومیت‌ها تأیید کرده‌است عامل این رخداد مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌هایی دربارهٔ نقش گروه‌های افراطی شیعه، فرقه‌های دینی مرتجع، طالبانی و هزاره‌گرایانه  (معتقدان به نزدیکی ظهور مهدی) انجام شده‌است که همگی به اشکال گوناگون مخالف موضوع درس خواندن دختران هستند

.

در اعتراض به این حملات، در شهرهایی چون تهران، اصفهان، تبریز، کرمانشاه و اردبیل تجمعات اعتراضی برگزار و شعارهایی چون «مرگ بر حکومت بچه‌کُش» سر داده شده‌است. نیروهای حکومت در تهران و کرمانشاه به معترضان حمله و گروهی را بازداشت کردند  خانواده ها نگران سلامت روح و جسم فرزندان خود هستند ولی هیچ فردی یا گروهی ازجمهوری اسلامی آنرا نپذیرفته و مسبب این جنایات هنوز پیدا نشده اند ولی اگر فقط یک نفر حجاب در سر نداشته باشد را در کم ترین زمان ممکن آنرا پیدا میکنند و به بالاترین حالت ممکن آنرا مجازات میکنند .

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در ۱۵ اسفند خواستار «اشد» مجازات عوامل این حادثه را برسانند ولی این هم مثل بقیه حرف ها فقط حرف هست چرا؟ چون خامنه و مزدورانش در این جنایت دست دارند.



زنده باد زن زندگی آزادی

رهایی زن رهایی جامعه است

گزارشگر امیر حسین باریک رو


 



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و دوازده - پیوند جنبش رهائی زن با جنبش کارگری از خانه و کارخانه تا عمق جامعه گسترده است


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر