۱۴۰۱ مهر ۸, جمعه

موش مرده ها وقتی بقدرت میرسند آن کار دیگر میکنند




http://www.rahaizan.tv/2022/08/salman-rushdie-victim-of-islamic-regime.html

از زمانهای دورمذهبیون خود را از مهربانترین و دلسوزترین موجودات روی زمین معرفی میکرده اند، لیکن وقتی بقدرت میرسند، آن کار دیگر میکنند و از جلاد ترین و خونخوارترینهای تاریخ حکومتهای متوحش وحشتناک تر و بی رحمانه تر عمل میکنند. حکومت کلیسا در قرون وسطی، حکومتهای اسلامی در ایران و افغانستان و حکومت بودائیان میانمار چند نمونه از خروار است.

همین آخوندهای حاکم، آن زمان که زیر سایه شاه، آزادانه در منابر مشغول عوامفریبی بودند، روایت میکردند که پیامبر اسلام از کوچه ای عبور میکرد که زنی یهودی بر سر او خاکستر میپاشید، یکروز متوجه میشود که چند روزی است که از زن خاکستر ریز خبری نیست، چون آگاه میشود که آن زن در بستر بیماریست، پیامبر به عیادت او میرود. اینرا بالای منابر میگفتند تا پا منبریهایشان را مجذوب درجه بالای بخشش و عطوفت اسلام کنند.

وقتی همان آخوندها به برکت جنگ سرد و با کمک کفار بقدرت سیاسی و حکومتی رسیدند. این نمایندگان تام الاختیار خدا بر روی زمین، نه تنها کاسه داغتر از آش شدند، بلکه حتی نویسنده یک رمان را به اتهام اهانت به پیامبر اسلام در یک رمان تخیلی محکوم به قتل کردند. این آقایان نشان دادند که حکومت مذهبیون جهنم روی زمین برای انسانهای شرافتمند و بهشت روی زمین برای منادیان زر و زور و تزویر و چپاول است. فتوای خمینی علیه سلمان رشدی نمونه بارز توحش این قوم آدامخوار است و تا زمانیکه جنایتکاران فتوا صادر کن از هر دین مذهبی مصونیت قضائی دارند، بشریت روی ارامش را نخواهد دید. بعید میدانم که آن جوان ابله شستشوی مغزی شده که به سلمان رشدی حمله کرد و هفت ضربه چاقو مزین به دسته فتوای خمینی بر او وارد کرد، حتی یک فصل از کتاب این نویسنده جسور را خوانده باشد.

شرم بر هرآنکس که این فتواها را بصراحت محکوم نمیکند. بشریت متمدن میبایست صادر کنندگان این فرامین را در دادگاههای بین المللی به محاکمه بکشد، دارائیهایشان را بنفع قربانیان و برای اشاعه فرهنگ بشر دوستی مصادره کند.

در برنامه امشب از نسرین پرواز، نویسنده و از زندانیان سیاسی دهه شصت دعوت کردیم تا پیرامون ضدیت ذاتی حکومتهای مذهبی با آزادی بیان و اندیشه به گفتگو بنشینیم.

 

مینو همتی: 

هنگام ظهور مذاهب ابراهیمی، دانش علمی بشر همچون جنین در بطن جوامع آنروز شروع به رشد کرده بود. در قرون وسطی

 دستگاه مذهب متوجه تاثیر دانش بشری بر بیداری عوام میشود و با آن در میافتد و کمر به قتل این نوازد میبندد. جوانان اروپا از تاریخ قرون وسطی و نقش خفقان آور حاکمیت مذهب چه میدانند؟

نسرین پرواز:  

آنهایی که تاریخ میخوانند میدانند که در قرون وسطی چه گذشته ولی عوام نمیدانند. آنها فکر میکنند این نوع تروریستم مخصوص این دوره تاریخی و مربوط به اسلام است. مثلا وقتی از سنگسار زنان در ایران و جوامع اسلامی صحبت میشه نمیدانند که در قرون وسطی هم این نوع کشتن توسط مذهبیون وجود داشته. و یا اینکه در ایران انسانها را مجبور میکنند که علیه خودشان اعتراف کنند – در قرون وسطی هم کلیسا اینکار را میکرد.

 اینکه مردم زیادی در جوامع غربی از تاریخ خودشون بی خبر هستند به این دلیل است که در هر زمانی حاکمان سعی میکنند مردم را از تاریخ شان و واقعیت جامعه طبقاتی دور نگه دارند. در این دوره اینکار از طریق مدیا انجام میشه. رادیو و تلویزیون مصرف زیادی دارند و ابزار دولتها برای شکل دادن ذهنیت جامعه هستند. این واقعیت همه جوامع است. همانطور که جمهوری اسلامی سعی میکنه مردم از تاریخ خودشون بیخبر باشند – دولتهای غربی نیز همین کار را میکنند.

 

مینو همتی: 

موسسین و گردانندگان حکومت اسلامی، همانهائیکه در زیر سایه حکومت اعلیحضرت ماهنامه مکتب اسلام را با کاغ ذ مرغوب دولتی چاپ و توزیع میکردند، تا دامنه عوامفربیشان قشر با سواد را نیز پوشش داده باشد. پس از به حکومت رسیدن و دستیابی به تمامی امکانات تبلیغی دولتی متوجه شدند که عوامفریبی به تنهائی کافی نیست. اشاعه رعب و وحشت نیز لازمه حکومت مذهبی است. زندانها بهترین نمونه ذات واقعی این نوع حکومت است. از تبلور این سیاست در زندانها برای بینندگان ما بگوئید.

 

نسرین پرواز: 

سعی در کشتن سلمان رشدی دقیقا همان کاری است که جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است انجام میدهد. صدها ایرانی توسط جمهوری اسلامی در ایران و خارج از ایران ترور شدند. 

 دستگیری و اعدام هر کسی که حتی نقد کمرنگی به رژیم داشت چهل سال است که تکرار میشود. چه برسد به افرادی که خواهان برچیدن بساط رژیم بودند و هستند و برای آزادی و برابری مبارزه کردند و میکنند.

کسانی که زمان قدرت گیری اسلامیستها در ایران هنوز بدنیا نیامده بودند – مثل نسل من که با این رژیم مبارزه کرد زیر فشار شکنجه و اعدام مقاومت و مبارزه میکنند. در دوره ای که من در زندان بودم - بچه های ۱۲ و ۱۳ ساله را بخاطر داشتن یک نشریه در کیفشان دستگیر و اعدام میکردند.

در اینجا وقتی میگم زن حامله را بعد از زایمان اعدام میکردند – باورشان نمیشود. شلاق زدن زندانیان به دلیل رعایت نکردن قانونهای مسخره در زندان و مجبور کردن دیگر زندانیان به تماشای شکنجه هم بندیانشان از کارهایی بود که میکردند. و وقتی زندانیان حاضر نمیشدند به تماشای شکنجه همبندی هایشان بشینند آنها را نیز به شلاق میبستند.

من ۶ ماه اول دستگیری ام را در کمیته مشترک ضد خرابکاری بودم که حالا آنرا موزه عبرت کردند و میگویند فقط رژیم شاه از آن استفاده کرد. در حالیکه خودشان ۲۰ سال از آن برای شکنجه و اعتراف گیری از زندانیان استفاده کردند. بخشی از این نسلی که به موزه عبرت میره و آنرا فقط یک موزه میبیند نمیداند که چه بسا یکی از فامیلهایش و یا همسایه اش در آنجا شکنجه شده و رژیم آثار زندانیان بر روی دیوارهای آنرا پاک کرده. ما هر روزی که میگذشت روی دیوار سلول مان خط میکشیدیم. همه آن خطها و نقاشی های روی دیوارهای سلولها را پاک کردند که بازدید کنندگان از خودشان نپرسند مریم – مجتبی – مهین – مصطفی – مهری – محمود و هزاران نام دیگر بر آن دیوارها چه کسانی بودند – و آیا زنده اند؟ آن زندانیان وقتی این موزه شکنجه گاهشان بود آنرا چطور دیدند؟   

وقتی من به اوین منتقل شدم بیشتر زندانیان زیر ۱۸ سال بودند. در آن زمان هر روز ۷۰ – ۸۰ نفر را اعدام میکردند. بعضی از آنها را آنقدر شکنجه میکردند که در حسینیه اوین در بین زندانیان علیه خود اعتراف کنند و بعد اعدام میشدند.

بعد از اعدامهای هر روزه من شاهد قتل عام زندانیان بودم. هزاران زندانی را که بیشتر آنها در زمان دستگیری زیر ۱۸ سال بودند – سال ۶۷ اعدام کردند.

نسل من هم که خیلی از آنها شکنجه و اعدام شدند همین خواسته هایی را داشتند که نسل کنونی دارد و برایش مبارزه میکند و شکنجه و اعدام میشود.

 

مینو همتی: 

تا آنجا که شما با خبرید، واکنش اهل قلم و دوستداران کتاب و آزاد اندیشان به این جنایات فتوائی – تروریستی چه بوده است؟

نسرین پرواز: 

خیلی از نویسندگان این عمل تروریستی را محکوم کردند.

  نویسنده کتاب هری پاتر نوشت حالم خیلی بده. امیدوارم حال رشدی خوب بشه.

یک حزب الهی به اسم میر آسف براش نوشت:‌ نگران نباش تو بعدی خواهی بود.

روزنامه های جمهوری اسلامی مثل کیهان – هفته نامه ۹ دی – روزنامه خراسان – و همشهری از حمله به سلمان رشدی دفاع کرده اند.

 

مینو همتی: 

سلمان رشدی و تاریخ این فتوا چه میدانیم؟

نسرین پرواز:   

سلمان رشدی نویسنده  

 در هند بدنیا آمد و تابعیت انگلیس و 75  سال  دارد. او خیلی زود اعتقادات اسلامی را کنار گذاشت. او را برای بزرگترین جشن کتاب  

 به نیویورک دعوت کرده بودند و در حالیکه او را معرفی میکردند و قبل از اینکه سخنرانیش را شروع کند یک تروریست اسلامی با چاقو به او حمله کرد.

در اعتراض به انتشار کتاب آیه های شیطانی برخی مسلمانان در کشورهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

فتوای خمینی علیه سلمان رشدی سی و سه سال پیش - یک سال بعد از انتشار کتاب آیه های شیطانی بود. خمینی گفت سلمان رشدی مرتد است و باید او را کشت. 

یک سال بعد از فتوای خمینی فردی لبنانی الاصل که تبعه فرانسه بود در لندن قصد داشت رشدی را با عملیات انتحاری به قتل برساند ولی بمب او زودتر منفجر شد و خودش مرد.

چند تن از مترجمین این کتاب توسط تروریستهای اسلامی به قتل رسیدند. از جمله هیتوشی ایگاراشی مترجم ژاپنی آیه های شیطانی سال ۱۹۹۱ در دانشگاهی که فرهنگ اسلامی تدریس میکرد مورد حمله تروریست اسلامی قرار گرفت و کشته شد.

 

مینو همتی: 

آیا وقت آن نرسیده که نهادهای بشر دوست صاحب نفوذ امکانات مبارزه ای جدی و همه جانبه با عوامفریبی این جنایتکاران ضدبشر را سازمان دهند و این دور باطل را از گردونه تاریخ خارج کنند.

 

نسرین پرواز: 

نهادهای بشر دوست پا از گلیمشان فراتر نمیگذارند. به طور مثال چندی پیش من با امنستی صحبت کردم که در مورد زینب جلالیان که ۱۴ سال بدون یک روز مرخصی در زندان است کاری انجام دهند. به آنها گفتم زینب نیاز به دکتر دارد. گفتند ما سال ۲۰۱۹ اطلاعیه ای در رابطه با زینب دادیم. کاری که امنستی میکند اطلاعیه دادن است.

نهادهای دیگر هم تا حدی فعالیت میکنند که با دولتها درگیر نشوند. وگرنه سرنوشت جولین آسانژ را پیدا میکنند که سالهاست در زندان است. چرا که تروریسم دولتهای غربی از جمله آمریکا را در ویکیلیکس افشا کرد. جولین آسانژ بیمار و از درمان محروم است. او را در زندانی در انگلیس نگه داشته اند و مدام در خطر فرستادن به آمریکا است. آمریکا او را میخواهد که بخاطر افشاگری هایش در مورد کشتار مردم بیگناه توسط نیروهای آمریکایی محاکمه کند.

سال ۲۰۱۹ خامنه ای در صفحه تویترش نوشت فتوا علیه سلمان رشدی سر جایش هست. نهادهای بین المللی آنرا خواندند و به روی خودشان هم نیاوردند. اگر می خواستند میتوانستند نمایندگان جمهوری اسلامی را از نهادهای بین المللی بیرون کرده و سفارتخانه هایش را ببندند تا خامنه ای ترویج ترور را کنار بگذارد.

 

مینو همتی: 

کلام آخر‌؟

نسرین پرواز: 

حمله به سلمان رشدی حمله به همه نویسندگان است. حمله به آزادی بیان است.

 اسلامیستها از آزادی بیان وحشت دارند. چرا که با وجود آزادی بیان مردم به این واقعیت که مذهب چرندیات است پی میبرند و آنرا کنار میگذارند.

این حمله نشان از قدرت کلمه و نظر دارد. اگر کتاب و نظر و بیان قدرت نداشتند ما شاهد ترور رشدی ها نبودیم.   

حمله به سلمان رشدی باعث میشه که کسانی که کتاب آیه های شیطانی را نخوانده اند آنرا بخوانند. قدرت یک نویسنده خیلی بیشتر از یک تروریست است. کتابهای سلمان رشدی را مردم برای سالهای سال خواهند خواند. او در نوشته هایش زنده است - در حالیکه هادی مطر که به او حمله کرد با مرگش میمره.

چیزی که این تروریستها متوجه اش نیستند اینه که مردم فکر میکنند اگه مذهب باعث میشه که اینها از چند جمله بترسند - این چه جور مذهبی است؟ و از آن مذهب متنفر میشوند.

حمله به رشدی نشان میده که باید از آزادی بیان و آزادی نگارش دفاع کرد.

امیدوارم سلامتی اش را هر چه زودتر بدست بیاره.



ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و شش با مهسا، منتشر شد 

http://rahaizanorg.blogspot.com/2022/09/rahaizan-shomareh-106-mahsa.html

--  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر