۱۴۰۱ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

صفحه خبری

#آستیاژ_حقیقی و #امیرمحمد_احمدی، زوج بلاگری که پس از انتشار ویدئوی رقص در میدان #آزادی با خشونت بازداشت شده بودند هرکدام به ۱۰ سال و نیم زندان محکوم شدند. خانواده این دو از زمان بازداشت آنها در ۱۰ آبان تحت فشار امنیتی وادار به سکوت شده بودند.


در نهایت قاضی صلواتی علاوه بر صدور ۲۲ سال حکم زندان هریک را به ۲ سال ممنوعیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

آستیاژ و امیرمحمد از حق داشتن وکیل هم محروم بوده‌اند.

#سرکوب

#احکام_سنگین

#زن_زندگی_آزادی

#مهسا_امینی

شیش سال زندان گرفتم تو دادگاه بدوی. می‌ارزید.

به احساس تعلق به یه جمع بزرگ قدرتمند که در تلاشه سرنوشتش رو دست خودش بگیره می‌ارزه.

کامیار یک سال به حکمای قبلیش اضافه شد و خب دوباره به قول بچه‌های افغانستانی جگرخون شدم.

ضمنا هنوزم جوونم و عاشق و عین بچگیام میخندم. جور دیگه‌ای نمیتونم باشم. و هنوزم فکر میکنم گرامیداشت زندگی عنصر ضروری مقاومت است.

@sarvahmadi


#کامیار_فکور

#سروناز_احمدی

#جای_فعالین_زندان_نیست

#نازیلا_معروفیان بدلیل مصاحبه با پدر مهسا امینی به ٢ سال حبس محکوم شد



نازیلا معروفیان، خبرنگار زن جوانی که در پی جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد با پدر او مصاحبه کرده بود، از سوی دادگاه انقلاب به «دو سال حبس، ۱۵ میلیون تومان جریمه و پنج سال ممنوع‌الخروجی از کشور» محکوم شده است.




عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود که ساعاتی پیش منتشر کرد، پرده از شکنجه‌های جنسی و جسمی بی‌رحمانه سه معترض محکوم به اعدام به نام‌های جواد روحی، عرشیا تکدستان و مهدی محمدی‌فرد پرده برداشت. در این گزارش آمده است: «سه معترض جوان شکنجه شده با نام‌های عرشیا تکدستان ۱۸ ساله، مهدی محمدی‌فرد ۱۹ ساله و جواد روحی ۳۱ ساله، در معرض خطر اعدام قرار دارند. احکام آن‌ها مرتبط با اعتراضات صورت گرفته در نوشهر استان مازندران در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ است. آن‌ها در آذر ماه ۱۴۰۱ از بابت اتهامات «محاربه» و «افساد فی‌الارض» به دو بار اعدام محکوم شدند. جواد روحی یک حکم سوم اعدام هم از بابت اتهام «ارتداد» دریافت کرده است که بر اساس «اعترافات» حاصل از شکنجه مبنی بر سوزاندن قرآن صادر شده است.» در ادامه این گزارش آمده است: «جوانان نام‌برده جهت «اعتراف‌گیری» مورد ناپدیدسازی قهری و انواع شکنجه و سایر رفتارهای بی‌رحمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز قرار گرفته‌اند از جمله حبس طولانی‌مدت در سلول‌های انفرادی، آویزان شدن، ضرب و شتم، شلاق، شوک الکتریکی، تهدید به مرگ با گذاشتن اسلحه به روی پیشانی و تجاوز یا سایر خشونت‌های جنسی از جمله گذاشتن یخ روی بیضه‌ها.» عفو بین الملل درباره شکنجه جواد روحی نوشت: «در نتیجه این شکنجه‌ها، جواد روحی دچار پارگی کتف، عدم کنترل ادرار، عوارض گوارشی و اختلالات حرکتی و گفتاری و عرشیا تکدستان دچار شکستگی انگشت پا و مشکلات حافظه شد. بر اساس اطلاعات عفو بین‌المل، بینی مهدی محمدی فرد به دلیل ضرب و شتم در زمان دستگیری شسکت و او به دلیل تجاوز دچار جراحات مقعدی و خونریزی مقعدی شد.




ماهنامه رهائی زن سری سوم شماره صد و نهم 
 سقف و کتاب و گندم - قدرت به دست مردم

http://rahaizanorg.blogspot.com/2023/01/rahaizan-shomareh-109.html

   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر