۱۴۰۲ آبان ۸, دوشنبه

گزارش برنامه ی انجمن زنان ایرانی - آلمانی کلن


"از سپتامبر سال ۲۰۲۲ مبارزات مردم ایران علیه حکومت اسلامی با حضور بارز زنان در خط اول مبارزات رنگ دیگری به خود گرفته‌است. اما این انقلاب که هزاران نفر را نیز در سرتاسر جهان به خیابان ها کشانده است -همانطور که انتظار می‌رفت- در کوتاه مدت به پیروزی نمی رسد. در راستای تقویت نیروی مبارز و جلب بیشتر همبستگی در کشورهای اروپایی، نیاز به برگزاری برنامه های روشنگری به زبان کشور میزبان احساس می شود. 

انجمن زنان ایرانی - آلمانی کلن سومین برنامه مشترک با آلرولت هاوس( Allerwelthaus خانه ی جهان ) در رابطه با جنبش "زن، زندگی، آزادی" شبی به نام  «ما همه برای آزادی » برگزارکرد. در این برنامه که با همکاری گروه فمینیستا از شهر بن برگزارشد، در ابتدا فروزان از انجمن زنان کلن با نمایش تصویری مروری داشت به تاریخچه جنبش "زن، زندگی، آزادی"، از راهپیمایی بزرگ زنان در هشت مارس ۱۳۵۷( 1979) در تهران تا دریافت جایزه ی صلح نوبل در اکتبر ۲۰۲۳ توسط نرگس محمدی، و همزمانی آن با مرگ جانسوز "آرمیتا گراوند" نوجوانی دیگر به جرم گفتن نه! 


پس از آن میزگردی با شرکت حمیلا از انجمن زنان ایرانی-آلمانی کلن بعنوان چهره ای قدیمی از فعالان جنبش زنان و مهرناز از گروه فمینیستا در شهر بن، بعنوان چهره جوان از فعالان جنبش زنان برگزار شد. مژده از سوی آلرولت هاوس گرداننده این میزگرد بود. در این گفتگو به امیدهای برآورده شده و آرزوهایمان برای آینده، برنامه ها و اقداماتمان پرداخته شد، آنچه تا به امروز


به دست آورده ایم ، آنچه هنوز به دست نیامده، از نقش این جنبش در منطقه و مسیر پر سنگلاخی که در پیش داریم . 

بحث و گفتگو با شرکت کنندگان در این برنامه که به زبان آلمانی برگزارشد، و نشان از  همکاری و نگاه مشترک نسل ها و فرهنگ ها  داشت نیروی تازه ای برای مبارزه در راه آزادی به ما بخشید. 

به امید پیروزی!"




ماهنامه شماره یکصد و هفده رهائی زن - کیفرخواست زنان علیه جنایتکاران جنگی، منتشر شد


https://rahaizanorg.blogspot.com/2023/11/rahaizan-117-indictment-of-women.html

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر