۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

10 اکتبر روز جهانی مبارزه با لغو حکم اعدام - شعله پاکروان





10 اکتبر یک روز خاص است . روز جهانی علیه اعدام . در این روز همه کنشگران ضد اعدام ، تلاش میکنند تا به جامعه بشری بگویند ، اعدام هیچ تاثیری در کاهش جرم و جنایت نداشته وفقط باعث ترویج خشونت است . 
در سرزمین ما به دلیل بالاترین آمار اعدام در جهان ، هر روز ، میتواند روز اعتراض بر علیه این خشونت عریان باشد . هرچند عده ای از صاحبمنصبان با تمام قوا از این عمل ضدبشری دفاع کرده و اصرار بر ابقای آن دارند ، اما فعالیت آگاه کننده ی فعالین بر علیه اعدام ، روز به روز ، بیشتر شده و افراد بیشتری از مردم به زشتی این عمل قرون وسطایی پی میبرند . با اینحال هنوز راه درازی در پیش داریم تا دیگر هیچ شهروندی به تماشای نمایش زشت و کثیف اعدام در ملاءعام نرود .
راه زیادی در پیش داریم تا همه مردم بدانند بی تفاوتی در برابر اعدام دیگران ، باعث میشود استادیومهای ورزشی بجای محلی برای لذت بردن به مکانی برای اعدام تبدیل شود . باید اعتراض کرد به کسانی که از جرثقیل که برای ساختن اختراع شده ، بعنوان وسیله ای برای اعدام استفاده میکنند . 
وقتی تصویر گردنهای خونین اعدام شدگان را میبینیم باید اعتراض کنیم که به چه حقی از سیم بکسل برای دار زدن فرزندان مردم استفاده میکنید ؟ 
جهان نیز باید بر علیه اعدام در ایران و سایر نقاط وارد عمل شود . صرف صدور بیانیه کافی نیست . باید مبارزه بر علیه اعدام مقدم بر هر گفتگویی باشد . پیش شرط هر معامله ای . 
مبارزه بر علیه اعدام ، نیاز به فعالیت خستگی ناپذیر دارد . به عزم ملی . مردم باید یکصدا بگویند : همین الان همه احکام اعدام را متوقف کنید . همین الان چوبه ها را بشکنید . 
مردم ایران باید یکصدا بگویند : اعدام بس است . نه به اعدام . زنده باد زندگی .




ماهنامه رهایی زن سری سوم شماره پنجاهم




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر