۱۴۰۲ اردیبهشت ۹, شنبه

چرا و چگونه دختران دانش آموز در ایران بدون حضوردرجنگ باشلیک گلوله و حملات شیمیایی مصدوم می‌شوند و جان می‌بازند ؟


طبق اعلامیه حقوق بشر و حقوق کودک ، مدرسه باید امن ترین وشادترین محیط برای رشد و پرورش کودکان باشد اما  در ایران، دختران دانش آموز در وحشت و نگرانی، روزهای سخت تری از گذشته را پشت سر می‌گذارند.

آذر ماه بود که گزارشهایی از مسمومیت دانش آموزان دختر پخش شد که هم زمان با  بازداشت و سرکوب معترضان و فعالین


اجتماعیِ قیام ژینا بود.

  این مسمومیت ها ادامه پیدا کرد . هر روز تعداد زیادی دختر دانش آموز ، اورژانسی به بیمارستان منتقل شدند ،کم کم این حملات شیمیایی به شهرهای مختلف تسری پیدا کرد از تهران به اصفهان ،ایذه ،سر پل ذهاب تبریز و شهرهای کردستان ازجمله سنندج ،مهاباد و سقز ، تاکنون بیش از 1300دانش آموز با علایم مسمومیت ناشی از گازهای «ناشناخته» شیمیایی راهی بیمارستان شده اند.

با افزایش شمار مدارس و شهرهای درگیر،  نهادهای مسئول اعلام کردند موضوع را بررسی می‌کنند؛ اولین توضیحات  و واکنش ها که از طریق مدیران دست نشانده منتشر شد  کوچک انگاشتن این مسمومیت ها بود ، آنها معتقد بودند تعدادی از روی شیطنت و به منظور ناامن کردن فضا دست به این اَعمال «شیطنت آمیز » میزنند ،برخی از مدیران نیز اظهار کردند دختران ترسیده و حساس شده اند و بخش زیادی از این علایم مسمومیت  تمارض برای جلب توجه  است؟

حکومتی های آموزش و پرورش در اتاقهای کلاب هاووسی و روزنامه ها  این اتفاق را  شوخی  و  شیطنت چند نفر آدم مغرض برای بدنام کردن نظام  برشمردند!

اما این مسمومیت های سریالی تا همین امروز ادامه دارد و دیگر نه خانواده و نه دانش‌آموزان ،مدرسه را جای امنی نمی‌دانند ،والدین وقتی فرزندان خود را راهی مدرسه می کنند امیدی به وجود فضای شاد ،امن و پویا در مدارس ندارند .حالا دیگر عمدی و سیستماتیک بودن این مسمومیت‌های شیمیایی برای معلمان ،خانواده ها و جامعه روشن شده است  این در حالی است که هنوز رسانه های حکومتی از جمله صدا و سیمای میلی و مزدور نه تنها صحبتی در این مورد نمیکند بلکه در چند مصاحبه ساختگی از دختران این شبهه را بوجود می‌آورد که دخترها « جو گیر »شده و بوی فاضلاب را با حمله شیمیایی اشتباه گرفته اند.

با یک  تحلیل اجمالی میتوانیم به علت این حملات برنامه ریزی شده پی ببریم؛ جلوگیری از تحصیل دختران به همان شیوه ای که برادرانشان در طالبان افغانستان پیاده کرده اند ،طبق قوانین نوشته و نانوشته در حکومت های ایدئولوژیک اسلامی و داعشی ، تحصیل دختران به خصوص در مقاطع بالا مغایر با شریعت است اما  حکومت ایران در این چهل و سه سال نتوانست از  حضور زنان در دانشگاهها جلوگیری کند ،از سوی  دیگر با اوج گیری اعتراضات زنان و به هم ریختن پایه های ایدئولوژیک نظام اسلامی به خصوص بعد از اعتراضات در قیام ژینا ، ترس و وحشت از جرات ورزی و شجاعت دختران، به جان حکومت افتاد.

دختران نوجوان وجوان این بار خشمگین تر و با انگیزه تر از گذشته به میدان آمدند .حضور اعتراضی و هر روزه زنان و مردان جوان در خیابان ،دانشگاه و مدارس که  حمایت های همه ی جنبش‌های اجتماعی را به دنبال داشت هراس رژیم را صد چندان کرد.

پس عجیب نیست که رژیم جنایتکار که خون جوانان و کودکان را بر سنگفرش خیابانها جاری کرد دست به چنین سرکوب‌های جنایت کارانه ای نیز بزند تا . با ایجاد فضای ترس و وحشت برای پیشگیری از اعتلا و ادامه اعتراضات جلوگیری کند

در هفته های گذشته  اخبار موثقی منتشر شد مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی با عنوان بسیج دانش‌آموزی به چند مدرسه دخترانه از جمله در تهران و ماهشهر رفته و با تهدید و ارعاب  برای دختران دبیرستانی فیلم پورن نمایش دادند با این عنوان که معترضینِ در خیابان همین ها را می خواهند!

در قیام  ژینا حضور پرشور دختران و پسران دانش آموز دبیرستانی چشمگیر بود . دختران دانش آموز با برداشتن حجاب از سر و سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی و حجاب اجباری و پاره کردن عکسهای خامنه ای و خمینی و قاسم سلیمانی و خلق لحظه های باشکوه از اعتراضاتشان ،همراهی خود را با این قیام  نشان دادند .در طول چند ماه ، ویدیوها ی فراوانی از دانش‌آموزان معترض به حجاب ،رسانه ای شد . مدارس بسیاری ،کلاسهای درس را رها کرده و به خیابانها آمدند .دانش آموزان از اعتصاب معلمان خود پشتیبانی کردند و در همین دوره چند ماهه چندین تشکل رادیکال دانش‌آموزی اعلام موجودیت کردند.

دختران ایران  چهل و سه سال تحت یک سیستم آموزشی کنترل گر وایدئولوژیک به شدت مذهبی درس خواندند. قرار بود آموزشهای سیستماتیک مذهبی از آنها زنانی بسازد که با الگوی مورد نظر حکومت اسلامی طالبانی خوانایی داشته باشد و زنانی باشند مطیع، که الویتشان فرزند آوری و تبعیت از مردان باشد.

اما دختران دانش آموز به خصوص در شش ماه اخیر روسری ها را آتش زدند ،زندانی شدند و خون جوانشان آسفالت خیابانها را سرخ کرد.

آری یک جنگ خیابانی تن به تن میان ارتجاع و نسل پیشرو ایران در جریان است.

این دختران  چنان مشتی به دهان جمهوری وقیح و جنایتکار اسلامی زده و رشته‌ های حکومت را پنبه کردند که مردم جهان برای شجاعتشان و به افتخار و احترامشان کف زدند . از این رو  جمهوری اسلامی اسلامی دست به هر کاری می زند تا فرزندان ما به خصوص دخترانمان را خانه نشین کند .اعتراضات زنان و دختران  به هر طریق ممکن ادامه دارد و حکومت طالبانی را به مصاف می‌طلبد.

دیگر برای جامعه مسجل شده است که این مسمومیت‌های زنجیره ای یک برنامه کاملا طراحی شده است .برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف در اعتراض به این خشونت ها ی  زنجیره ای ابعاد وسیع تری به خود  خواهد گرفت.

جنبش ژینا ادامه دارد و جمهوری اسلامی باید منتظر یک سرنگونی انقلابی باشد ،انقلابی که زنان مهر خود  را بر آن زده اند به عقب برنمی‌گردد و تاریخ نوینی را رقم می زند.

زن زندگی آزادی

نسیم محمدی

شهر گوتنبرگ سوئد

آوریل ۲۰۲۳




ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و دوازده - پیوند جنبش رهائی زن با جنبش کارگری از خانه و کارخانه تا عمق جامعه گسترده است


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر