۱۴۰۲ اردیبهشت ۹, شنبه

قتل، دلیل اصلی مرگ زنان باردار در ایالات متحده



بر اساس تحقیقات دانشکده سلامت عمومی ٬٬هاروارد تی. ایچ. چان٬٬ زنان آمریکایی‌ای که حامله هستند، یا زنانی که زمان زیادی از زایمانشان نمی‌گذرد، بیشتر در خطر کشته شدن هستند تا مرگ بر اثر بیماری‌های مربوط به زایمان. و این قتل‌ها به ترکیب مرگبارِ خشونت شریک زندگی و اسلحه‌ مربوط می‌شود.

ربکا لاون، پژوهشگر فوق دکترا و کارستِن کونِن، استاد اپیدمیولوژیِ روانپزشکی، در سرمقاله‌ی نشریه‌ی بی‌ا‌م‌جِی در نوزدهم اکتبر نوشتند: در میان زنان حامله، موارد کشته‌شدن شایع‌تر است تا مرگ بر اثر اختلالات مربوط به فشار خون، خونریزی یا عفونت.

بر اساس نوشته‌های این دو پژوهشگر، ایالات متحده در زمینه‌ی تعداد موارد خشونت توسط شریک زندگی بالاتر از کشورهای بررسی شده‌ی مشابه قرار دارد. این گونه خشونت‌ها غالبا مرگبار بوده و در بسیاری از موارد با استفاده از اسحه‌ی گرم همراه است. آنها به پژوهشی اشاره می‌کنند که نشان می‌دهد درفاصله‌ی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در شصت‌و هشت درصد قتل‌های مربوط به حاملگی، از اسلحه‌ی گرم استفاده شده است. این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که زنان سیاهپوست به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از زنان سفید پوست یا لاتین‌تبار در معرض خطر کشته شدن هستند.

 

بنا به گفته‌های لاون، چاپ شده در مقاله‌ی ٬٬گزارش اخبار آمریکا و دنیا٬٬ در بیستم اکتبر، قوانینی که دسترسی زنان به بهداشت جنسی و پایان خودخواسته‌ی بارداری (سقط جنین) را محدود می‌کنند، می‌توانند زنان را به طور مضاعفی در معرض خطر قرار بدهند، چرا که کنترل بر انتخاب‌های زنان در مسائل مربوط به تولید مثل نقش مهمی در خشونت شریک زندگی ایفا می‌کند. همچنین آسان بودن قوانین مربوط به اسلحه‌ی گرم هم می‌تواند این خطر را افزایش بدهد. کونِن و لاون می‌گویند که خشونت‌های مربوط به اسلحه برای سلامت زنان حامله یک هشدارِ سلامتِ بسیار جدی است. البته این دو پژوهشگر همچنین اظهار کردند که قتل‌های مربوط به حاملگی قابل پیشگیری هستند. لاون به سی‌ان‌ان گفت که ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی می‌توانند در حین معاینه، زنانِ در معرض خطر خشونت را شناسایی کنند و تلاش کنند به آنها کمک کنند.

ترجمه: سعید محمدی

 


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و دوازده - پیوند جنبش رهائی زن با جنبش کارگری از خانه و کارخانه تا عمق جامعه گسترده است


  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر