۱۴۰۱ مهر ۸, جمعه

تجاوز نظام اسلامی به حقوق زن مشوق متجاوزین به زنان است، مرگ شلیر رسولی گواهی دیگرست




http://www.rahaizan.tv/2022/09/the-islamic-regime-s-violation-of-women.html

خبر ناگوار مرگ نابهنگام شلیر رسولی 36 ساله مادر دو فرزند، از جنبه های گوناگون قلب هر انسان با وجدان را میفشارد. شلیر وقتیکه خود را دام یک مرد تجاوز کار میآبد با پریدن از بالای ساختمان اقدام بخودکشی میکند و علیرغم تلاش پزشکان پس چند روز عمرش کوتاه میشود. اگر بخواهیم متهمین را بترتیب اجرای نقش در این تراژدی انسانی ردیف کنیم و در محکمه وجدان بشری به محاکمه بکشیم، جایگاه این مرد متجاوز در انتهای صف طویل جنایتکاران زن ستیز خواهد بود.

آخوندهای حوزه های جهلیه اسلامی متهمان ردیف اول این محکمه هستند که با تبلیغ و ترویج احکام و سنن زن ستیز زمینه رشد و پروروش این افکار ، روش و منش ضدبشری را فراهم میکنند.

متهمین ردیف دو، تمامی قانون گذران اسلامی اعم از مکلا و عمامه بسر و دستگاههای قضائی خلافت اسلامی حاکم بر کشور هستند.

متهمین ردیف سه، نیروهای انتظامی امنیتی هستند که حفظ امنیت جنایتکاران و متجاوزین و اختلاسگران را وظیفه اصلی خود میدانند و برای امنیت شهروندان بخصوص زنان پشیزی ارزش قائل نیستند.

متهمین ردیف چهارم، ما مردمی هستیم که در اوایل قرن بیست و یکم هنوز قادر نیستیم حداقل در خانه هایمان فرهنگ مرد سالاری و زن ستیزی، این میراث متعفن سنتی و اسلامی را دفن کنیم، و جلوی بازتولید آنرا بگیریم و انسانهای آزادیخواه و برابری طلب تحویل جامعه دهیم.

متهمین ردیف آخر هم افراد بی شرمی هستند که دست به این اعمال جنایتکارانه میزنند.

در برنامه امشب به مرگ اجتناب پذیر شلیر و گستره اعتراضات مردم مریوان و سنندج به زن ستیزی حاکم و دادخواهی شلیر خواهیم پرداخت. فریبا رشیدی فعال حقوق زنان میهمان برنامه امشب، خود از نزدیک با زن ستیزی حاکم دست و پنجه نرم کرده است.

فریبا رشیدی عزیز به برنامه رهائی زن خوش آمدید.

مینو همتی: قبل از هرچیز جانباختن شلیر رسولی را به خانواده و دوستانش و کلیه وجدانهای بیدار تسلیت میگوئیم.

نخست مایلم برای بینندگان ما بگوئی با شنیدن خبر مرگ شلیر رسولی و آنچه منجر به مرگش شد، چه خاطراتی برایت زنده شد؟

 

فریبا رشیدی: من هم به نوبه خودم به  خانواده و دوستان ومردم شریف مریوان و جامعه مدنی کردستان و همه ازادیخواهان تسلیت میگم.
کیس شلیر رسولی منو یاد کیس ریحانه جباری ، فریناز خسروی در مهاباد که از هتل تارای مهاباد مورد تعرض جنسی قرار گرفت و خودش را از پنجره انداخت پایین و جان باخت ، خیلی دردناک هست وقتی برام تداعی شد.
همانطور که گفتیم متجاوزین از عوامل رژیم هستند و سوال اینجاست چه سیاست کثیفی پشت پرده هست؟

 

 

مینو همتی: مردم آزادیخواه و حق طلب مریوان با شهامت و اراده راسخ این اعمال را محکوم کردند.لطفا برای بینندگان ما از وسعت، ابعاد و مطالبات این حرکات اعتراضی در مریوان بگوئید.

 

 

فریبا رشیدی: بله همانطور که اشاره کردید  اعتراضات وسیع بوده ، زنان و مردان همه با هم فریاد میزدند ما شلیر هستیم و صدای شلیر و حق شلیر را میگیریم و خیلی راسخ و گسترده جنازه او را هم تا جایگاه ابدی بدرقه کردند.

یک مسئله ای که باید به آن پرداخت این هست که تلاش برای از بین بردن افکارهای سنتی و شرعی در جامعه مرد سالار به این گونه که زن  شرف و ناموس است و مثل یک کالا باید ازش حفاظت کرد و خود را مالک زن میپندارند همین افکار کهنه پرستی در جامعه مرد سالار و ایین و سنت و قانونهای زن ستیزانه باعث شده که متجاوزین در جامعه به اسانی به خواسته های خود برسند چه بسا از عوامل رژیم باشند و خیلی ساده و اسان این قدرت را خواهند داشت که زنان را مورد هدف قرار دهند.

و یک موضوع دیگر که من به آن اشاره کنم که بر خلاف افکار جامعه که شلیر از ناموس خودش دفاع کرده، ولی من میگویم شلیر قوربانی ناموس نشده شلیر قوربانی تعرض جنسی شده و راهی جز اینکه قید جانش را بزند و از پنجره خودش را بیرون پرت کند را نداشت. شلیر دوست نداشت خودش را بکشد ولی او را کشتند او توسط مرد درنده ای که کشته شد.  پس ما باید بیدار باشیم  و این کیس را به ناموس ربط ندهیم.
تصور کنید اگر هم  خود را رستگار میکرد دوباره قوربانی سیستم غلط در جامعه مردسالاری بود، به این گونه که تا اخر عمر باید انگشت نما باشد تا عمر باید کابوس تجاوز جنسی را با خود داشته باشد و یک لحظه هم از ان غافل نباشد چه از لحاظ سایکولوژی چه سیستم و جامعه.


مینو همتی: شلیر علیرغم تلاش های کادر درمانی، در سنندج درگذشت. از تجمعات و اعتراضات مردم سنندج و بخصوص فعالین حقوق زنان برایمان توصیف کنید.

فریبا رشیدی: زنان سنندج در اعتراض به زن ستیزی سیستماتیک در جامعه و گرامیداشت یاد شلیر رسولی چند روز در مریوان و سنندج ، تجمعات اعتراضی داشتند.
فعالین زنان برای هر گونه نابرابری و بیعدالتی ساکت نبوده اند. در برابر قتلهای ناموسی  شعار میداند زن ناموس هیچکس نیست و زن یک انسان ازاد است و در برابر سنهای عقب افتاده و زن سیزانه همیشه در صحنه بوده اند.
مبارزه  و شجاعت زنان کورد چه الان و در گذشته جای تحسین و افتخار برانگیز است و حتی مردان هم پشت زنان را خالی نکرده اند.

 

مینو همتی: گستردگی اعتراضات و شرکت مردان و زنان آزادیخواه و برابری طلب بسیار چشمگیر بود، بنظر شما اکثریت جامعه کردستان آماده عبور از سنتهای مردسالاری و تبعیض علیه زنان میشود؟

 

فریبا رشیدی: همانطور که اشاره کردیم به وسعت اعتراضات ،مردم در جامعه مدنی  کردستان خواهان عدالت هستند و برای مطالبات برابر و عادل تلاش میکنند نه تنها  عبور از فرهنگهای غلط مرد سالارانه بلکه برای از بین بردن آن همیشه در صحنه هستند خواهان امنیت و آرامش و حقوق برابرند. خواهان قانونهای زنانه هستند تا زنان هم در جامعه بتوانند با اسایش و آرامش زندگی کنند و از حقوق انسانی خویش برخوردار باشند.


ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و شش با مهسا، منتشر شد 

http://rahaizanorg.blogspot.com/2022/09/rahaizan-shomareh-106-mahsa.html

--   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر