۱۴۰۲ اردیبهشت ۹, شنبه

پیوند جنبش رهائی زن با جنبش کارگری از خانه و کارخانه تا عمق جامعه گسترده است



امسال روزجهانی کارگر در شرایطی برگزار میشود که جنبش کارگری با گسترده ترین اعتصابات از جانب شاغلین و بازنشستگان، حاکمیت رژیم زر و زور و تزویر را به چالش کشیده است. هر چند جنبش کارگری عمدتا در جبهه مبارزه برای حق معیشت با استانداردهای یک زندگی انسانی مبارزه میکند، لیکن بخوبی واقف است که جنبش رهائی زن و جوانان همان حاکمیت برده داری سرمایه اسلام پناه را با جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی و برابری به موضع استیصال و درماندگی کشانده است و به این لحاظ جنبش کارگری به جنبش های فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان، کادر درمانی، زنان و دیگر اقشار تحت ستم، پشت گرم است.

رژیم اسلامی که با مصادره ثروتهای عمومی، معیشت جامعه هشتاد میلیونی را به گروگان گرفته و فساد مالی و تباهی تمام نظامش را فراگرفته است، نمیتواند به نیازهای اولیه مردم پاسخگو باشد و با میکدن خون خانوارهای کارگران و زحمتکشان به حیات زالوصفت خود ادامه میدهد. لذا ضروریست جنبش طبقه کارگر برای رهائی هشتاد میلیون گروگان چاره اندیشی کند و طرحهای راهبردی خود را برای هماهنگی با دیگر جنبشها ارائه دهد.

 برای برون رفت از این فلاکت اقتصادی، ویرانگری زیست محیطی، پایمال شدن حقوق انسانی و شهروندی، حملات شیمیائی آتش به اختیاران رژیم اسلامی به مدارس دخترانه، چاره ای بجز همبستگی، وحدت و تشکیلات نیست. هر چند راه رسیدن به جامعه آزاد و برابر هموار نیست، لیکن رژیم اسلامی متعقن و رو به زوال، پوسیده تراز آنست که توان مقاومت در برابر سیل خروشان جنبشهای اجتماعی را داشته باشد، و نهایتا همچون طویله اوژیاس لایروبی خواهد شد.

 

فرخنده باد روز جهانی کارگر

مستحکم تر باد پیوند عمیق جنبش رهائی زن با جنبش کارگری

 

زنده باد آزادی و برابری

به کمتر از آزادی و برابری رضایت نمی دهیم

سازمان رهائی زن

 

   



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و دوازده - پیوند جنبش رهائی زن با جنبش کارگری از خانه و کارخانه تا عمق جامعه گسترده است

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر