۱۴۰۲ آبان ۸, دوشنبه

بمناسبت روز جهانی منع اعدام


 



https://rahaizantv.blogspot.com/2023/10/abolish-death-penalty-rally-in.html

 

 

ارسالی از نسیم محمدی

10 اکتبر روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام است. هنوز 58 کشور در جهان وجود دارند که در آنها مجازات اعدام برای اشکال مختلف تخلف در نظر گرفته می شود. نظام اسلامی ایران نیز جزو این 58 کشور است. ایران کشوری است که بیشترین سرانه اعدام را در جهان دارد. مجازات اعدام برای جرایم مختلف مانند جرایم مواد مخدر، قتل، همجنس گرایی و توهین به مقدسات وجود دارد. اما  فعالیت سیاسی علیه دولت و زیر سوال بردن قدرت و نهادهای مذهبی آن نیز مجازات اعدام دارد.

رژیم ایران یکی از بدترین جنایتکاران دوران معاصر است. از زمان به قدرت رسیدن روحانیت در سال 1979، ده ها هزار زندانی سیاسی در محاکمه های کوتاه مدت اعدام شده اند. در سال 1981 هزاران زندانی سیاسی به رهبری آیت الله بدنام خلخالی  اعدام شدند و احکام اعدان قربانیان، پس از چند دقیقه بازجویی توسط قضات شرعی بدون حق داشتن وکیل، دفاع و یا حق تجدید نظر صادر شد. اکثر اجساد اعدام شدگان در گورهای دسته جمعی مخفی دفن شدند.

رژیم اسلامی بار دیگر در سال 1988 وحشی گری خود را تکرار کرد. طی چند هفته در تابستان بین 3 تا 5 هزار زندانی سیاسی اعدام شدند. این کشتارتوسط اسلام‌گرایان تا امروز هم ادامه یافته است تا مردم را به سکوت وادار كند ،  بترساند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کند. تیراندازی بی رحمانه رژیم به معترضان، حملات افسارگسیخته پلیس اخلاق به زنانی که از حجاب سرپیچی می کنند نیز متعلق به این کشور یعنی ایران است. قتل یک سال پیش ژينا مهسا امینی مشهورترین نمونه این وحشیگری است. آرمیتا گراوند آخرین نمونه، دختر 16 ساله ای  که چند روز پیش 

مانند مهسا امینی مورد حمله پلیس اخلاق قرار گرفت و اکنون در کما به سر می برد.

اگر تمام افرادی که به طور رسمی به اعدام محکوم شده اند و تحت حکومت اسلامی اعدام شده اند را اضافه کنید، رقمی بالغ بر 100000 نفر به دست می آید. و اینها تنها، کسانی هستند که رسما به اعدام محکوم شده اند . وحشت رژیم اسلامی حد و مرزی ندارد و تعداد افرادی که قربانی تلاش بی‌رحمانه رژیم برای ماندن در قدرت شده‌اند بسیار بیشتر از فهرست رسمی محکومان اعدام در ایران است.

مجازات اعدام و خشونت به عنوان یک روش مجازات، اعمال نفرت انگیزی هستند. ما مجازات اعدام را جنایت علیه بشریت می دانیم. زندگی مقدس ترین چیز روی زمین است و هیچ قدرتی در جهان نمی تواند زندگی یک انسان را خاموش کند. مجازات اعدام باید فوراً در همه جای دنیا لغو شود. تمام اعدام ها در ایران متوقف شود

نابود باد رژیم اسلامی

زن زندگی آزادی تا برقراری برابری و عدالت




ماهنامه شماره یکصد و هفده رهائی زن - کیفرخواست زنان علیه جنایتکاران جنگی، منتشر شد


https://rahaizanorg.blogspot.com/2023/11/rahaizan-117-indictment-of-women.html

  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر