۱۴۰۲ خرداد ۱۰, چهارشنبه

همبستگی با کمیته جنبش کارگری ایران - لندن

ديانا نامی

 


همبستگی با جنبش کارگران ایران (SWIW) فعالیت های اول ماه مه برای حمایت از جنبش کارگران ایران

 

در 29 آوریل، SWIW رویدادی را در لندن در همبستگی با مبارزات کارگری در ایران و جشن اولیه روز جهانی کارگر برگزار کرد.

 

سخنرانان عبارت بودند از ایوب رحمانی، فعال سندیکایی از ایران، کارن جانسون، از اتحادیه خدمات بخش عمومی، مارک آزبورن، دبیر شعبه ارتقاء سطح، از اتحادیه کارگران لیبرتی، مریم نمازی، فعال ایرانی از یک قانون برای همه، دشتی جمال از SWIW. کمیته، ساوسان سلیم، یک فعال کارگری از عراق، دیانا نامی از سازمان حقوق زنان ایرانی و کرد (IKWRO).


 

این نشست به ریاست ديانا نامي (IKWRO) و هلاله طاهری از سازمان زنان و جامعه خاورمیانه (MEWSO) برگزار شد. آنها هر دو بر اهمیت روز اول ماه مه که کارگران در سراسر جهان را به رسمیت می شناسد، تأکید کردند.

ایوب رحمانی به اختصار از اعتصابات رخ داده در بیش از 100 سازمان در جنوب ایران از جمله در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز و سایر صنایع مهم برای بافت اقتصادی کشور صحبت کرد. آنها برای حداقل دستمزد بالاتر، شرایط کاری بهتر و توانایی جمع آوری و سازماندهی خود به عنوان بخشی از حقوق کارگران خود مبارزه می کنند.

 


 

کارن جانسون کمی در مورد اعتصابات بخش دولتی که خواستار افزایش دستمزد مطابق با تورم هستند صحبت کرد. کارن همچنین کمی در مورد چگونگی تصویب طرح حمایت از کار SWIW توسط شعبه او صحبت کرد. این پیشنهاد قرار است در کنفرانس ملی PCS در 24 می 23 مورد بحث قرار گیرد.

 

مارک آزبورن گفت که حمایت از مبارزات کارگری و زنان و مردانی که علیه جمهوری اسلامی می‌جنگند بسیار حیاتی است تا به آنها نشان دهیم که تنها نیستند و دنیای خارج به آن اهمیت می‌دهد و مراقب است.

 

مریم نمازی در مورد این منشور که در فوریه 2023 راه اندازی شد صحبت کرد. این منشور از فهرستی از مطالبات سیاسی تشکیل شده است که برنامه ای از مطالبات عملی را برای جنبش اعتراضی ارائه می کند.

مریم در پایان سخنان خود گفت که مردم در ایران برای پایان دادن به رژیم اسلامی و بازسازی کشور بر اساس حقوق بشر برای همه ایرانیان مبارزه می کنند.


 

دشتی جمال، دیانا و حلاله از طرف SWIW بیانیه‌هایی را در رابطه با ایستادن در کنار کارگران در بریتانیا، ایران و فرانسه، که بسیاری از آنها در اعتصاب‌ها و تظاهرات‌هایی شرکت می‌کنند که خواهان افزایش حقوق و مطالبه احترام هستند، قرائت کردند.

 

سوسن سلیم، فعال کارگری عراق، درباره وضعیت کردستان عراق صحبت کرد و با کارگران ایرانی اعلام همبستگی کرد.

Community Verified icon

این رویداد اجتماعی و شبکه‌ای با نمایش فیلم کوتاهی درباره انقلاب زنان و مبارزات کارگری در ایران به پایان رسید تا موفقیت‌های طبقه کارگر ایستاده و برای زندگی بهتر مبارزه کنند.

 

سرانجام گروهی از زنان با تی‌شرت‌های آبی که بر روی آن زن، زندگی، آزادی نقش بسته بود، آواز خواندند و آلات موسیقی نواختند.

 

رویداد Solidarity توسط PCS، IKWRO، MEWSO و IFIR حمایت شد.

 

کمپین SWIW تجمع روز اول ماه مه 1 مه 2023.

 

در اول ماه مه 2023، حامیان SWIW در مقابل کتابخانه مارکس در کلارکنول گرین گرد هم آمدند.

 

کمیته SWIW به همراه تعدادی از فعالان حقوق کارگر با پلاکاردها و بنرهایی برای نشان دادن همبستگی بین المللی با جنبش کارگری در ایران به هم پیوستند.

 

از جان مک دانل، نماینده حزب کارگر و رئیس SWIW دعوت شد تا بیرون از کتابخانه سخنرانی کند. او در مورد اهمیت حمایت از کارگران اعتصابی بریتانیایی و اهمیت حضور در صفوف اعتراض گفت. وی در پایان سخنرانی از همه حاضران خواست از SWIW و جنبش کارگری ایران حمایت کنند.

 

هنگامی که نماینده جان مک دانل سخنرانی خود را به پایان رساند، به کمیته SWIW ملحق شد که بنر راهپیمایی از کلارکنول گرین تا میدان ترافالگار را در دست داشت. تعدادی از سخنرانان به نمایندگی از اتحادیه‌ها و تشکل‌ها اعتراض کردند و پیام همبستگی با تظاهرات کارگران بریتانیا، فرانسه و ایران را سر دادند.

 

در پایان تظاهرات، جان مک دانل با شبکه رسانه ای ایران اینترنشنال مصاحبه کرد. جان به سوالات مربوط به اهداف SWIW پاسخ داد

 

همبستگی با کمیته جنبش کارگری ایران-SWIW

زمینه:

 

همبستگی با کمیته جنبش کارگری ایران

این کمیته به ریاست جان مک دانل نماینده مجلس، با هدف ارائه توضیحات و اطلاعات در مورد مبارزات مردم در ایران، بسیج حمایت و همبستگی با قیام انقلابی، محکومیت نقض حقوق و اعدام ها، و تسهیل ارتباط مستقیم بین تشکل های کارگری در بریتانیا و ایران است. این کمیته متشکل از سیاستمداران، اتحادیه های کارگری، سازمان های کارگری، نمایندگان سازمان های حقوق زنان و حقوق پناهندگان، نویسندگان و فعالان است



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و سیزده - اعدام قتل عمد سازمان یافته دولتی و محکوم است

-- 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر